آنالیز آماری و عملکرد بازیکنان و کادر فنی در دیدار با استقلال خوزستان

اختصاصی گروه آنالیز سایت آبی پوشان – استقلال در دیدار با استقلال خوزستان از هفته هفدهم ایگ برتر با نتیجه دو بر یک مغلوب شد تا از نزدیک شدن به صدر جدول باز بماند .

ابتدا از بعد آماری به این دیدار نگاه میکنیم :

آمار بازی استقلال تهران و استقلال خوزستان

استقلال در این دیدار ۵۶۱ پاس داد و در برابر ۳۱۶ پاس حریف آمار بسیار بهتری از این لحاظ داشت . تعداد پاسهای صحیح استقلالیها هم ۴۳۲ پاس بود که چیزی حدود ۷۷ درصد پاسهای این تیم به هدف رسید و صحیح بود و این در حالی است که فقط ۵۷ درصد پاسهای تیم مقابل صحیح بود .

استقلال در این دیدار ۱۴ توپ به سمت دروازه حیف شوت کرد و استقلال خوزستان ۱۰ شوت روانه دروازه استقلال کرد .

۳۸ سانتر استقلال در برابر ۱۰ سانتر استقلال خوزستان آماری حدود ۴ برابری را در این زمینه نسبت به حریف خود داشت .

۹ موقعیت گل استقلال در برابر ۶ موقعیت گل استقلالیهای خوزستان و ۶۰ درصد مالکیت توپ در برابر ۴۰ درصد مالکیت توپ خبر از برتری مطلق استقلال در بعد آماری دارد و اینکه استقلال بهتر از حریف خود در این دیدار ظاهر شد . اما آمار بهتر همیشه منجر به نتیجه نمی شود و فوتبال بازی ثانیه ها و لحظه هاست و این لحظات هستند که نتیجه بازی را رقم می زنند .

در زیر به عملکرد کادر فنی و بازیکنان استقلال نیز خواهیم پرداخت :

عملکرد کادر فنی در دیدار با استقلال خوزستان

استقلال در این دیدار به جای استفاده از سیستم ۴-۴-۲ از سیستم ۴-۲-۳-۱ استفاده کرد . در این سیستم دو هافبک دفاعی بسیار مهم هستند . این دو هافبک در اسپانیا به “doble pivot” مشهور هستند، عبارتی به معنای “دو محور” که در زبان انگلیسی “double pivot” نوشته می شود. حضور این دو بازیکن از اهمیت بالایی برخوردار است. داشتن دو بازیکن در برابر خط دفاعی، پلتفرمی را برای سایر بازیکنان تهاجمی تیم فراهم می کند که بتوانند بیشتر بر روی کار تهاجمی تمرکز داشته باشند ولی در استقلال در این بازی این امکان فراهم نبود . شاید با بودن بازیکنانی نظیر آندرانیک تیموریان و روزبه چشمی و امید ابراهیمی بتوان این سیستم را راحت تر ( حداقل در این منطقه زمین ) پیاده کرد .

در مرکز خط دفاعی استقلال در این دیدار پادوانی به کار رگفته شده بود و کادر فنی از او خواسته بود در این دیدار در کارهای تهاجمی مشارکت داشته باشد و بیشتر جلو بکشد . با توجه به سن و سال این بازیکن و ذات فوتبال او که کمی کند و سنگین است رفت و برگشت های زیاد او را حسابی خسته کرد و ذهن او به واسطه همین خستگی به هم ریخت و اشتباهات مشهودی داشت .

در دفاع راست و چپ هم ایراد داشتیم . در دفاع راست خسرو حیدری قرار گرفته شده بود که او هم به واسطه بالا رفتن سن خود توان رفت و برگشت های زیاد را نداشت در حالی که در این سیستم دفاع کناری بیشتر باید در نفوذها و موقعیت سازی ها مشارکت کند که این از توان خسروی ۳۴ ساله خارج بود . در صورتی که وریا غفوری در دفاع راست در جای خود قرار میگیرفت خسرو در یک خط جلوتر میتوانست در این دیدار مفید تر باشد و شعاع حرکتی او نیز کمتر باشد . در سمت چپ نیز یعقوب کریمی قرار گرفته بود . یعقوب بدن آماده ای دارد و در بازیها نشان میدهد که تمرکز لازم را هم دارد و دریبل های نمایشی او با اعتماد به نفس بالایی برخوردار است . جنس بازی یعقوب طوری است که هرچه به دروازه حریف نزدیکتر باشد مفید تر خواهد بود . این بازیکن در صورتی که نزدیک دروازه حریف باشد میتواند موقعیت سازی بسیاری داشته باشد و همچنین میتواند پنالتی های زیادی هم بگیرد ولی او در دفاع و در جایی که تخصص ندارد قرار میگیرد و مسلما در این جناح به علت نبودن دفاع تخصصی آسیب های زیادی میبینیم و از این سمت و فضای پشت یعقوب کریمی استفاده می کنند .

در بالا به استفاده نکردن از بازیکنان در پست غیر تخصصی اشاره کردیم که این مورد در استقلال کنونی بسیار زیاد است . از یعقوب کریمی که به دفاع رفته تا وریا غفوری که در مرکز زمین به کار گرفته شده بود و کاوه رضایی که یک مهاجم صرف نیست و در فضای پشت مهاجم تمام کننده و مهاجم هدف بهتر می تواند کمک کند . با بودن بازیکنی چون علی قربانی میتوان کاوه را کمی عقب تر آورد و از قابلیت های کاوه بهتر استفاده کرد .

