آیا جان توشاک در تراکتورسازی موفق می شود ؟

اختصاصی آبی پوشان- زمانی که شفر میخواست سرمربی گری استقلال را قبول کند یک هجمه بدی از سوی رسانه ها و همچنین هواداران بر علیه او شکل گرفته بود و در همان زمان مقاله ای نوشتیم و به صورت تشریحی گفتیم که اطمینان داریم شفر در استقلال موفق خواهد شد . زمان سپری شد و بحث های مطرح شده در آن مقاله به اثبات رسید و اکنون میخواهیم در مورد توشاک سرمربی جدید تراکتورسازی این پیشبینی را بکنیم .

توشاک اسما بزرگ است و شاید این نام موجب ایجاد امیدواری در بین هواداران تراکتور شود ولی با اطمینان می گوییم توشاک در تراکتور موفق نخواهد شد و تراکتور توشاک در بهترین حالت تیم میانه جدول سال بعد خواهد بود .در زیر دلایل خود را نیز بیان می کنیم :

شاید یک قهرمانی در لالیگا مهمترین افتخار توشاک باشد که همه میدانیم قهرمان نکردن رئال مادرید در لالیگا از قهرمان کردنش سخت تر است . مهمترین و بهترین افتخار او برای ۲۸ سال قبل است .

توشاک در ۱۶ سال اخیر در تیمهای چندان شاخصی نبوده و در چندین سال گذشته هم در کشورهایی مثل آذربایجان و مراکش و… مربی گری کرده است .

البته هدف از نوشتن این مطلب و به خصوص بندهای ابتدایی زیر سوال بردن کارنامه توشاک نیست و فقط خواستیم یادآوری کنیم توشاک مشهور و برند برای سالها قبل است و بعد از آن تنها نامی از او بوده در تیمهای کوچکتر و برخلاف مربیانی مثل کیروش و شفر و برانکو که اطلاعات به روز تری دارند میتوان توشاک را در زمره مربیان سنتی قرار داد که شیوه بازی تیمهایش نیز مدرن نیست و با بررسی و آنالیز بازیهای چند سال اخیر میتوان به راحتی این مورد را درک کرد .

گذشته از توشاک وضعیت تراکتور سازی را هم بررسی میکنیم :

شفر اگر در استقلال نتیجه گرفت علاوه بر توانایی های خودش ابزار لازم را هم داشت . استقلال بازیکنانی در همه پستها داشت که از بهترین های ایران و آسیا بودند و شفر به راحتی تاکتیک های خود را اجرا میکرد ولی تراکتور سال قبل هیچ ابزاری برای موفقیت نداشت و تقریبا در همه پستها ضعف داشت حال اینکه چند خرید تقریبا معمولی هم قبل از آمدتن توشاک توسط مهاجری و خطیبی برای این تیم انجام شد و سهمیه لیگ برتری محدودی دارند و البته بازیکنان تاپ لیگ برتر هم اکثرا توسط استقلال و سپاهان و ذوب آهن جذب شده اند و بازیکنان تعیین کننده زیادی بیرون نمانده اند که جذب تراکتورسازی بشوند . برای جذب بازیکن خارجی و یا خارج از لیگ ایران هم محدودیت است و قطعا نمی تواند همه ضعف های تراکتور را پوشش دهد .

اینکه مربی در این سطح چطور پذیرفته بازیکنانش قبل از آمدنش توسط افراد دیگری جذب شوند و لیست پر شود خود جای سوال است .

از این موارد بگذریم جو تبریز و هواداران تراکتور را داریم که مسلما بعد از چند هفته عدم نتیجه گیری هر مربی مورد غضب هوادارانش قرار خواهد گرفت .

آمدن مربیان خارجی بزرگ در همه تیمهای ایرانی مسلما به رشد فوتبال و لیگ ایران کمک خواهد کرد ولی ای کاش مدیران باشگاه ها سعی در جذب مربیان به روز تر و آشناتر با سیستمهای روز فوتبال باشند .

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.