آنالیز بازی استقلال و العین

اختصاصی آبی پوشان – آبی پوشان در روزی که باید پیروز می شد با اشتباهات داوری  برابر العین به تساوی رسید . شاید نباید در پست آنالیز بازی اصلا حرفی از داوری زده شود ولی این واقعیتی است که نمی شود کتمان کرد و داوری در این دیدار تاثیر گذار بود و شفر فکر همه چیز را کرده بود جز داور بازی .

ترکیب و سیستم استقلال :

شفر به ترکیب ثابت و ایده آل خود رسیده مگر اینکه بازیکنی مصدوم و محروم باشد و تغییراتی در ترکیب بدهد .

حسینی درون دروازه بود و زوج  چشمی و حسینی که زوج جوان و متعصب و جنگنده خط دفاعی استقلال است در دفاع میانی بودند. دفاع چپ جوان و دفاع راست پرتجربه استقلال یعنی نورافکن و غفوری در کنار دو مدافع مرکزی قرار گرفته بودند . زوج باقری و ابراهیمی که هر دو جنگنده و قدرتمند هستند در هافبک دفاعی قرار داده شده بودند . اسماعیلی -جپاروف و شجاعیان سه هافبک نفوذی استقلال بودند که پشت سر تیام قرار گرفته بودند .

آنالیز بازی استقلال و العین :

همانطور که در آنالیز قبل از بازی نقاط قدرت و ضعف العین را بیان کرده بودیم شفر و کادر آنالیزش هم به خوبی العین را آنالیز کرده بودند و با شناخت کافی از این تیم پای در میدان گذاشتند .

مهمترین بازیکن العین یعنی عمرعبدالرحمن به صورت منطقه ای توسط بازیکنان استقلال تا حدود زیادی خنثی شد و هافبک های دفاعی استقلال به خصوص در بسیاری از دقایق بازی او را به خوبی از جریان بازی محو کردند .

کار دفاع های راست و چپ استقلال بسیار مشکل بود در رقابت با کایو و شحات و آنها هم در اکثر نبردها به جز دو سه مورد بی اشتباه ظاهر شدند .

در نهایت مارکوس برگی که واقعا باید به او توپ نرسد چون بازکنی نیست که به این راحتی ها موقعیت از دست بدهد و یکبار که توپ سالم به او رسید دروازه استقلال را باز کرد .

استقلال اما برای گل زدن هم برنامه داشت و انقدر بر ارسال پاس های عمقی برای تیام اصرار کردند که خط دفاع العین از ترس تیام نمی توانست جلو بکشد و در حمله کمک کند و دو گل یک شکل استقلال نشان از آن داشت که این تیم روی این حرکات کار کرده است . وقتی توپ پشت محوطه جریمه به بازیکن استقلال می رسید بلافاصله فرشید اسماعیلی خود را جدا و به گوشه سمت چپ محوطه جریمه (سمت راست دفاعی حریف) می رساند و از آن طرف هم تیام خود را به بهترین شکل در بین مدافعین حریف قرار می داد و با یک overlap  زیبا هر دو گل به ثمر رسید .

 

العین هم نسبت به سال قبل قوی ت شده و بازیکنان با کیفیت تری دارد و وقتی تیمی مهاجم تیم ملی سوئد و یا شحات مصری و عبدالرحمن و کایو و… را دارد باید از این تیم ترسید ولی شفر و یارانش بدون ترس از این نامها در زمین ظاهر شدند و عملکرد مناسبی از خود به نمایش گذاشتند و این نمایش خوب شفر بود که روند بازی را به این سمت سوق داد نه ضعف العین .

 

در زیر به عملکرد فنی تک تک بازیکنان استقلال میپردازیم :

سید حسین حسینی

حسینی روز پر فروغی را در این بازی داشت . ۴ سیو عالی و یک دبل سیو در پنالتی نشان داد که حسینی دروازه بان روزهای سخت و بازیهای بزرگ هم هست . او بدون تعصب بهترین دروازه بان ایرانی است که می تواند در جام جهانی فیکس باشد .

سید مجید حسینی

مجید حسینی یک دفاع قلدر و مطمئن که بارها و بارها توپ هافبک های العین را قطع کرد و شجاعانه برابر حریف اماراتی ایستاد . شاید مصدومیت او بدترین خبر ممکن برای استقلالی ها باشد و امیدواریم او برای بازی برگشت مشکلی نداشته باشد .

روزبه چشمی

روزبه هم جنگنده در خط دفاعی حضور دارد . او در این دیدار آمار زیر را از خود به جای گذاشت :

یک تکل

دو توپ ربایی

یک نبرد هوایی موفق

یک دفع توپ

۲۵ پاس داد که دقت پاسهای او ۸۸ درصد بود .

