آنالیز تیم استقلال برابر سیاه جامگان

اختصاصی آبی پوشان -استقلال در هفته دوازدهم لیگ برتر برابر سیاه جامگان به تساوی بدون گل رسید . این تیم در این بازی هرچه تلاش کرد و هرچه موقعیت خلق کرد ،مهاجمینش نتوانستند آنها را به گل تبدیل کنند و در نهایت هر دو تیم به یک امتیاز این بازی رضایت دادند . در زیر آنالیز بازی استقلال و کادر فنی و تک تک بازیکنان را قرار داده ایم :

ترکیب و سیستم استقلال :

داریوش شجاعیان ,میلاد زکی پور ،وریا غفوری و فرشید باقری چهار بازیکن اصلی وینفرد شفر در بازیهای گذشته در این دیدار حضور نداشتند و او به ناچار تغییراتی در تیمش به وجود آورد .

وینفرد شفر تیمش را ۴ ۴ ۲ به این میدان فرستاد و حسینی مثل بازیهای قبلی درون دروازه قرار گرفت و اینبار جلوی او زوج مجید حسینی و پادوانی شکل گرفت تا روزبه چشمی یک خط جلوتر برود و در کنار امید ابراهیمی زوج خط میانی استقلال را تشکیل بدهند .

با جلو رفتن روزبه و تشکیل زوج با ابراهیمی کمربند میانی استقلال بسیار مستحکم تر شد و تیم حریف میانه میدان را به استقلال واگذار کرد و از همان خط میانی اجازه موقعیت سازی به یاران مرزبان داده نمی شد . تنها موردی که درباره این زوج میتوان گفت این است که در دو فصل قبل که همین زوج در استقلال بازی میکرد با بودن روزبه ،امید ابراهیمی آزادی عمل بیشتری داشت و به راحتی به مهاجمان هم کمک میکرد و جلو می کشید ولی چیزی که مشخص بود در بازی دیروز امید ابراهیمی از این کار منع شده بود و بیشتر تمرکز روی کارهای دفاعی داشت . امید چند باری هم که میخواست جلو بکشد این کار را نکرد و توپ به بازیکنان کنار دستی خود واگذار کرد و به منطقه خود بازگشت . نفوذهای بیشتر امید به خصوص در برابر تیمهایی مثل سیاه جامگان میتواند قدرت هجومی استقلال را بالاتر ببرد .

وینفرد شفر اشتباهات دیگری هم در این دیدار داشت که میتوان به استفاده دوباره از سجاد شهباززاده در خط حمله اشاره داشت . وقتی همه میبینند که او به هیچ وجه آماده نیست چه اصراری به استفاده از او است ؟یعنی مهدی قائدی و حسن بیت سعید نمیتوانستند به اندازه شهباززاده مفید باشند ؟

تعویض های شفر هم در این دیدار چنگی به دل نزد و هم دیر هنگام انجام شد و هم تعویضی مثل خروج فرشید اسماعیلی و ورود قائدی زیاد منطقی به نظر نمیرسید و میتوانست ورود قائدی به جای بازیکن دیگری باشد و مثلا خروج شهباززاده و کشیدن فرشید به خط حمله و قائدی به جای فرشید اسماعیلی .

البته ایجاد موقعیت های زیاد یکی از مزایای تیم وینفرد شفر است .

در زیر به عملکرد تک تک بازیکنان در این دیدار می پردازیم :

حسین حسینی

موقعیت زیادی نصیب حریف نشد تا او زیاد محک بخورد و در یکی دو صحنه نصف و نیمه هم واکنش خوبی داشت . کلا از وقتی حسینی درون دروازه استقلال ایستاده وضعیت دفاعی هم بهتر شده و موقعیت های خطرناک زیادی نصیب حریف نشده تا او در معرض آزمون های سخت باشد .

مجید حسینی

بازی به بازی در حال بهتر شدن است . آمار ۴ بازی ئو فقط یک گل خورده و ان هم از روی نقطه پنالتی نشان از عملکرد خوب خط دفاعی و به خصوص مهره ثابت این خط یعنی سید مجید حسینی دارد .

پادوانی

پادوانی هم دیروز در حالی که استقلال در خط دفاعی فشار زیادی متحمل نشد عملکرد خوبی داشت .