آنالیز تک تک بازیکنان استقلال در برابر استقلال خوزستان

سید حسین حسینی :

حسین حسینی در این دیدار چند واکنش خوب داشت و دو تک به تک نیز از حریف گرفت ولی روی اشتباه در جایگیری در ضربه کاشته دروازه او باز شد . حسینی دروازه بان آینده داری است و عملکرد بدی هم در استقلال نداشته است ولی نمی توان روی بازیهای بزرگ روی این دروازه بان جوان حساب باز کرد . پست دروازه جزو پست هاییست که یک دروزاه بان با تجربه و بزرگ را میطلبد .

لئوناردو پادوانی :

دیروز ضعیف ترین بازی پادوانی را دیدیم . اشتباهات تاثیر گذار و ویرانگر او دیروز شاکله تیمی را به هم زد . البته در خط های بالاتر توضیح دادیم که وظایفی که بر عهده پادوانی گذاشته شده بود نیز در حد توان او نبود و رفت و آمدهای زیاد او را حسابی خسته کرد .

سید مجید حسینی :

مجید حسینی بازی خوبی در خط دفاعی بر عکس زوج دیگر خود در خط دفاعی داشت . از مجید حسینی به جز خطای بی مورد و اخطاری که گرفت اشتباه دیگری ندیدیم. مجید حسینی میتواند تا سالها حتی دفاع ثابت تیم ملی باشد به شرط اینکه راه خود را درست ادامه بدهد و انتخاب های خوبی داشته باشد .

خسرو حیدری :

خسرو دفاع کرد و حمله و سانتر هم کرد ولی خسرویی نیست که در اذهان داریم و البته از خسروی فعلی در این شرایط سن و سالی هم نمیتوانیم انتظار خیلی بیشتری داشته باشیم .

یعقوب کریمی :

به صورت فردی خوب بازی میکند . هم خوب میدود هم خوب سانتر میکند و هم خوب دریبل میزند . در مواقع لازم به بازی سرعت می دهد ولی جای یعقوب در دفاع نیست و پشت او اغلب خالی می ماند .

وریا غفوری :

اصلا فلسفه اینکه چرا وریا در آن پست و در میانه میدان به کار گرفته شد را نمی دانیم . وریا سر درگم بود و اصلا خودش هم نمیدانست چه کاری انجام دهد . ایراد زیادی نمیتوان به او گرفت چون اصلا جای بازی او آنجا نیست .

فرشید اسماعیلی :

فرشید با فرشیدی که ابتدای فصل به ترکیب اضافه شد بسیار فرق کرده است . او در ابتدای فصل بسیار جنگنده و بی اشتباه بازی میکرد و پاسهای طلایی هم میداد ولی در بازیهای اخیر هم از جنگندگی او کم شده است و هم پاسهای اشتباه زیادی میدهد . فرشید جوان شاید خود را در میانه میدان بی رقیب میداند و انگیزه کمتری دارد و با اضافه شدن دو هافبک جدید استقلال و دو هافبک مصدوم شاید برای به دست آوردن جایگاه دوباره تلاش بیشتری بکند .

امید نورافکن :

امید نورافکن نسبت به بازی قبلی بسیار بهتر بازی کرد و اعتماد به نفس او هم بالا رفته بود . او بیشتر با توپ کار میکرد و در میانه زمین نقش موثری داشت و شاید بتوان گفت بهترین بازیکن استقلال در این دیدار او بود . البته با اضافه شدن جابر انصاری به ترکیب کار او هم برای ثابت بازی کردن سخت خواهد بود .

بهنام برزای :

سرعت و تکنیک بهنام برزای هر حریف و خط دفاعی را آزار می دهد و اگر این بازی او در کنار بازی با برنامه تیمی قرار بگیرد نقش او بیشتر ملموس خواهد بود .

محسن کریمی :

محسن کریمی را میستاییم نه به خاطر بازی بلکه به خاطر شجاعت و معرفت این جوان که در روزهایی که کسی ناکامی ها را گردن نمیگرد بعد از بازی قبلی از بازی ضعیف خود با وجود برد استقلال عذرخواهی میکند و بعد از باخت دیروز هم احساس شرمندگی . البته از بعد فنی هم محسن دیروز خوب بود و بعد از مصدومیت کم کم به حالت ایده آل خود نزدیک می شود .

کاوه رضایی :

با وجود اینکه تک گل استقلال را در این دیدار او به ثمر رساند ولی به نظر می رسد برای بازی در استقلال انگیزه لازم را ندارد . ما چیزی که از کاوه در ذهن داریم بازیهای درگیرانه و جنگنده و پرتلاش است چیزی که اکنون کمتر میبینیم . البته قبلا هم اشاره شد که کاوه نمیتوند یک مهاجم هدف خوب باشد و در پست پشت مهاجم بسیار بهتر و مفیدتر خواهد بود .

علی قربانی :

علی قربانی یک مهاجم هدف ایده آل است که میتواند نقش بهتر و بیشتری در استقلال بازی کند . درست است که او بدون مطالعه و بررسی از سوی خیلی از هواداران مورد انتقاد قرار میگیرد ولی نسبت به دقایق حضورش در زمین عملکرد خوب و تاثیر گذاری زیادی داشته است . او دیروز بعد از اینکه به بازی آمد یک پاس گل با سر به کاوه رضایی داد و یک گل هم به ثمر رساند که آفساید اعلام شد . علی قربانی در صورت جا افتادن در ترکیب استقلال چیزی کم از سجاد شهباززاده ندارد .

تلگرام استقلال

7 دیدگاه برای “آنالیز آماری و عملکرد بازیکنان و کادر فنی در دیدار با استقلال خوزستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.