آنالیز استقلال برابر التعاون عربستان

اختصاصی آبی پوشان – استقلال در هفته دوم دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی با اقتدار و با نتیجه سه بر صفر التعاون نماینده عربستان را شکست داد که این تیم در بازی اول خود به پیروزی رسیده بود . در زیر آنالیز فنی مجموعه آبی پوشان را از این بازی میخوانید :

عملرد کادر فنی :

ترکیب استقلال :

استقلال در این دیدار در ترکیب خود چند تغییر به وجود آورد که همانطور که قبل از بازی بحثش را کرده بودیم از چند بعد به نفع استقلال شد :

استقلال با این ترکیب حریف عربستانی و کادر فنی این تیم را غافلگیر کرد و برنامه های آنها را برهم زد و همچنین با بازی دادن به بازیکنان بیشتر آنها را برای رقابتهای سنگین و فشرده آماده نگه داشت .

سیستم بازی :

استقلال در این بازی با سیستم ۴-۲-۳-۱ پای در زمین مسابقه گذاشت . با اوج گیری دو امید استقلال در میانه میدان کادر فنی به راحتی میتوانند بین سیستم ۴-۲-۳-۱ و ۴-۴-۲ با توجه به شیوه بازی حریف یک سیستم را انتخاب کنند و بازی کنند .

کادر فنی استقلال در این دیدار کاملا حریف عربستانی خود را آنالیز کرده بود و از کل بازی می دانست که دنبال چه چیزی هست . شروع بی نقص و گل زود هنگام استقلال و سپس اداره بازی به بهترین شکل ممکن و تعویض های خوب کادر فنی همه و همه باعث می شوند که کادر فنی در این دیدار نمره ۲۰ بگیرد .

استقلال منصوریان میداند چگونه و کی حمله کند و چگونه به راحت ترین وجه ممکن دروازه حریفان را باز کند و این امتیاز بزرگی است برای استقلال که بی دغدغه و استرس بازی های خود را با پیروزی پشت سر بگذارد .

با توجه به بازیهای روز گذشته و بازی بعدی استقلال که در آزادی انجام خواهد شد به نظر نمیرسد استقلال برای صعود از این گروه کار سختی داشته باشد و در صورتی که مشکل غیر قابل پیشبینی پیش نیاید استقلال را میتواند یکی از دو تیم صعود کننده از گروه دانست .

در زیر نگاهی انداخته ایم به آنالیز بازی بازیکنان استقلال برابر التعاون عربستان :

سید مهدی رحمتی :

در این بازی رحمتی زیاد متحمل زحمت نشد و زیاد مجبور به واکنش نشد ولی چیزی که مشهود است , ضعف قدیمی و ریشه دار رحمتی در واکنش و خروج به توپ های ارسالی از جناحین است که تردید رحمتی باعث ایجاد خطرات جدی روی دروازه استقلال می شود . دیگر می شود گفت همه تیمهای داخلی و خارجی به این مشکل رحمتی آگاه شده اند و سعی می کنند توپ های خود را به داخل محوطه ۶ قدم استقلال سانتر کنند . رحمتی و کادر فنی استقلال و به خصوص مربی دروازه بان های استقلال باید فکر اساسی برای این ضعف داشته باشند .

لئوناردو پادوانی:

قطعا بازیکنی که به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده است وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده است . پادوانی علاوه بر اینکه در دفاع اجازه کار زیاد به مهاجمین حریف نداد , یک گل نیز به ثمر رساند که اولین گل او برای استقلال بود .

رابسون جانواریو :

در خط دفاعی استقلال جواهری به تمام معنی است . بازیکنی که بی نقص فوتبال بازی میکند و فرقی ندارد چه کسی برابرش باشد و او وظایف خود را تمام و کمال انجام می دهد و از فوتبال بازی کردن و از بودن در استقلال هم لذت می برد , این را می شود از حرکات او و از خوشحالی های بعد از گل و بعد از پیروزی ها به صورت مشهود مشاهده کرد .

