تیم ملی فوتسال ایران قهرمان جام ملتهای آسیا شد

فوتسال-ایران

تیم ملی فوتسال ایران در دیدار فینال جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه ازبکستان و سالنی مملو از تماشاگران ازبکی به مصاف میزبان رفت که در پایان توانست با نتیجه ۲ بر یک به برتری دست یابد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

گل‌ها: قدرت بهادری ۹ و محمد کشاورز ۱۴ برای ایران و ایرسالیف ۶ برای ازبکستان

سپهر محمدی، حمید احمدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، محمدرضا سنگ سفیدی و حسین طیبی بازیکنان ایران بودند که به عنوان ترکیب اولیه وارد زمین مسابقه شدند.

در دقایق ابتدایی بازی دو تیم به ارزیابی یکدیگر پرداختند و موقعیت‌های چندانی را روی دروازه‌ها شاهد نبودیم. ازبک‌ها در ۵ دقیقه ابتدایی ۲ موقعیت روی دروازه ایران داشتند که با واکنش سپهر محمدی همراه شد و مانع از گلزنی ازبک‌ها شد.

در دقیقه ۶ فرهاد توکلی دچار اشتباهی شد که ایرسالیف توانست پاس او را قطع کند و دروازه ایران را باز کند تا برای اولین بار در این دوره از مسابقات تیم ملی از حریف خود عقب بیفتد.

در ادامه شاگردان ناظم‌الشریعه به فشار خود افزودند تا اینکه در دقیقه ۹ قدرت بهادری با شوتی سرکش توانست دروازه تیم میزبان را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند. تیم ملی ایران به حملات خود افزود و روی یک ضربه کرنر محمد کشاورز با پاس سنگ‌سفیدی توانست گل دوم را به ثمر برساند.

در نیمه دوم ایران توپ و میدان را در اختیار داشت اما نتوانست فرصت چندانی را روی دروازه ازبک‌ها ایجاد کند. اشتباهات ملی‌پوشان ایران در این دیدار بیش از بازی‌های گذشته بود اما خوشبختانه تیم میزبان نتوانست موقعیت چندانی روی دروازه سپهر محمدی خلق کند و در پایان بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود ایران خاتمه یافت.

ایران با این پیروزی یازدهمین قهرمانی خود را در جام ملت‌های آسیا به دست آورد. آخرین بار ملی‌پوشان ایران در سال ۲۰۱۰ و در ازبکستان قهرمانی را از آن خود کرده بودند و حالا پس از ۶ سال توانستند طلسم ناکامی را بشکنند.

تیم‌های ایران، ازبکستان، تایلند، ویتنام و استرالیا به ترتیب با قرار گرفتن در رده‌های اول تا پنجمی جواز صعود به جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا را به دست آوردند.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.