آنالیز سایپا برای دیدار با استقلال | کار دشوار شاگردان منصوریان

اختصاصی آبی پوشان – استقلال در هفته چهارم لیگ برتر برابر سایپا کار بسیار دشواری پیش رو دارد و اگر موفق به بردن این تیم شود میتوان به استقلال این فصل بسیار امیدوار شد .

تیم علی دایی در حال حاضر یکی از بهترین , هماهنگ ترین و جذابترین تیمهای لیگ برتر است و حتی با شرایطی که دارد می تواند یکی از مدعیان قهرمانی باشد . این تیم از سه بازی قبلی خود ۷ امتیاز کسب کرده است و ۶ گل هم به ثمر رسانده است این در حالی است که استقلال فقط یک بار موفق به گلزنی شده است .

سایپا برای گلزنی دو راهکار دارد که در هر دو مورد هم بسیار خطرناک است :

راه اول توپهایی که بلند به عباسزاده ارسال می شود و این بازیکن که ضربات سر خوبی میزند روی دروازه حریفان خطر ایجاد می کند و با توجه به ضعف رحمتی در توپ های بلند و خروج ها می تواند روی دروازه استقلال خطرناک تر از قبل هم باشد .

راه دوم نفوذ و حرکت در عمق بازکنان سرعتی و تکنیکی این تیم چون ترابی و علی قلی زاده که هر دو آمادگی بسیار بالایی دارند . بیشتر نفوذهای سایپا از جناح راست خودشان و جناح چپ استقلال خواهد بود جایی که نقطه ضعف استقلال است و در صورتی که زکی پور به این دیدار نرسد کار بسیار دشوار خواهد شد .

همانطور که میبینیم دو روش گلزنی و حمله سایپایی ها دقیقا جایی است که استقلال در آن موارد ضعف دارد و میتواند خطرناک باشد .

در دفاع شاید بودن پادوانی بتواند در نبردهای هوایی برابر عباسزاده استقلال را برتر از حریف نشان دهد ولی در اینصورت هم نفوذهای در عمق و سرعتی قلی زاده و شاه علی دوست و ترابی خطرناک خواهد بود جایی که در این موارد پادوانی جا خواهد ماند .

در فاصله چند روز به دیدار استقلال با سایپا کادر فنی استقلال باید به صورت جدی روی خط دفاعی خود کار کند و البته با بازی هجومی که در دستور کار قرار می دهد اجازه حمله زیاد به سایپایی ها ندهد چون این تیم خط حمله خطرناکی دارد .

سایپایی ها در خط دفاع با وجود دارار بودن دروازه بان خوب و خط دفاعی بلند قامت روی هوا ضعف دارند و میتوان با سانتر از کناره ها و استفاده از ضربات سر بازیکنانی چون قربانی و شهباززاده به گل رسید .

آزمون سختی برای استقلال منصوریان در راه است و از نظر فنی با قاطعیت می توانیم بگوییم یکی از سخت ترین بازیهای نیم فصل اول خواهد بود که باید تمام بازیکنان وظایف خود را به نحو احسنت در زمین انجام دهند .

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.