آنالیز استقلال در بازی با نفت آبادان

استقلال در بازی با نفت آبادان با نتیجه دو بر یک شکست خورد . آنالیز استقلال را در چند بخش شامل آنالیز کلی بازی استقلال و آنالیز آماری و آنالیز کادر فنی و بازیکنان استقلال را به طور جداگانه مورد بررسی قرار داده ایم .

استقلال

آنالیز بازی استقلال :

استقلال در این بازی یک بازی سراسر هجومی از خود به نمایش گذاشت و در حالی که توانست قفل دروازه نفت آبادان را باز کند و داشت برای گلهای بعدی تلاش میکرد غافل گیر شد و دو بار دروازه خود را باز شده دید تا از این دیدار امتیازی کسب نکند .

استقلالیها در این دیدار تا قبل از زدن گل برتری بازی منطقی را دنبال میکردند و با صبر و حوصله توانستند دروازه حریف را باز کنند ولی بعد از گل دست کم گرفتن حریف و اشتیاق به گلهای بعدی (که البته بیشتر احساسی بود و نه با برنامه) و از طرفی نا هماهنگی در خط دفاعی باعث دریافت گلها شد و استقلال در این دیدار شکست خورد .

آنالیز آماری بازی :

آنالیز

از نظر آماری استقلال تیم برتر زمین بود طوری که حدود ۶۸ درصد مالکیت توپ در اختیار این تیم بود . ۱۳ موقعیت خطرناک روی دروازه حریف به دست آورد و دوبرابر حریف شوت زدند و حتی آمار شوت به سمت دروازه هم بسیار بالاتر بود . ۲۴ سانتر استقلال در برابر ۳ سانتر حریف و ۱۱ کرنر استقلال در برابر تنها یک کرنر نفت از دیگر آمار برتری استقلال در این دیدار بود .

استقلالیها در این دیدار ۴۸۶ بار با هم پاسکاری کردند این در حالی است که تیم رقیب تنها ۲۷۵ بار توپ را بین خود رد و بدل کردند .

از حیث آمار استقلال تیم برتر زمین بود ولی چیزی که مشخص است به آمار بازی امتیازی داده نمی شود .

آنالیز بازیکنان استقلال :

سید مهدی رحمتی :

مهدی رحمتی در دو دیداری که انجام داده است ۴ گل دریافت کرده . شاید در نگاه اول نتوان رحمتی را در گلها به صورت انفرادی زیاد مقصر دانست ولی چیزی که مشخص است انتظارات از مهدی رحمتی به عنوان کاپیتان استقلال بسیار بالاست و سید هم باید از نظر روحی خودش را تقویت کند .

هرائر مگویان :

مگویان مثل یک مدافع ششدانگ بازی نمیکند ولی مشکل استقلال در خط دفاعی بیشتر نفرات نیستند و ناهماهنگی نفرات میباشد .

رابسون جانواریو:

مدافع خوب و محکمی نشان داده که با جا افتادن بهتر در ترکیب استقلال می تواند جزو بازیکنان تاثیر گذار استقلال نام بگیرد .

وریا غفوری:

وریا در این سه بازی به هیچ وجه در حد و اندازه های خود و انتظاری که ازش میرفته ظاهر نشده است و باید خود را از نظر روحی و روانی و همچنین فنی با فاضی تیمی مثل استقلال آداپته کند .

خسرو-حیدری

خسرو حیدری:

خسرو مثل بازی قبل بازی قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت و چند سانتر خوب هم روی دروازه حریف داشت ولی چیزی که در مورد جناح راست میتوان گفت نبود مکمل خوب برای خسرو باعث شده او در آن منطقه تنها باشد و گاها برگشت به عقب های زیاد و به اجباری از خسرو میبینیم .

یعقوب کریمی :

یعقوب جاش اونجایی نیست که به بازی گماشته شد . یعقوب همیشه میل به نفوذ و بازی تهاجمی دارد و بازی در دفاع چپ نمیتواند مناسب یعقوب باشد .

جابر انصاری :

جابر بازیکن پر تلاش و خوبی است و همیشه هم مدافعان حریف مشغول خود میکند . حرکت تکنیکی و چند دریبل پشت سر هم از او در نیمه اول هم نشان از قابلیت های جابر داد ولی در مورد او نیز اعتقاد داریم که جایی که به بازی گرفته می شود مناسب نیست و جابر بیشتر به عنوان مهاجم یا مهاجم سایه میتواند موثر تر باشد . نفوذ از کناره ها در قابلیت های جابر انصاری نیست و او فضای بیشتری در میانه زمین احتیاج دارد .

امید ابراهیمی :

امید ابراهیمی اشتباهات زیادی داشت و چند بار توپ لو داد و پنالتی دقایق آخر را هم او داد . امید هم با امید مدنظر هواداران و کادر فنی فرسنگ ها فاصله دارد و باید خیلی زود خود را به شرایط آرمانی برساند .

