آنالیز استقلال در دربی ۸۵

اختصاصی آبی پوشان -دربی ۸۵ با شکست استقلال همراه بود و البته شکستی که برای خیلی از هواداران استقلال قابل هضم بود چون تیم سه هفته ای شفر در برابر تیم سه ساله برانکو عملکرد قابل قبولی داشت . با هم به آنالیز فنی این دیدار و بازیکنان استقلال می پردازیم .

شفر در این دیدار فقط با یک تغییر نسبت به بازی قبل پای گذاشت . تغییری که شاید بزرگترین و تاثیر گذارترین اشتباه او باشد و هنوز هم میتوانیم این اشتباه را به پای عدم شناخت کامل از بازیکنان توسط شفر بنویسیم .

نگارنده های متنی که میخوانید و گروه آنالیز آبی پوشان قبل از بازی و موقع اعلام ترکیب و قرار گیری فرشید باقری به جای سرور جپاروف تا درصد زیادی از امیدواری را از دست دادیم . در ادامه به تاثیر بودن سرور جپاروف و نبودن فرشید باقری اشاره خواهیم داشت .

نقطه ضعف اصلی بیرانوند شوت های از راه دور است که در مهار انها ضعف زیادی دارد و در این دیدار باید بازیکنان استقلال شوتهای زیادی به سمت دروازه این دروازه بان میزدند . اتفاقی که با بیرون گذاشتن سرور جپاروف بسیار کاهش یافت و حتی فرصت شوت زنی برای امید ابراهیمی هم فراهم نشد . زوج جپاروف و ابراهیمی در میانه زمین در بازی قبلی خوب نشان دادند و تغییر این زوج ضربه زیادی در میانه زمین به استقلال زد .

شفر ضعف محمد انصاری را در سمت چپ پرسپولیس به خوبی تشخیص داده بود و فشار را از این سمت می آورد و انصاری هم بارها و بارها جا امند و اشتباه کرد ولی استقلال موفق به گلزنی نشد .

گردش بالای توپ و بازی مالکانه استقلال برابر تیمی که چند سال است در کنار هم بازی می کنند نقطه حائز اهمیت تیم شفر بود . همچنین بازیکنان استقلال با تعصب و با تمام توان برای موفقیت استقلال تلاش می کنند و این مورد هم به وضوح در تیم دیده می شود .

اکنون به آنالیز و تحلیل بازیکنان در این دیدار می پردازیم :

حسین حسینی

نمی توان نمره خاصی به او داشت چون موقعیت زیادی نصیب رقیب نشد که او مجبور به واکنش شود و گل خورده او هم از روی نقطه پنالتی بود . حسینی باید بیشتر روی پنالتی گرفتن در تمرینات تمرین کند و در مورد فکرخوانی مهاجم هنگام زدن پنالتی با او تمرین شود . حسینی طوری در هنگام پنالتی واکنش نشان داد که گویا قبل از زدن ضربه پنالتی خود را مغلوب میدانست .

مجید حسینی

مجید حسینی دفاع بلند قامت و آینده دار استقلال در مجموع عملکرد بدی نداشت و ایستادن در برابر خط حمله خوب پرسپولیس با شرایطی که در طول بازی موقعیت برای حریف ایجاد نشود تا دروازه بان مجبور به واکنش شود یعنی نمیتوان نمره ضعیف داد ولی با این حال او باید بیشتر مراقب اشتباهات فردی باشد و همچنین در بسیاری از صحنه ها منشا روی سر مجید حسینی سر زد که اینها میتواند از امتیازات او در این بازی بکاهد.

روزبه،چشمی

روزبه همیشه خوب است و اگر شکست دیروز هم گردن گرفته و عدرخواهی کرده نشان از بزر منشی او دارد . در آن صحنه هرکسی جای روزبه می بود تکل میزد . روزبه در دفاع مسلط بازی می کند و اشتباه تاثیر گذاری از او نمیبینیم . چندین بار صحنه های بازی دیروز را دیده ایم و اینکه برخی ها می گویند او در توپ های سرعتی جا می ماند را قبول نداریم و اعتقاد داریم عدم هماهنگی و تقسیم وظایف بین مدافعین گاها منجر به این شکاف می شود و نه کندی فرد خاصی .

روزبه اعتماد به نفس بالایی دارد و در مقابله با مهاجم های حریف چندین بار روی توپ میزند و دریبل هایی با خونسردی هرچه تمام تر میزند ولی این اعتماد به نفس بالا هم میتواند برای روزبه و استقلال دردسر درست کند. هرچند روزبه در این دریبل ها تا الان اشتباهی نداشته است ولی در بازیهای آینده می تواند درسر درست کند خصوصا اینکه مهاجمین حریف دست او را میخوانند و با دیدن بازیهای استقلال شناخت بیشتری از این حرکات به دست خواهند آورد . مدافع نباید زیاد با توپ در برابر مهاجم حریف کار کند.

