آنالیز دیدار استقلال و فولاد | هفته بیست و پنجم لیگ برتر

اختصاصی آبی پوشان – استقلال در هفته ۲۵ ام لیگ برتر موفق شد با یک گل فولاد را شکست دهد . پیروزی با ارزشی که باتوجه به شکست پرسپولیس و تساوی تراکتورسازی بسیار ارزشمند بود .

 

استقلال در این بازی سه بازیکن خود را در اختیار نداشت . مهدی رحمتی و بهنام برزای به دلیل محرومیت و وریا غفوری به دلیل مصدومیت در این بازی حضور نداشتند .

استقلال با سیستم ۴-۴-۲ پای در این بازی گذاشت و کادر فنی با توجه به بازیکنان سرعتی فولاد در خط حمله و اینکه روی زمین بازی خوبی انجام میدهند از مجید حسینی به جای پدوانی استفاده کرد که تصمیم معقولانه ای بود . نیمکت نشین شدن فرشید اسماعیلی هم از نکات عجیب ترکیب استقلال بود که البته با توجه به فشردگی بازیها مسلما کادر فنی در تقسیم نیروها هم تمرکز خواهد کرد .

کادر فنی استقلال به خوبی فولادی ها را آنالیز کرده بودند و دو مدافع این تیم هم بسیار حواس جمع بازی میکردند تا در مقابل ضد حملات بازیکنانی چون شریفات و ساسان انصاری ایستادگی کنند . استقلال بازی را سراسر هجومی آغاز کرد و در همان ۲۰ دقیقه اول بازی ۵ موقعیت بسیار خوب نصیب بازیکنان این تیم شد که عمدتا با بی دقتی کاوه رضایی از دست رفت .

استقلالیها بر حملات خود ادامه دادند و آنقدر فولاد را تحت فشار گذاشتند تا سرانجام این تیم تسلیم شد.

در زیر به عملکرد تک به تک بازیکنان در این دیدار میپردازیم :

سید حسین حسینی :

در این دیدار دروازه اش زیاد تهدید نشد ولی عمکرد خوبی داشت و یک سیو عالی داشت و در سانترهای ارسالی از جناحین هم به خوبی خروج میکرد و توپ ها را جمع می کرد .

سید مجید حسینی :

در این دیدار جانشین پادوانی شد و بازی بسیار خوب و بی نقصی از خود به نمایش گذاشت . این مدافع جوان با اعتماد به نفس بالایی در ترکیب استقلال حضور داشت و حرکات و پا به توپ های او در دفاع نا خود آگاه ما را یاد پژمان منتظری می انداخت .

رابسون جانواریو :

رابسون هم مثل همیشه عالی بود و البته در این بازی میتوان گفت بهتر از بازی های قبلی هم بود . مدافعی در کلاس جهانی که برای دفاع استقلال غنیمتی بزرگ است .

میلاد زکی پور :

کمی عجول و پراشتباه بازی میکرد . میلاد دو دو سه صحنه اشتباه داشت و حتی در یک مورد کم مونده بود برای استقلال دردسر ساز شود . برخلاف بازیهای قبلی زکی پور در این دیدار امتیاز بالایی دریافت نمی کند .

خسرو حیدری:

خسرو با سالهای اوج خود بسیار فاصله دارد و رسما میتوان گفت در آخرهای فوتبال خود است . دیگر از خسرو آن دور زدن های مدافعین و نفوذهای سالهای قبل را شاهد نیستیم و بسیار کند شده است ولی همین خسرو و تجربه اش بارها در طول بازی به کمک استقلال می آید .

محسن کریمی :

محسن کریمی اگر تداوم داشته بشد و مصدوم نشود میتواند پیشرفت خوبی داشته باشد ولی هر بار به اوج باز می گردد دوباره مصدوم میشود . محسن در این بازی هم بسیار با انگیزه و خوب ظاهر شد و تک گل او در این بازی هم موجب برد استقلال شد .

مجتبی حقدوست :

حقدوست چندان در این دیدار خوب ظاهر نشد و انتظارت را بر آورد نکرد . البته او هم مصدومیتی را پشت سر گذاشته و برای رسیدن به شرایط قبل نیاز به زمان دارد .

امید ابراهیمی :

فرمانده میانه میدان استقلال مثل همیشه جنگنده و پرتلاش ظاهر شد و در جنگهای میانه میدان پیروز می شد و بازی را از همان میانه زمین برای استقلال در آورده بود .

امید نورافکن :

جوانترین بازیکن استقلال چنان با اعتماد به نفس و مسلط بازی میکند که گویی یکی از بازیکنان با تجربه تیم است . در میانه زمین توپ پخش کردن های او و سرعت دادن و یا از سرعت انداختن بازی و انتقال توپ به جناحین و پاسهای مورب بلند او با تبحر خاصی ارسال میشود .

کاوه رضایی :

کاوه رضایی بسیار دونده و پرتلاش است و مدافعین حریف را حسابی به درسر و زحمت می اندازد . کاوه خود را به خوبی در موقعیت های گل هم قرار می دهد ولی در طدن ضربات نهایی بی دقت است و باید در این مورد تمرینات خود را بیشتر کند . کاوه در روزی که موقعیت های زیادی را از دست داد یک پاس گل زیبا هم به محسن کریمی داد تا با ۷ پاس گل در بین بهترین پاسورهای لیگ هم قرار داشته باشد .

علی قربانی :

علی قربانی هم بسیار دونده و پرتلاش ظاهر شد و حتی در چند صحنه او را در خط دفاعی و هنگام دفع توپ هم دیدیم ولی موقعیت زیادی نصیبش نشد تا در امر گلزنی هم بتواند موفق باشد .

 

فرشید اسماعیلی :

از وقتی وارد زمین شد روند هجومی استقلال بهتر شد و به خوبی مهاجمین استقلال را تغذیه می کرد . فرشید یکی از بازیکنان بزرگ فوتبال ایران می تواند باشد اگر قدر خود را بداند و تصمیمات درستی بگیرد .

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.