تساوی ایران و فلسطین در دیداری دوستانه

تیم ملی ایران از ساعت ۱۷ امشب(به وقت محلی) در ورزشگاه الدحیل شهر دوحه در دیداری دوستانه مقابل تیم ملی فلسطین قرار گرفت تا شبیه‌سازی دیدارهای مرحله گروهی آسیایی برابر عراق و یمن را داشته باشند.

در حالی که انتظار می‌رفت ملی پوشان ایران عملکرد بسیار بهتری از فلسطین داشته باشند و با تفاضل گل زیادی این تیم را شکست دهند، اما نمایش هر دو تیم در طول ۹۰ دقیقه پایاپای بود و هیچ یک از آنها برتری مطلق نسبت به یکدیگر نداشتند و فلسطینی‌ها نیز همانند شاگردان کی‌روش با بدشانسی موقعیت‌هایی را از دست دادند.

ایران که بیشتر روی نفوذ از سمت راست زمین برنامه داشت، در دقیقه ۵۰ روی ارسال دژاگه و ضربه تمام کننده مهدی طارمی به گل رسید ولی پس از این گل حملات شاگردان کی‌روش فروکش کرد و آنها بیشتر در میانه و عقب زمین توپ را در گردش درآوردند؛ در سمت مقابل فلسطین که نمایش فراتر از تصوری داشت، از حملات معدود، اما خطرناک‌اش بالاخره نتیجه گرفت و موفق شد در ثانیه‌های پایانی با گلزنی جاناتان زوریلا، بازیکن تعویضی خود به تساوی ارزشمندی برسد.

 

بازی‌های دوستانه بین المللی؛ دوشنبه: ۹۷/۱۰/۰۳ ؛ ساعت ۱۷:۳۰
استادیوم: الدحیل/  تماشاگر: ۱۰۰ نفر
داور: واثق محمد عبدالله(عراق)؛ کمک‌ها: اکرم علی جبار، میثم عبدالزهراء و زید ثامر محمد

 

تیم ملی ایران
علیرضا بیرانوند(۷۴- سید حسین حسینی)، پژمان منتظری(۴۶- محمدرضا خانزاده)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، روزبه چشمی(۷۰- امید ابراهیمی)، احمد نوراللهی، اشکان دژاگه(۶۰- مسعود شجاعی)، مهدی ترابی(۶۰- وریا غفوری)، مهدی طارمی و سردار آزمون(۶۰- علی علیپور).
سرمربی: کارلوس کی‌روش

 

 

 

تیم ملی فلسطین
رامی حماده، عبداللطیف البهداری، محمد صالح، معصب بطاط، عبدالله جابر، محمد درویش(۲۵- شادی شعبان)، بابلو برافو، سامح مراعبه(۸۲- محمد رشید)، عدی الدباغ(۷۷- الکسیس نورامبوئنا)، یاسر اسلامی(۸۴- صالح شحاده) و خالد سالم(۵۹- جاناتان زوریلا).
سرمربی: نورالدین ولد علی

 

 

اخطار

روزبه چشمی(۵۶) از ایران

عبداللطیف البهداری(۸۷) از فلسطین

 

شرح گل

ایران ۱ – فلسطین صفر (دقیقه ۵۰: مهدی طارمی): حملات تیم ملی از جناح راست زمین بالاخره نتیجه داد و یک کرنر برای ایران به دست آمد که سانتر زیبای اشکان دژاگه به مقابل دروازه فلسطین و در شلوغی محوطه ۶ قدم را، مهدی طارمی با ضربه‌ای هوشمندانه و پرتاب پای خود تبدیل به گل اول ایران کرد.

 

 

ایران ۱ – فلسطین ۱ (دقیقه ۱+۹۰ : جاناتان زوریلا): تنها لحظاتی پس از آنکه موقعیت خوب فلسطینی‌ها از دست رفت، آنها توانستند مجددا دروازه ایران را با خطر مواجه کرده و این بار به نتیجه برسند؛ ارسال کرنر فلسطین با پرواز بلند و ضربه سر جاناتان زوریلا بالاتر از دروازه‌بان و مدافعان ایران تبدیل به گل شد تا فلسطین بازی را مساوی کند.