وریا غفوری

وریا روز سختی را داشت و مصاف با کایو راحت نیست ولی او به خوبی در کارهای دفاعی مشارکت میکرد و روی گل اول هم پاس زیبای او به جپاروف زمینه ساز گل شد . وریا نمره بسیار خوبی در این دیدار می گیرد . او یکی از آماده ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال ایران است .

امید نورافکن

امید نورافکن کار بسیار دشواری پیش رو داشت او هم در طول مسابقه بارها و بارها با حسین شحات مصری درگیر بود و البته در بسیاری از صحنه ها موفق بود . امید نورافکن روی گل دوم استقلال نقش مستقیم داشت و پاس زیبای او به فرشید اسماعیلی باعث شکل گیری گل دوم شد . البته امید در اواخر بازی خسته شده بود و نای دویدن نداشت و گل العین هم با ارسال از جناح چپ استقلال به بار نشست .

فرشید باقری

فرشید باقری یکی از بهترین بازی های خود را برای استقلال در این دیدار انجام داد . او قبلا پاسهای اشتباه زیاد و خطاهای بی مورد زیاد داشت ولی دیگر نه خطای بی مورد دارد و نه پاس اشتباه . از ۶۰ پاسی که او دیروز رد و بدل کرد ۸۶ درصد پاسها سالم بود و به مقصد رسید . صحنه گل اول را از میانه زمین و از لحظه شروع ضد حمله مرور کنید که با یک و دوی زیبا و پاس خوب باقری این گل شکل گرفت

امید ابراهیمی

فرمانده میانه زمین استقلال مثل همیشه عالی و جنگنده و قدرتمند . او در کنار باقری به خوبی راه های حرکتی عمر عبدالرحمن را بستند و یکی از بازیکنان استقلال بود که بیشترین پاس را در این دیدار داد و ۶۵ پاس از طرف ابراهیمی رد و بدل شد که ۸۶ درصد آمار موفق در ارسال پاس داشت .

سرور جپاروف

سرور جپاروف طراح و مغز متفکر استقلالی ها که کیفیت فنی استقلال را بسیار بسیار بالاتر می برد . تنها با مرو گل اول استقلال و حرکت زیبا و پاس دقیق او به فرشید اسماعیلی می تواند کیفیت این بازیکن بین المللی را نشان دهد .

داریوش شجاعیان

داریوش هم بارها و بارها با حرکات تکنیکی خود العینی ها را جا گذاشت و درگیری های تن به تن زیادی هم داشت . البته او در یکی دو حرکت زیاد خواست با توپ کار کند و فانتزی بازی کند که توپ لو رفت ولی در کل آمار بسیار خوبی در این بازی در توپ گیری و عبور از یار مستقیم و گرفتن خطا از حریف داشت .

فرشید اسماعیلی 

یکی از بهترین بازیهای فرشید اسماعیلی همی بازی بود . دو پاس دقیق او فقط مهاجمی چون تیام را نیاز داشت تا تبدیل به گل شود . فرشید در این بازی خوب نبود بلکه عالی بود .

مامه تیام

قبل از صحبت از تیام میخواهیم آرزو کنیم در لیگ ایران بازیکنان خارجی چون جپاروف و تیام روز به روز بیشتر شوند تا کیفیت لیگ ایران بالا و بالاتر رود .

تیام در زمین همه کار می کند او حتی در مواقع لازم به خط دفاعی و هافبک هم کمک می کند و به موقع هم در محوطه جریمه برای زدن ضربه نهایی جا گیری می کند. دو گل سطح بالا با یک لمس توپ و ضربه حرفه ای نشان از سطح بالای این بازیکن دارد . تیام باعث رعبی در بین مدافعین هر حریفی می شود و آنها نمی توانند به خط حمله خود کمک کنند و فشار را روی دروازه استقلال بیشتر کنند و نقش تیام را در استقلال نمی شود نادیده گرفت .

 

در انتها می خواهیم اشاره کنیم که ستاره این روزهای استقلال تیم استقلال است و همه مجموعه وظیفه خود را به خوبی انجام می دهند . از مدیریت تیم که در پرداخت دستمزدها و برپایی اردوهای چند روزه در خاک کشورهای دیگر و جذب بازیکنان با کیفیت در این نتایج نقش داشته است تا همه کادر پزشکی و تدارکات و بازیکنان با کیفیت و البته کادر فنی باهوش و زحمتکش که با آنالیز دقیق حریف و مهره چینی عالی حریفان را به زانو در می اورند .

استقلال از ۵ بازی دشوار اسفند ماه ۴بازی انجام داده و سه پیروزی و یک تساوی در حالی به دست آمده که فقط یکی از این دیدارها در تهران بوده و آن هم دربی که تماشاگرام و شرایط هم ۵۰-۵۰ است و با چنین موقعیتی موفق به این نتایج درخشان شده است .

تلگرام استقلال

2 دیدگاه برای “آنالیز بازی استقلال و العین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.