آنالیز بازی استقلال و فولاد

اختصاصی آبی پوشان – استقلال در برابر فولاد به پیروزی قاطعانه ای دست یافت چیزی که شاید خوشبین ترین هواداران استقلال هم انتظار آن را نمی کشیدند . استقلال بعد از دو بازی سنگین آسیایی و سفرهای طولانی خود را به اهواز رسانده بود تا برابر فولادی که همه انرژی خود را برای این بازی نگه داشته بود قرار بگیرد . وضعیت آب و هوایی و بارش شدید باران هم این تصور را به وجود آورده بود که استقلالی که روی زمین فوتبال زیبایی به نمایش می گذارد , بازیکنانش نتوانند توانایی های خود را به خوبی به نمایش بگذارند .

ترکیب استقلال :

شفر در این دیدار با انبوهی از غایبین مواجه بود و خود نیز به فرشید اسماعیلی و مجید حسینی استراحت داد تا برای دربی محروم نشوند .

حسینی درون دروازه بود و زوج پادوانی و روزبه چشمی در مرکز خط دفاعی قرار گرفتند . آرمین سهرابیان جوان در سمت چپ و وریا غفوری با تجربه در سمت راست خط دفاعی به کار گرفته شدند . امید ابراهیمی و فرشید باقری در کنار هم در میانه زمین و سرور جپاروف , محسن کریمی و داریوش شجاعیان پشت سر تیام قرار گرفتند .

البته با مصدومیت پادوانی خیلی از برنامه های تیمی به هم خورد و آرمین سهرابیان به دفاع مرکزی آمد و خسرو حیدری جای او را در زمین پر کرد .

آنالیز عملکرد فنی استقلال و شفر در این دیدار :

شفر در درجه اول روحیه جنگندگی و حس پیروزی در همه بازیها را به تیم تزریق کرده و در درجه دوم در هر بازی با توجه به تاکتیک حریف به میدان می رود و راه های نفوذ حریف را می بندد و از نقطه ضعف های تیم مقابل به این تیمها ضربه می زند .

رحیم زهیوی و حسن بیت سعید که شفر با او آشنایی کامل داشت به خوبی مهار شدند (جز یک مورد) و در خط حمله هم با اضافه شدن تیام استقلال تیم خطرناک تری شده است . البته تیام خیلی مهاجم خوشبختی است که داریوش شجاعیان و سرور جپاروف را پشت سر خود دارد .

پاسهای ترکیبی و بازی روی زمین و ارسال های پاسهای عمقی در آن زمین و در آن شرایط آب و هوایی واقعا تحسین بر انگیز بود .

شفر هم هر روز بیشتر از قبل در استقلال جا می افتد و قلق کار دستش می آید دیگر آن انتقادهایی که به او می شد که در بازیهای بزرگ پیروز نمی شود رفع شده و انتقادهایی که در مورد تعویض های اشتباه هم میشد تا حدود زیادی رفع شده و تعویض های شفر هم منطقی تر و بهتر شده اند . شفر استقلال را متحول کرده و حالا هواداران از دیدن بازیهای این تیم لذت می برند .

 

در زیر به عملکرد فنی تک تک بازیکنان می پردازیم :

حسین حسینی

حسینی چند واکنش زیبا و سیو عالی در این دیدار داشت یکی از سیوهای او روی ضربه سری که از دو قدمی زده شد و عالی عمل کرد . همه چیز برای حسینی خوب پیش می رفت به جز آن کارت زرد نا جوانمردانه ای که داور به او داد .

روزبه چشمی

روزبه چشمی همانند لقبی که به خودشون دادند خیلی سفته .روزبه برای استقلال با جان و دل بازی می کنه و از بودن در استقلال لذت می بره . روزبه علاوه بر موفقیت در کارهای دفاعی یک گل زیبا هم با ضربه سر به ثمر رساند تا بازی خوب خود را تکمیل کند .

لئوناردو پادوانی

پادوانی بعد از مدتها به ترکیب ابزگشته بود و بازی خوبی هم انجام می داد و انگیزه بالایی داشت تا خودش را نشان دهد ولی آن اتفاق تلخ افتاد . کاش و ای کاش پادوانی اصلا دیروز بازی نمی کرد تا تلخترین روز زندگی اش اتفاق نیافتد .

وریا غفوری

وریا بازیکن با تجربه استقلال که در اوج آمادگی خود به سر می برد انگار نه انگار که چند بازی سنگین داشته و مثل یک جوان با انگیزه و نیرومند برابر فولاد قرار گرفت .

آرمین سهرابیان

مدافع جوان استقلال ابتدا در سمت چپ دفاعی استفاده شد و بعد از مصدومیت پادوانی به مرکز خط دفاعی آمد و در هر دو پست عالی بود . آرمین سهرابیان که در سپاهان هم فیکس بود نشان داد که با اعتماد به او می شود یک پدیده دیگر به فوتبال ایران معرفی کرد .

امید ابراهیمی

فرمانده میانه میدان استقلال مقتدر و جنگنده و با تعصب . او جنگهای میانه زمین را بر عهده دارد تا هافبک های فانتزی جلوی خودش به راحتی کارهای تاکتیکی و تکنیکی را انجام دهند .

فرشید باقری

فرشید باقری هم در این دیدار پرقدرت و خوب ظاهر شد و هر بازی تعداد پاسهای اشتباه و خطاهای او کم می شود و به خوبی در ترکیب استقلال جا افتاده است .

داریوش شجاعیان

داریوش شجاعیان از آن بازیکنانی است که بازی تیمش را لذت بخش می کند و هواداران را راغب به دیدن بازی . داریوش یک گل زیبا روی تیز هوشی اش هم زد تا همچنان یکی از مهره های کلیدی استقلال باشد .

سرور جپاروف

سرور جپاروف مغز میانه زمین استقلال و بازیکن با تجربه ای که در موفقیت های این روزهای استقلال نقش بالایی دارد . جپاروف دیروز یک پاس در عمق و زیبا به تیام داد و زمینه ساز گل اول استقلال شد .

محسن کریمی 

محسن بعد از بازگشت از مصدومیت دیروز چندان در دید نبود و بازی او زیاد به چشم نیامد .

بابا مامه تیام

مهاجمی که انتظارش را داشتیم . دیروز تیام دو گل زد و یک پاس گل داد و در دیگر گل استقلال که توسط شجاعیان به ثمر رسید با حرکت در عرض خود مدافعین فولاد را به هم ریخت تا در هر ۴ گل استقلال نقش مستقیم داشته باشد . این هم در نظر بگیریم که به گفته شفر تیام فقط ۷۰ درصد آماده است و به آمادگی کامل نرسیده و بهتر از این هم خواهد شد . کاش او از اول فصل در استقلال بود و البته باید خوشحال باشیم که قرارداد او برای سال آینده نیز هست .

خسرو حیدری

خسرو در اواخر نیمه ول وارد زمین شد و  بازی قابل قبولی داشت فقط در چند صحنه جا ماند که با توجه به بازی سنگین او برابر الهلال و زمین خیس اهواز شاید کمی طبیعی بود .

علی قربانی 

چیزی از علی قربانی در دقایقی که در زمین بود ندیدیم .

جابر انصاری

جابر نصاری علی رغم فرصت کوتاهی که داشت موثر بازی کرد و چند صحنه روی دروازه فولاد ایجاد کرد . او با حرکتی که از سمت راست داشت و پاس دقیقش زمینه ساز گل چهارم استقلال شد .

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.