وریا غفوری:

یکی از بهترین های استقلال در بازی روز قبل که در عین حال که از نظر فنی عالی کار کرد , فاکتور تجربه را هم به تیم جوان استقلال به خوبی اضافه می کند و این فاکتور تجربه به خصوص در بازیهای بین المللی نمود زیادی دارد . وریا امسال هر وقت به میدان رفته از بازیکنان تاثیر گذار بوده فقط حیف و صد حیف که مصدومیت زیادی گریبانگیر او بوده است .

خسرو حیدری:

خسرو حیدری میتوان گفت در این بازی , بازی متوسطی از خود نشان داد ولی به هر حال تا وقتی که در مین بود در کنترل سمت چپ حریف که نقطه قوتش در آن منطقه بود کمک زیادی کرد و البته در فاز تهاجمی زیاد کوشا نبود و احتمالا این هم خواسته کادر فنی از خسرو بود .

میلاد زکی پور :

بازهم در این سمت بازی خوب و بی نقصی انجام داد که نشان دهد بازی ضعیف و اشتباهات در بازی با الاهلی یک اتفاق فوتبالی بود و سمت چپ استقلال با وجود او نفوذ ناپذیر است .

محسن کریمی :

محسن کریمی علی رغم گلی که به ثمر رساند زیاد آماده نشان نمی داد . محسن کریمی مشکل اصلی خود یعنی قدرت بدنی کم و همچنین سر پایین بازی کردن را با خود به همراه دارد و اگر این مشکلات حل شود او می تواند موثر تر از قبل بازی کند . البته کمی عجول بودن او هم شاید به دلیل نیمکت نشینی ها و به خاطر اینکه بتواند خودی نشان دهد باشد که در صورتی که با ارامش بیشتری کار کند , میتواند بیشتر هم مورد استفاده قرار بگیرد .

امید نورافکن :

در باره امید نورافکن خیلی صحبت کرده ایم و نیازی به تکرار مکررات نیست, فقط میتوانیم از داشتن این بازیکن در میانه میدان خدا را شاکر باشیم و از کادر فنی تشکر ویژه ای داشته باشیم برای اعتماد به این بازیکن ۱۹ ساله .

امید ابراهیمی :

فرمانده میانه زمین استقلال که با دوندگی و جنگندگی خود در میانه زمین نفس هر تیمی را می برد و خط میانی را برابر هر تیمی میگیرد و هم در فاز دفاعی و هم هجومی بسیار کمک کننده است .

جابر انصاری:

جابر روز درخشانی را پشت سر نگذاشت . هرچند دوندگی او بین مدافعین حریف آنها را خیلی آزار داد و یک پاس گل هم داد ولی با روزهای خوب قبل از مصدومیتش فاصله زیادی داشت .

کاوه رضایی :

مثل همیشه کاوه رضایی مفید و موثر بود و گل زود هنگام او هم تمام محاسبات عربستانی ها را بر هم زد و استقلال بازی را با ارامش بیشتری ادامه داد . جای خالی کاوه در تیم ملی شدیدا احساس می شود .

علی قربانی :

علی قربانی هم از آن خریدهایی بود که کسی باور نمی کرد تا این حد در استقلال بدرخشد ولی همیشه خوب و موثر بازی کرده است . روز گذشته از وقتی او وارد زمین شد , روند حرکتی استقلال تغییر کرد و این تیم خطرناکتر از قبل شد و روی گل دوم استقلال هم تاثیر مستقیم داشت و مثل همیشه که در زمین هست یا گل میزند یا روی گلها تاثیر خوبی دارد .

فرشید اسماعیلی :

فرشید در اوج آمادگی خود است و روز گذشته هم از وقتی به زمین آمد نشان داد که چقدر آماده و سرحال است و کار به جایی رسید که بازیکنان حریف فقط ساق پای او را نشانه گرفته بودند . فرشید اسماعیلی هم میتواند گزینه اول دعوت به تیم ملی در میانه زمین باشد .

بهنام برزای :

بهنام برزای هم که بعد از مدتها از ابتدا بازی نکرد , بعد از ورود به زمین بازی موثری انجام داد و به بازی سرعت خوبی داد .

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.