آنالیز بازی استقلال برابر سپاهان

اختصاصی آبی پوشان -استقلال در هفته پایانی نیم فصل اول موفق شد با سه گل سپاهان را از پیش روی بردارد . در این مطلب نگاهی انداخته ایم به عملکرد کادر فنی و بازیکنان استقلال در این دیدار :

 

ترکیب و سیستم استقلال :

وینفرد شفر که در بازی قبلی انتقاداتی به ترکیبش وارد بود در این دیدار ترکیبی خوب و نترس چید و همچنین با شلوغ کردن میانه میدان ، میانه زمین را از سپاهانی ها گرفتن و هر کاری خواستن انجام دادن .

استقلال در این دیدار با فشاری که وارد کرد برخلاف بازیهای قبلی خیلی زود به گل رسید و بعد از آن بازیکنان با خیال راحت تری به بازی ادامه دادن . همانطور که بالاتر گفته شد مزیت اصلی استقلال در این دیدار نسبت به سپاهان خط میانی این تیم بود که استقلال در این منطقه بر حریف برتری پیدا کرد و بازی را در اختیار گرفت .

البته بازهم به تعویض های شفر انتقاداتی وارد بود که از آن جمله می توان به بازی آوردن فرشید باقری اشاره داشت که اصرار به استفاده از این بازیکن قابل درک نیست و او روز گذشته هم به مانند بازیهای دیگر که در زمین بود اشتباهات بی شماری داشت . همچنین علی قربانی که در نیمه دوم تحلیل رفته بود می توانست خلی زود تر تعویض شود تا قدرت و سرعت در خط حمله استقلال حفظ شود و سپاهانی ها نتوانند راحت جلو بکشند .

در زیر هم به آنالیز تک تک بازیکنان استقلال در این دیدار می پردازیم :

حسین حسینی

دیروز به طور کامل شایستگی های خود را به نمایش گذاشت چند سیو عالی و زیبا که خط و نشانی بود برای همه دروازه بان های مدعی بازی در جام جهانی . سید حسین حسینی حدود ۵۲۰ دقیقه در لیگ گلی دریافت نکرده و در ۷ بازی گذشته فقط یک گل از روی نقطه پنالتی دریافت کرده است .

وریا غفوری

شاید بازی او زیاد به چشم نیامد ولی در انجام وظایف دفاعی خود به خوبی از عهده کار بر آمد تا در ثبت یک کلین شیت دیگر نقش داشته باشد .

مجید حسینی

بی نقص و ساده بازی می کند و صخره محکمی در خط دفاعی استقلال است . او به قدری خوب بود که درکنفرانس خبری بعد از بازی شفر را مجبور کرد اسم او را به تنهایی ببرد و از بازی خوبش تشکر کند.

روزبه چشمی

روزبه هم در خط دفاعی جا افتاده و در کنار مجید حسینی خط دفاع استقلال را نفوذ ناپذیر کرده است .

امید نورافکن

نورافکن بازهم در دفاع چپ به کار گرفته شد و در این پست بازهم خوب جواب داد تا تهدیدی باشد برای میلاد زکی پور . نورافکن بسیار با انگیزه و محکم بازی می کند و بعد از چند بازی نیمکت نشینی خود را به شفر تحمیل کرد.

امید ابراهیمی

امید ابراهیمی همان امیدی بود که هواداران انتظارش را دارند . بسیار محکم و جنگنده و پرتلاش . او در بازی دیروز نمره عالی از ما و از هواداران می گیرد .

  

سرور چپاروف

نگین خط میانی استقلال . بازیکنی که نشان داده بی دلیل دو بار مرد سال آسیا نشده است . او نظم خاصی به میانه زمین استقلال می دهد و دو گل زیبای او نیز در بازی روز گذشته جای هیچ حرفی در مورد بازی اش نمی گذارد .

داریوش شجاعیان

داریوش دیروز عقب تر از هافبک های نفوذی استقلال و تقریبا در هافبک دفاعی بازی می کرد و بازی او زیاد به چشم نیامد ولی در انجام وظایف محوله موفق بود.

مهدی قائدی

بالاخره شفر او را از ابتدا به زمین آورد . شور و اشتیاقی که قائدی در زمین و روی سکوها ایجاد می کند وصف ناپذیر است . دریبل های او بازی استقلال را چشم نوازتر هم می کند.فقط هنوز بی تجربه است و خام و باید به او بازی داد تا تجربه اش هم بالاتر رود .

فرشید اسماعیلی 

در روزی که بازی او در میان انبوه بازیکنان فانتزی استقلال گم شده شده بود یک پاس گل زیبا داد و او هم در بین تفکرات شفر خودش را جا انداخته است .

علی قربانی

شلیک بی نقص او همان چیزی بود که از یک مهاجم انتظار داریم . گل او آب سردی بود بر پیکر سپاهانی ها و شاکله تیمی آن ها را از هم پاشید .

فرشید باقری

از وقتی به زمین آمد باز کلکسیونی از اشتباهات فردی را از او دیدیدم . با توجه به بازگشت منتظری و بودن پادوانی و بازگشت چشمی به خط میانی و بودن ابراهیمی و نورافکن در این پست و حتی قابلیت بازی داریوش شجاعیان در این پست باقی ماندن باقری در لیست نیم فصل دوم قابل توجیه به نظر نمی رسد .

یعقوب کریمی

او دقایق اندکی در اختیار داشت ولی در همین دقایق کم چند حرکت ترکیبی خوب در سمت راست استقلال داشت و انگیزه زیادی برای نشان دادن خود داشت .

خسرو حیدری

خسرو هم به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد و در سمت راست زحمت زیادی کشید .

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.