بختیار-رحمانی

بختیار رحمانی :

برخلاف نظر برخی ها ما معتقدیم بختیار هم در بازی قبل و هم در این بازی بسیار موثر کار کرد و تاثیر خوبی در انتقال توپ از خط دفاع به حمله را ایفا میکرد . بختیار هم در گل هفته قبل و هم در گل این هفته تاثیر مستقیم داشت و رفته رفته در ترکیب استقلال جا می افتد .

کاوه-رضایی

کاوه رضایی :

کاوه رضایی گاها به نظر می رسد از روی شکم سیری فوتبال بازی میکند . گاهی ضربات نهایی را خیلی آرام مینوازد و اگر کمی با انگیزه بهتر و بیشتری کار کند مثمر ثمر تر خواهد شد .

علی قربانی :

علی قربانی در بیشتر موقعیت های خطرناک استقلال نقش داشت و سرانجام گل استقلال را نیز او به ثمر رساند . قربانی علاوه برگل در دقایق ۱۵- ۳۸-۵۰ هم موقعیت های خوبی را به دست آورد که حسن هوری مانع گلزنی بیشتر او شد . به هر حال علی قربانی نوید ظهور یک مهاجم خوب در ترکیب استقلال را داد و نشان داد بی دلیل نبود که در نیم فصل دوم سال قبل ارسلان مطهری را نیمکت نشین کرده بود .

آرش افشین :

از لحظه ای که به زمین آمد بسیار سراسیمه بازی میکرد . به نظر میرسد آرش افشین میخواهد خیلی زود از اندک موقعیت هایی که نصیبش میشود بهره ببرد و این امر گاها به استرس او منجر میشود و نمیتواند قابلیت های خود را به نمایش بگذارد .

فرشید اسماعیلی :

فرشید اسماعیلی هم در دقایق اندک حضور در زمین بازی خوبی انجام نداد و مثل بقیه تعویض ها پر اشتباه ظاهر شد .

میلاد ذکی پور:

شاید اصلی ترین دلیل باخت دیروز استقلال تعویض در سمت چپ و دفاع چپ استقلال بود . میلاد ذکی پور باید به اهستگی و در بازیهایی که از نتیجه گیری مطمئن هستیم به ترکیب اضافه شود .

آنالیز کادر فنی :

نکات مثبت :

اولین نکته مثبت استقلال در این دیدار تغییر تاکتیک و استفاده از عناصر هجومی بیشتر و استفاده از یک مدافع هافبک در ترکیب بود . سیستمی که نوید بازیهای هجومی دیگر از استقلال را در صورت تداوم می دهد .

پاسکاری های زیاد در هر منطقه از زمین به مانند بازی با استقلال خوزستان از دیگر نکات مثبت این بازی بود که کادر فنی مشخصا روی این مورد کار کرده است .

نکات منفی:

بزرگترین نکته مبهم استقلال در جناح چپ دفاعی است که هنوز منصوریان به بازیکن مدنظر خود نرسیده است . اینکه چرا امید نور افکنی که در بازی اول در این منطقه بسیار خوب ظاهر شد و در دو بازی بعدی روی نیمکت رفت چیزی است که بر ما پوشیده است ولی چیزی که مشخص است نه مگویانی که در بازی قبل در این پست بود و نه یعقوب کریمی که در این بازی در این پست حضور داشت توانایی بازی در این منطقه از زمین را ندارند و میلاد ذکی پور جوان هم برای بازی در ترکیب استقلال نیاز به زمان بیشتری دارد .

مرکز خط دفاعی هم از دیگر عللامت سوالهای ترکیب استقلال است . جایی که تا به حال استقلال از ترکیب ها و زوج های مختلفی استفاده کرده است . به نظر میرسد من بعد مگویان و رابسون ترکیب ثابت خط دفاعی استقلال باشند (با توجه به مصدومیت کنعانی زادگان) و با به هماهنگ شدن آنها امیدوار به بهبود وضعیت خط دفاعی هستیم .

تعویض های شتابزده و اشتباه هم از دیگر نکته های منفی کادر فنی در بازی دیروز بود . علی قربانی که خوب بازی میکرد از بازی بیرون رفت در سمت چپ ورود ذکی پور و همچنین تعویض دیگر فرشید اسماعیلی نه تنها شرایط استقلال را بهبود ندادند که منجر به شکست استقلال در این دیدار هم شدند .

علی-قربانی

در آخر با همه ضعف هایی که دیده شد پیشرفت استقلال بازی به بازی قابل رویت است و امیدواریم هرچه زودتر در بعد نتیجه گیری هم این تیم موفق عمل کند تا استقلال به جمع مدعیان قهرمانی اضافه شود .

تلگرام استقلال

7 دیدگاه برای “آنالیز استقلال در بازی با نفت آبادان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.