درد دلهای درناک امین حاج محمدی

امین حاج محمدی مدافع  استقلال که در استقلال اصلا شرایط خوبی ندارد، با شروع تمرینات این تیم برای نیم فصل دوم لیگ برتر حضور کم رنگی در تمرینات دارد و در سه روز گذشته در تمرین استقلال شرکت نکرده است. امین حاج محمدی درباره آخرین شرایط خود و پیشنهادهایی که این روزها به خاطر استقلال آنها را رد کرده، صحبتهایی انجام داده که مشروح آن در ادامه می آید:

شرایطم خوب نیست
فصل پیش پیشنهادهای زیادی داشتم، از تراکتورسازی، پرسپولیس، سپاهان و چند تیم لیگ‌برتری پیشنهاد داشتم، تیم‌های اول تا ششم لیگ‌چهاردهم من را می‌خواستند اما من تصمیم گرفتم به استقلال بروم. همان موقع دوباره دوست داشتم با منصوریان در نفت کار کنم اما باشگاه نفت شرایطی را برای من ایجاد کرد که ترجیح دادم به تیم دیگری بروم. من قراردادم با نفت به‌پایان رسیده بود و حق طبیعی‌ام بود که به‌عنوان بازیکن آزاد با تیم‌های دیگر مذاکره کنم. در آن زمان منصوریان بعد از اینکه نتوانست به استقلال بیایید چند روزی به خارج از کشور رفت و تلفنش را خاموش کرد و من نتوانستم برای جدایی از او اجازه بگیرم. البته با آغاز فصل یک روز به تمرین نفت رفتم و از منصوریان دلجویی کردم، او هم برای من در استقلال آرزوی موفقیت کرد.

پیشنهاد مالی تراکتور
همان زمان که با قراردادی دو ساله به استقلال آمدم، تراکتورسازی ششصد میلیون تومان بیشتر به‌من می‌داد اما من به عشق استقلال قید پول را زدم. حالا برای من سخت است که عده‌ای قرارداد من را دست‌مایه انتقاد قرار می‌دهند. من قراردادی دو ساله بستم و در مجموع برای دو فصل دو میلیارد تومان می‌گرفتم، یادم است همان زمان مسئولان وقت استقلال از این توافق مالی خیلی خوشحال بودند اما حالا کار را به‌جایی رسانده‌اند که انگار من قرارداد زیادی بسته‌ام.

رقم قرارداد را می‌گویند،‌ رقم دریافتی را نه!
نکته‌‌ای که برای من جالب است این است که چرا فقط رقم قراردادها را می‌گویند؟‌ این فصل به‌من گفتند گران‌ترین تماشاگر لیگ و لقب‌هایی از این دست برای من درست کردند. کاری به هواداران تیم‌های دیگر ندارم، اما گله من از استقلالی‌هایی است که در اینستاگرام هجمه زیادی علیه من درست کردند. خیلی دوست دارم یکی بیاید و بگوید که حاج‌محمدی چقدر دریافت کرده است؟ من از فصل قبل پانصد میلیون طلب دارم و این فصل از قرارداد یک‌میلیاردوصد میلیونی‌ام، فقط ۲۵ درصد به‌من پرداخت کرده‌اند. هیچ‌کس دریافتی‌ها را نمی‌بیند و فقط به‌رقم قرارداد نگاه می‌کنند و تعجب من از مسئولانی است که این مسائل را می‌دانند اما در قبال حمله‌های ناجوانمردانه به بازیکن، سکوت می‌کنند.

قراردادم را کم نمی‌کنم
در ابتدای فصل لیست خروجی باشگاه منتشر شد و وقتی اسم من در این لیست نبود، طبیعی بود که من به‌کارم در استقلال ادامه دهم. اما بعد از چند هفته اعلام کردند که قراردادها باید کم شود و دوباره من در صدر انتقادها قرار گرفتم. من بدترین نیم‌فصل عمرم را سپری کردم و بعید می‌دانم فوتبالیستی در کل دوران حرفه‌ای‌اش اتفاقاتی که در این چند ماه برایم رخ داد را بتواند تحمل کند. در تمام طول نیم‌فصل سکونشینم کردند اما هیچ اعتراضی نکردم چرا که دوست نداشتم استقلال و منصوریان آسیبی ببینند. دوبار اسم مرا در لیست هجده نفره رد نکردند و آن اتفاقات زشت رخ داد، من به‌کنار سوال من این است که برای باشگاه بزرگی مثل استقلال زشت نیست که بازیکنش را از روی نیمکت بلند کنند و به‌سکو بفرستند؟ من این مسائل را هم دیدم و دم نزدم. حالا بعد از گذشت این اتفاقات شما به‌من بگویید کسر قرارداد منطقی است؟‌ هم بازی نکنم، هم توهین بشنوم و هم پولم را نگیرم؟ به‌هیچ عنوان قراردادم را کم نمی‌کنم، حتی یک‌ریال.