روزبه باید بحث و صحبت با داور را در زمین مسابقه کم کند وتمرکز خود را بیشتر روی بازی بگذارد .

وریا غفوری

بی شک بهترین بازیکن استقلال در این دیدار وریا بود . این وریا همان وریایی است که کیروش را مجاب کرد خسرو حیدری را از تیم ملی کنار بگذارد و این وریا همان وریایی است که رامین رضائیان پرمدعا را نیمکت نشین کرده است . وریا بسیار متعصابه بازی می کند و با تمام توان تلاش می کند.

میلاد زکی پور

در بازی دیروز نسبت به بازی قبلی تمرکز کمتری داشت و در پاسها هم چندین بار اشتباه داشت . با کیفیتی که از زکی پور در بازی قبلی دیدیم انتظار داریم او همیشه همان کیفیت را از خود به نمایش بگذارد .

فرشید باقری

از مسوولین آنالیز استقلال و از خود آقای شفر خواهش می کنیم خوب روی بازی باقری تمرکز داشته باشند . بازیکنی با تعداد پاسهای اشتباه زیاد و خطاهای زیاد در بدترین مناطق زمین . باقری در صحنه ای در کمتر از ۳۰ ثانیه ۳ خطای بد انجام داد و سرانجام کارت زرد گرفت و هر بار به سمت بازیکن حریف میرود انتظار داریم کارت زرد بگیرد . پاسهای او آنطور که عرض شد یا اشتباه است و یا اکثر پاسهایش رو به عقب .

   

امید ابراهیمی

فرمانده استقلال دیروز آن بازیکنی نبود که انتظار داشتیم و در حد انتظار ظاهر نشد . البته زوج سازی مناسب در میانه زمین هم به کیفیت فنی هر بازی کنی کمک میکند . در بازی قبلی سرور و امید خوب همدیگر را حمایت میکردند و در این بازی این اتفاق با زوجباقری و ابراهیمی اتفاق نیافتاد .

خسرو حیدری

خسرو هم با سن و سالی که دارد همانند یک جوان انرژی مصرف می کند و بازی قابل قبولی انجام میدهد . در هر تیمی و در کنار بازیکنان جوان بازیکنان با تجربه و با انگیزه و بی حاشیه ای چون خسرو هم نیاز است .

داریوش شجاعیان

در کنار وریا از خوبهای بازی دیروز بود . داریوش چندین بار پاسهای تکرب خوبی را ارسال کرد و به موقع هم از تکنیک خود استفاده می کند.

داریوش هم به مانن روزبه زیاد با داور صحبت می کند و تصمیمات داور عصبی اش می کند و باید بیشتر روی بازی تمرکز داشته باشد .

فرشید اسماعیلی 

بازی خوبی انجام داد و علی رغم اینکه نفر مستقیم با او گذاشته بودند ولی مفید بازی می کرد . او در صحنه ای که حرکت به سمت دروازه پرسپولیس داشت و به قربانی پاس داد میتوانست خودخواهانه تر عمل نماید و خود به قلب دفاع بزند و به سمت دروازه بیرانوند شوت بزند . قطعا بیرانوند آمادگی دریافت گل از این شوت ها را داشت …

به خطایی کهروی او در محوطه جریمه اتفاق افتاد و صحنه آهسته ای هم ندیدیم و آقای فردوسی پور هم زیاد به آن نپرداخت هم کاری در این مقاله نداریم .

علی قربانی

به مانند قبل تاکید میکنیم علی قربانی پرتحرک تر و مفید تر از سجاد شهباززاده بازی می کند ولی در حد مهاجم اول بودن تیمی مثل استقلال نیست .

جابر انصاری

موقعیت های اصلی استقلال از وقتی به وجود آمد که جابر وارد زمین شد . جاگیری های مناسب او در نقاط کور خط دفاعی از نکات بارز اوست . اصولا بازیکنانی که زیاد خود را در موقعیت قرار میدهند مورد انتقاد عدم گلزنی قرار میگیرند . آرش برهانی و مهدی طارمی هم از این دست بازیکنان هستند و بودند . جابر باید بعد از جایگری خوب خود و هنگام دریافت پاس با عجله به توپ ضربه نزد و با یک استپ توپ و در موقعیت مناسب به سمت دروازه حریف شوت زنی داشته باشد .

سجاد شهباززاده 

ما که او را در زمین ندیدیم و اگر شما دیدید به ما خبر بدهید . شهباززاده در زمانهایی در زمین بود که استقلال حمله می کرد و هرچقدر جابر خود را موقعیت دریافت پاس قرار میداد او خودش را قایم می کرد. شاید سجاد اولین خروجی استقلال در نیم فصل باشد اگر در این چند هفته باقی مانده به خود نیاید .

تلگرام استقلال

6 دیدگاه برای “آنالیز استقلال در دربی ۸۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.