لحظات حساس

دقیقه ۵: پاس زیبای مهدی ترابی در موقعیت خوبی به مهدی طارمی رسید که شوت محکم او با کمترین فاصله از کنار دروازه فلسطین به بیرون رفت.
دقیقه ۷: پاس اشکان دژاگه به پشت مدافعان فلسطین موقعیت خوبی برای مهاجمان تیم ملی ایران ایجاد کرد ولی قبل از رسیدن توپ به سردار آزمون که به دنبال رسیدن به توپ بود، رامی حماده با خروج و واکنش توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه ۱۷: فرصت دیگری برای ملی پوشان ایران به دست آمد، اما باز هم شوت پشت محوطه طارمی راهی به دروازه فلسطین نداشت و به بیرن رفت.
دقیقه ۲۳: مهدی طارمی در موقعیت فوق‌العاده‌ای صاحب توپ شد ولی ضربه او به سمت دروازه فلسطین را رامی حماده به خوبی گرفت و در ریباند نیز شوت خطرناک دژاگه از زاویه بسته تبدیل به گل نشد و ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۲۷: فرصت گلزنی خوبی در حالت تک به تک نصیب مهاجم فلسطینی شد ولی بیرانوند با واکنشی دیدنی توپ را مهار کرد.

 

دقیقه ۳۰: شوت سردار آزمون از پشت محوطه جریمه باز هم با عکس‌العمل به موقع رامی حماده همراه شد و توپ به کرنر رفت.
دقیقه ۳۱: سانتر دقیق دژاگه از روی کرنر با ضربه سر پژمان منتظری، مدافع پیشتاخته ایران از روی دروازه فلسطین راهی اوت شد.
دقیقه ۳۳: موقعیت گل جدی دیگری برای ایران اتفاق افتاد که این بار هم مهدی ترابی بعد از حرکتی دیدنی، شوتی زیبا زد که ضربه او با کمترین فاصله از کنار تیرک عمودی دروازه فلسطین به بیرون رفت.
دقیقه ۳۵: فلسطینی‌ها دومین موقعیت خطرناک خود در این دیدار را روی دروازه ایران به وجود آوردند که شوت بازیکن این تیم از پشت محوطه جریمه، در حالی که بیرانوند با شیرجه بلند قصد گرفتن توپ را داشت، از کنار دروازه ایران راهی اوت شد.
دقیقه ۴۳: ارسال میلاد محمدی از جناح چپ زمین و ضربه سر مهدی طارمی باز هم تبدیل به گل نشد و از روی دروازه فلسطین عبور کرد.

دقیقه ۵۲: سانتر خطرناک دژاگه از روی ضربه ایستگاهی به مقابل دروازه فلسطین حاصلی به همراه نداشت و با اعلام خطای مهاجمان تیم ملی روی مدافعان حریف، بازی متوقف شد.
دقیقه ۵۵: شوت سردار آزمون از پشت محوطه جریمه با واکنش به موقع رامی حماده مهار شد.

دقیقه ۶۳: حمله بازیکنان ایران نزدیک بود موقعیت جدی برای آنها به وجود آورد ولی برخورد مدافع فلسطینی با مهاجم تیم ملی فرصت گلزنی را از ایران گرفت؛ برخوردی که تعدادی از ملی پوشان اعتقاد به خطای پنالتی در این صحنه داشتند.

دقیقه ۷۱: ارسال مسعود شجاعی از روی کرنر به مقابل دروازه خطرناک بود، اما ضربه سر علیپور توسط مدافعان فلسطین برگشت داده شد.

دقیقه ۷۵: ارسال کرنر فلسطینی‌ها با ضربه سر یاسر اسلامی دروازه تیم ملی را به شدت با خطر مواجه کرد که با خوش‌شانسی ایران این توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه ۸۳ در جدال مهاجم فلسطین و کنعانی‌زادگان،  توپ به دست مدافع ایران برخورد کرد که داور عراقی در این صحنه پنالتی اعلام نکرد تا بازیکنان فلسطینی اعتراض شدیدی به او داشته باشند.

*دقیقه ۸۳: ضربه ایستگاهی بازیکنان فلسطین در موقعیتی خطرناک، بعد از برخورد با ضربه سر مدافع ایران به اوت رفت.

دقیقه ۹۰: فرصت گلزنی جدی برای فلسطین به وجود آمد و نزدیک بود بازی به تساوی کشیده شود، اما این اتفاق نیافتاد؛ مهاجم فلسطین با رد  شدن از سد مدافعان تیم ملی، از سید حسین حسینی هم عبور کرد ولی تنگ شدن زاویه او موجب شد نتواند ضربه خوبی به توپ بزند و شوت او را دروازه‌بان ایران به کرنر فرستاد.