دلیل بازی نکردنم فنی نبود
در این مدت خیلی‌ها می‌گفتند مصاحبه‌ کن و شرایطت را بگو اما ترجیح دادم به تیم آرامش تزریق کنم تا حاشیه برای همین در تمام تمرین‌ها شرکت کردم و به‌لحاظ آمادگی از خیلی از بازیکنانی که در نیم‌فصل اول بازی کردند شرایط بهتری داشتم، اما بازی نکردنم صلاحدید کادرفنی بود. در تمام این مدت این سوال مثل خوره ذهن من را خورد که چطور با وجود همه این اتفاقات، همه بازیکنان بازی کردند اما فقط من بازی نکردم؟ نمی‌دانم دلیلش چیست اما هر چه هست مطمئنم دلیلش نمی‌تواند فنی باشد.

با این شرایط می‌خواهم جدا شوم
حالا که نیم‌فصل رسیده می‌خواهم جدا شوم، جدایی از استقلال برای من خیلی سخت است اما باور کنید شرایط را برای من به‌گونه‌ای پیش بردند که ماندن در استقلال غیرممکن شده است. در ابتدای فصل چند پیشنهاد خوب داشتم اما چون با تیم قرارداد داشتم در استقلال ماندم، حتی تا هفته چهارم هم چند تیم مرا می‌خواستند اما مانع جدایی من شدند. حالا باز هم در نیم‌فصل تکلیف مرا روشن نمی‌کنند. هیچ‌کس در باشگاه جوابگوی من نیست. وقتی می‌خواستم به استقلال بیاییم بارها تماس گرفتند و جلسه گذاشتند اما حالا هیچ‌کس نیست که بگوید تکلیف من چه می‌شود.

افتخاری گفت به تمرینات برگردم
حرف من این است که اگر مرا نمی‌خواهند رضایت‌نامه‌ام را بدهند و اگر هم مرا می‌خواهند بیایند مثل بقیه تا نیم‌فصل با من تسویه حساب کنند و به تمرین بروم. وقتی به مدیران باشگاه می‌گویم چه‌کار می‌خواهند بکنند آنها هم نمی‌دانند و می‌گویند سرمربی لیست خروجی را اعلام نکرده است. هفته پیش با آقای افتخاری جلسه‌ای برگزار کردم و ایشان از من خواستند چند روز دیگر در تمرینات شرکت کنم تا تکلیف من روشن شود، من هم گوش دادم اما وقتی نشانه‌ای از تغییرات را ندیدم ترجیح دادم به تمرین نروم.

پیشنهاداتم از دست رفت
هیچ‌کس نمی‌داند چه اتفاقی قرار است بیفتد، من می‌خواهم در استقلال بمانم اما نه با این شرایط، من برای یک‌فصل و دوفصل به استقلال نیامدم، اما متاسفانه شرایط به‌گونه‌‌ای شد که همه چیز بهم خورد. من می‌خواهم تکلیفم را روشن کنند، چند روز دیگر نیم‌فصل دوم شروع می‌شود و ترس من از این است که مثل نیم‌فصل اول اجازه جدایی ندهند و دوباره همان اتفاقات بیفتد. چند پیشنهاد خوب داشتم که از دست رفت و اگر همین‌طور تعلل کنند همین چند پیشنهادی که هنوز هم دارم از بین می‌رود. باشگاه‌ها که منتظر من بازیکن نمی‌مانند و برای جذب بازیکن اقدام می‌کنند، امیدوارم کسی در باشگاه باشد که شرایط مرا درک کند.

از پرسپولیس پیشنهاد داشتم
همین چند روز گذشته بارها تیم‌های مختلف با من تماس گرفتند اما من به خاطر اینکه با استقلال قرارداد داشتم نمی‌توانستم با آنها مذاکره کنم. چند تیم خوب تهرانی و شهرستانی مرا می‌خواستند اما من جوابی ندادم. حتی از باشگاه پرسپولیس هم یکی از مدیران این تیم با من تماس گرفت و خواهان جذب من شدند، اما من به‌عشق هواداران استقلال پاسخی به این پیشنهاد هم ندادم. حالا تنها درخواستم این است که هر چه زودتر تا تیم‌ها پر نشده‌اند تکلیف مرا روشن کنند، اگر مرا نمی‌خواهند تسویه حساب کنند و رضایت‌نامه‌ام را بدهند، اگر هم‌ می‌خواهند شرایط را برای من مهیا کنند.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.