آنالیز بازی استقلال برابر سپید رود رشت

استقلال در هفته بیست و سوم لیگ برتر در حالی با سه گل برابر سپیدرود به برتری دست یافت که حتی می توانست برد بهتر و پرگل تری نیز کسب کند . در این مطلب به آنالیز بازی استقلال می پردازیم :

سیستم و ترکیب استقلال :

شفر در این دیدار تیم خود را با سیستم ۴-۴-۲ به میدان فرستاد و پژمان منتظری و مجید حسینی زوج خط دفاعی را تشکیل داند و وریا غفوری و امید نورافکن در دو جناح چپ و راست آنها قرار گرفتند . زوج روزبه چشمی و امید ابراهیمی در هافبک دفاعی شکل گرفت و سرور جپاروف و فرشید اسماعیلی هم جلوتر از آنها در دو بال چپ و راست وظیفه تغذیه دو مهاجم استقلال یعنی جابر انصاری و علی قربانی را داشتند .

همانطور که قبل از بازی گفته بودیم جابر انصاری در این دیدار می تواند نقش کلیدی داشته باشد و در خسته و کلافه کردن مدافعین پا به سن گذاشته و کند سپیدرود نقش اساسی داشته باشد شفر دقیقا از همین بازیکن و به همین شیوه استفاده کرد و نشان می داد آنالیز درستی روی سپید رود شده بود . فرشید اسماعیلی آماده هم در این دیدا بارها صاحب موقعیت شد و یا دیگر بازیکنان را در موقعیت گل قرار داد .

پاسکاری های متوالی و البته تغییر جهت های بازی در دقایق مختلف بازی به چشم می آمد و فوتبال لذت بخشی را از استقلال دیدیم .

البته باید توجه داشته باشیم شفر برای این دیدار داریوش شجاعیان را در اختیار نداشت و محسن کریمی هم همچنان غایب است .

آمار بازی:

استقلالی ها در این دیدار ۵۸۲ بار پاسکاری کردند که  ۸۱ درصد پاسها صحیح بود و در سوی مقابل تعداد پاسکای های رشتی ها به ۳۱۱ پاس  رسید و البته در بیشتر مواقع پاسکاری آنها توسط استقلالی ها قطع شد و فقط ۶۳ درصد پاسهای آنها به مقصد رسید .

آمار مالکیت توپ بیشتر , تعداد سانتر بیشتر , تعداد کرنر بیشتر و تعداد موقعیت خطرناک ۵ برابری همه و همه نشان از برتریقاطع آبی پوشان در این دیدار داشت .

در زیر به عملکرد تک تک بازیکنان در این دیدار می پردازیم :

سید حسین حسینی

حسینی در این دیدار زیاد به زحمت نیافتاد ولی با این حال یک سیو زیبا داشت و کلین شیتی دیگر برای او به ثبت رسید .

مجید حسینی

سد محکم دفاعی استقلال اجازه هنرنمایی به مهاجمین سپید رود را در اندک موقعیت های به دست آمده نداد تا خیال حسین حسینی را درون دروازه راحت کند .

پژمان منتظری

پژمان به روزهای خوب خود برگشته و در خط دفاعی زوج او با سید مجید حسینی تشکیل شده است و البته این مدافع صاحب توپ باعث مالکیت بیشتر توپ توسط استقلالی ها و آغاز بازیسازی از عقب زمین می شود .

وریا غفوری

شاید بتوان گفت یکی از سه بازیکن آماده لیگ ایران وریا غفوری است . وریا بسیار با قدرت و دونده بازی می کند و در نیمه اول بارها و بارها با ارسالهای خود مهاجمین استقلال را صاحب موقعیت کرد .

امید نورافکن

امید نورافکن در دفاع چپ به کار گرفته شد و بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت . بازی نورافکن کم کم با تجربه تر و پخته تر می شود و دیگر آن جوان خام و کم تجربه نیست .

روزبه چشمی

او در هر پستی قرار می گیرد کیفیت برتر خود را نشان می دهد چه زمانی که در دفاع بود و چه اکنون که با آمدن پژمان منتظری به یک خط جلوتر آمده است و کنار امید ابراهیمی کمربند میانی استقلال را محکم بسته اند .

 

امید ابراهیمی

فرمانده با غیرت استقلال جنگنده و با تعصب در میانه زمین میجنگند و شوت مهار نشدنی او نیز گل دوم را برای استقلال به ارمغان آورد .

سرور جپارف

شاید دیگر عادی شده است که استقلال با سرور هر تیمی را می برد و بدون او برد به دست نمی آورد . این بازیکن با تجربه و بزرگ در میانه زمین استقلال نعمت بزرگی است .

فرشید اسماعیلی

فرشید هم اینروزها بازی اش بگیر و نگیر دارد و خوشبختانه امروز روزی خوب او بود و فوق العاده ظاهر شد . شوت زیبا و گل او دفاع چند لایه سپیدرود را تا حدود زیادی باز کرد .

جابر انصاری 

جابر انصاری دونده و پرتلاش ظاهر شد و خط دفاعی سپیدرود را حسابی خسته کرد . گل زیبای او به رشتی ها هم ارزش چند بار دیدن را دارد .

علی قربانی

علی قربانی هم در این دیدار پرتلاش ظاهر شد و چند موقعیت هم داشت که ضربه های بدی هم نداشت ولی با واکنش خوب دروازه بان و مدافعین سپید رود مواجه شد .

تلگرام استقلال

دیدگاه برای “آنالیز بازی استقلال برابر سپید رود رشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.