پیروزی ایران برابر قطر در دیداری دوستانه

تیم ملی ایران که دو هفته است تمرینات آماده‌سازی برای حضور در جام ملت‌های آسیا را در کمپ اسپایر برپا کرده و هفته گذشته در دیداری تدارکاتی برابر فلسطین به تساوی یک بر یک رسید، از ساعت ۲۰:۳۰ امشب در استادیوم بین المللی خلیفه دوحه به مصاف تیم ملی قطر رفت.

ترکیب ابتدایی تیم ملی ایران برابر قطر را علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی، وریا غفوری، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، کریم انصاری‌فرد، سامان قدوس، وحید امیری، مهدی طارمی و سردار آزمون تشکیل می‌دادند که غفوری، انصاری‌فرد و قدوس نسبت به دیدار برابر فلسطین به جمع نفرات اصلی ایران رسیده بودند.

 

یوسف حسن علی، پدرو کوریا، احمد عبدالله، عبدالعزیز محمد، طارق سلمان، عبدالکریم سالم، بوعلام خوخی،  حسن الهیدوس، اکرم عفیف و المعز علی نیز ۱۱ بازیکنی بودند که در ترکیب تیم ملی قطر برابر ایران قرار گرفتند.

 

 

تیم ایران بازی را بهتر آغاز کرد و پس از حملات متعدد توانست در دقیقه ۱۷ توسط مهدی طارمی دروازه قطر را باز کند و این مهاجم تیم ملی همانند دیدار برابر فلسطین موفق شد این کار را انجام دهد.

 

در حالی که نیمه اول این مسابقه تدارکاتی با برتری شاگردان کارلوس کی‌روش رو به پایان بود، در دقیقه ۴۱ عنابی‌ها صاحب یک ضربه پنالتی شدند که حسن الهیدوس، کاپیتان قطر آن را تبدیل به گل کرد تا ملی پوشان ایران با تساوی یک بر یک راهی رختکن شوند.

 

تیم ملی ایران مثل شروع بازی، نیمه دوم را نیز هجومی آغاز کرد و موفق شد در دقیقه ۴۶ توسط سردار آزمون دومین گل را به ثمر رساند و از میزبان خود پیش بیافتد.

 

قطری‌ها که امیدوار به جبران نتیجه برای دومین بار بودند، در دقیقه ۵۰ با کارت زرد دوم پدرو کوریا و اخراج این مدافع راست از زمین، کارشان سخت‌تر شد تا با ۱۰ نفر بازی را دنبال کنند.

 

در دقیقه ۶۰ تیم ملی قطر دو تغییر هجومی برای زدن گل دوم داشت، اما در دقیقه ۶۷ نیز کی‌روش با آوردن رامین رضاییان، مسعود شجاعی، روزبه چشمی، مهدی ترابی و اشکان دژاگه به جای وریا غفوری، وحید امیری، سامان قدوس، مهدی طارمی و سردار آزمون، نیروی تازه‌ای به ترکیب تیم ملی بخشید تا بتوانند برتری را حفظ کنند.

 

تیم ایران در دقیقه ۸۱ ششمین تعویض خود را با حضور پژمان منتظری با تجربه به جای مرتضی پورعلی‌گنجی انجام داد و عنابی‌ها نیز دو تغییر در دقایق ۷۷ و ۸۳ داشتند، اما در نهایت این ملی پوشان ایران بودند که موفق شدند به برتری ۲ بر یک مقابل تیم قطر برسند و این دیدار تدارکاتی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.