امید نورافکن

بعد از مدتها به دفاع چپ رفت و در این پست هم عملکرد خوبی داشت و بارها برای مهاجمین هم خلق موقعیت داشت .

خسرو حیدری

خسرو در این سن و سال هم مفید و خوب بازی می کند و گاها استارت هایی میزند که سن و سال او را از یاد می بریم . به نظر میرسد به نحوه بازی خسرو توصیه هایی شده و او دیگر هر توپی میگیرد روی دروازه نمیریزد و منطقی تر از قبل هم بازی می کند. در کنار بازی خوب او تجربه او به کمک جوانترها می آید و کاپیتانی بی حاشیه و مودب در استقلال است .

 

روزبه چشمی

روزبه با تمام وجود برای استقلال بازی می کند وهوادار هم این را با تمام وجود حس می کند و برای همین هم هست دیروز بارها و بارها با عنوان روزبه با تعصب تشویق شد .

امید ابراهیمی

امید ابراهیمی هنوز امید سال قبل نیست ولی همین امید هم در میانه میدان خط میانی را از حریف میگیرد و اجازه میانداری به هافبک های حریف را نمی دهد . امید اگر بیشتر اجازه نفوذ و شرکت در حملات را داشته باشد بازی اش بیشتر به چشم خواهد آمد .

سرور جپاروف

یک بازیکن با تجربه و در کلاس بین المللی که نظم خاصی به میانه زمین استقلال میدهد . ای کاش و ای کاش دریافت کننده پاس های تک ضرب او مهاجم های باهوش تر و موقعیت سنج تری بودند .

فرشید اسماعیلی

فرشید نوسان زیاد دارد و گاهی خیلی خوب است و برخی مواقع مثل بازی دیروز سر به هوا بازی می کند . البته تغییر زیاد پست های او هم می تواند در این امر دخیل باشد . صحنه تک به تک او با دروازه بان حریف و آن ضربه سر با عجله صحنه مهم بازی از اوست که در خاطرمان نقش بسته است .

جابر انصاری 

جابر بازیکن زحمت کشی که میدود و تلاش می کندو موقعیت سازی می کند.او را هم در خط دفاعی دیدیدم هم میانه زمین و هم خط حمله و بیشتر از همه بازیکنان دوید . یک گل سالم او هم آفساید اعلام شد و یک نفوذ و تک به تک او هم به اشتباه آفساید اعلام شد ولی با این حال آن تک به تکی که هنوز هم نفهمیدیم چگونه ضربه به توپ زد . قبلا هم گفته ایم جابر خیلی اصرار دارد همه توپ های محوطه جریمه را تک ضرب بزند و در بسیاری از موارد باعث از دست رفتن موقعیت می شود . او باید توپ را در اختیار بگیرد و با چشمان بازتر ضربه بزند .

سجاد شهباززاده

واقعیت امر از سجاد شهباززاده به صورت کامل قطع امید کرده ایم . سجاد خوب نیست و انگیزه و نشانه ای از خوب شدن را هم در وجود او نمیبینیم . گویا وزنه های ۵ کیلویی از هر پای سجاد آویزان شده و او را به زمین فرستاده اند . متاسفانه در چهره او هم انگیزه و صلابت دیده نمی شود و گویی میلی برای بهتر شدن ندارد .

مهدی قائدی

قائدی باید چه کاری انجام دهد تا فیکس بازی کند؟ از وقتی او آمد تحول بزگی در اسنقلال ایجاد شد و استقلال هجومی و خطرناک شد . از جمله افرادی بودیم که تا چند هفته قبل تاکید داشتیم قائدی هنوز ظرفیت فیکس شدن در استقلال را ندارد و باید پخته تر شود ولی الان و با این وضعیت مهاجمان استقلال به شدت معتقدیم قائدی می تواند به صورت فیکس بازی کند و مفید تر از بقیه مهاجمان باشد . او اگر فرصت بیشتری داشته باشد با استرس کمتری هم بازی می کند و از خود گذشتگی بیشتری هم خواهد داشت چون دیگر نیاز نیست در ۱۵دقیقه خود را نشان دهد و تایم زیادتری دارد .

علی قربانی

هرچند فرصت کمی در اختیار داشت ولی در این زمان اندک هم چیز خاصی از او ندیدیم .

تلگرام استقلال

3 دیدگاه برای “آنالیز تیم استقلال برابر سیاه جامگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.