 

بهترین بازیکن

در روزی که دو تیم نمایش فیزیکی و درگیرانه‌ای داشتند و با وجود موقعیت‌های کم تعداد، اما حملات خطرناکی روی دروازه‌های یکدیگر ایجاد کردند، رامی حماده گلر فلسطین با مهار چهار توپ نمایش درخشانی داشت و اجازه نداد شاگردان کی‌روش به خواسته خود برسند؛
جاناتان زوریلا، بازیکنی که از دقیقه ۵۹ در ترکیب فلسطین قرار گرفت نیز بارها خط دفاعی ایران را آزار داد و در نهایت موفق به زدن گل تساوی شد، ازجمله دیگر چهره‌های ویژه این مسابقه بود؛ در ترکیب ایران هم اشکان دژاگه نمایش خوبی داشت.

 

اتفاق ویژه

برخلاف انتظار، شاگردان کی‌روش نتوانستند به برتری مقابل فلسطین برسند و در حالی که پیش‌بینی می‌شد با تفاضل گل زیادی حریف خود را شکست دهند، در ثانیه‌های پایانی مسابقه برتری یک بر صفر را با تساوی یک بر یک عوض کردند تا با بی‌دقتی و بی‌احتیاطی، شوک زیادی به آنها در آستانه جام ملت‌ها وارد شود.

 

در حاشیه

* بازیکنان تیم ملی ایران حدود ۵۰ دقیقه مانده به آغاز مسابقه برای گرم کردن وارد زمین شدند.
* کارلوس کی‌روش در جریان گرم کردن بازیکنان، امور تمرینی را به دستیاران خود داده و نظاره‌گر کارشان بود؛ در گذشته کمتر مشاهده شده بود سرمربی تیم ملی به طور جدی تمرینات قبل از بازی را تماشا کند و زیر نظر بگیرد.
* مراسم ابتدایی مسابقه با پخش سرود ملی دو تیم انجام گرفت.
* کی‌روش قبل از شروع بازی با لبخند به سمت کادر فنی تیم ملی فلسطین رفت و به سرمربی این تیم هدیه‌ای داد؛ این اتفاق در حالی رخ داد که تنها دو عکاس آن را ثبت کردند و سایر عکاسان مشغول گرفتن عکس‌های تیمی بودند.
* علیرضا جهانبخش ساعاتی قبل از انگلیس به اردوی تیم ملی اضافه شده و اکنون در ورزشگاه حضور دارد.
* عدم حضور تماشاگران و خالی بودن استادیوم الدحیل، موجب شده تا فریاد بازیکنان برای انتقال دستورات تاکتیکی به طور واضح قابل شنیدن باشد.
* بازیکنان دو تیم نمایش فیزیکی و درگیرانه‌ای در ابتدای مسابقه دارند که برخوردهای آنها منجر به مصدومیت یکی از ملی پوشان فلسطینی شد؛ البته او بعد از دقایقی به زمین برگشت.
* در حالی این دیدار تا اواسط نیمه اول بدون گل در جریان است که همچنان دو تیم بازی درگیرانه‌ای دارند و مجددا یکی دیگر از ملی پوشان فلسطینی به دلیل مصدومیت روی زمین افتاد تا برای دقایقی بازی متوقف شود؛ در زمان توقف مسابقه، چند تن از بازیکنان تیم ملی به کنار زمین آمدند تا دستورات تاکتیکی کی‌روش را بشنوند.
* در حالی که یکی از حملات فلسطین به اوت رفت، ملی پوشان ایران به دنبال آغاز سریع بازی بودند که داور عراقی از انجام این کار ممانعت کرد و به سمت یکی از بازیکنان فلسطین که برخورد جدی با نوراللهی داشت، رفت و به او تذکر داد.
* نیمه اول این مسابقه یک دقیقه وقت اضافه داشت.

* به دلیل اینکه بازی پشت درب‌های بسته برگزار می‌شود، تماشاگری در ورزشگاه حضور ندارد و بیشتر حاضرین در استادیوم را خبرنگاران، عکاسان و مهمانان ویژه دو تیم تشکیل می‌دهند.

* اعلام یک خطا پشت محوطه جریمه تیم ایران، با اعتراض شدید کی‌روش مواجه شد؛ او که در این مسابقه با آرامش در کنار زمین حضور داشت، پس از اعلام این خطا به داور چهارم معترض شد.

* بازیکنان دو تیم بعد از سوت پایان مسابقه برخورد گرمی با یکدیگر داشتند.
* پس از اتمام بازی کی‌روش نیمکت‌نشینان و دروازه‌بانان را به داخل زمین آورد تا تمرینات سبکی انجام دهند.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.