اولین مصاحبه آندرانیک تیموریان بعد از جدایی از ماشین سازی

چه شد که سرانجام باشگاه ماشین‌سازی با جدایی‌ات موافقت کرد؟
جلساتی با مدیران باشگاه داشتم و شرایطم را به آنها گفتم و آنها با جدایی‌ام موافقت کردند. نمی‌خواستم مسوولان باشگاه از من دلخور شوند برای همین بعد از مطرح کردن دلایلم منتظر ماندم تا آنها در محیطی آرام تصمیم بگیرند. در نهایت به اینجا رسیدیم که جدا شویم.
شاید دیگر به فوتبال تبریز برنگردی، درست است؟
احتمالش وجود دارد اما همیشه برای تبریزی‌ها احترام قایل بودم و آنها را از صمیم قلب دوست دارم. بخشی از فوتبال من در تبریز رقم خورد. خاطرات خوبی در این شهر دارم و برای همه تبریزی‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم.
خودت را برای چالش‌های پیش روی استقلال آماده کردی؟
مهم‌ترین چیزی که باعث می‌شود یک بازیکن در تیم بزرگی مثل استقلال موفق باشد آمادگی ذهنی است. من در حال حاضر از این نظر کاملا آماده‌ام و سعی می‌کنم از لحاظ فنی هم به شرایط ایده‌آل نزدیک شوم. خیلی انگیزه دارم و فکر می‌کنم از این انگیزه هم خودم سود می‌برم و هم استقلال. من آمده‌ام تا با همه وجودم در خدمت استقلال و هواداران خوبش باشم.
با آمدن تو و جباراف قدری میانگین سنی تیم بالا می‌رود. یکی از انتقاد‌هایی که در روزهای اخیر می‌شده همین بود. تو این موضوع را چطور تحلیل می‌کنی؟
هر مربی یک ایده‌ای دارد. اینطوری نیست که بگوییم یک تیم باتجربه قطعا قهرمان نمی‌شود و یا یک تیم جوان حتما قهرمان می‌شود. شما اگر میانگین سنی استقلال در سال‌هایی که قهرمان شده را محاسبه کنید به نتایجی می‌رسید که من هم رسیده‌ام. من هم نیامده‌ام که بازیکن نیمکت‌نشین باشم. می‌خواهم با استقلال اوج بگیرم. این هدف بزرگ من است.
از قهرمانی حرف زدی. آیا احتمالش وجود دارد که استقلال در همین فصل قهرمان شود؟
قهرمانی؟ شاید اتفاق بیفتد. استقلال در نیم فصل اول هم برای قهرمانی تلاش کرده و این تلاش در نیم فصل دوم هم ادامه خواهد داشت.
اما فاصله امتیازی استقلال با صدر جدول چشمگیر است.
ما با صدرنشین‌ها بازی رودررو داریم. از طرفی در نیم فصل دوم امتیاز گرفتن برای مدعی‌های قهرمانی سخت‌تر می‌شود چون همه سبک بازی آنها را به خوبی می‌دانند. اگر بازی‌های هفته گذشته را مرور کنید به حرف من می‌رسید. هم پرسپولیس و هم تراکتورسازی به سختی از سد رقبای خود گذشتند. این وسط بهترین فرصت برای استقلال است تا فاصله امتیازها را کم کند.
شاید برای هواداران شما کسب سهمیه هم آرزو باشد.
اینطور نیست. بازیکن استقلال باید بزرگ فکرکند. بازیکن استقلال باید بداند که پشت سرش یک کوه عظیم و رسوخ‌ناپذیر به نام هواداران هستند که می‌توانند هر غیرممکنی را ممکن کنند. شما شک نکنید که ما برای قهرمانی تلاش می‌کنیم. این را خواهید دید.
شاید یکی از آرزوهای هواداران استقلال جبران باخت‌ها در شهرآورد‌ها باشد. تو در این بازی بزرگ قطعا حضور خواهی داشت.
زود است که از حالا درباره آن بازی حرف بزنیم. خودتان هم می‌دانید که آندرانیک تیموریان اهل کری خواندن نیست. من برای پرسپولیسی‌ها همیشه احترام قایل بودم اما اگر بخواهم از درونم حرف بزنم باید اعتراف کنم که برای این بازی لحظه‌شماری می‌کنم.
گفته می‌شود شاید تو کاپیتان استقلال باشی. در این باره با تو حرفی زده شده؟
در حال حاضر دغدغه‌های بزرگتری دارم و به این چیزها فکر نمی‌کنم. استقلال باید خودش را در جدول بالا بکشد. بازیکنان باید با همه وجود در نیم فصل دوم به میدان بروند و بهترین بازی‌ها را انجام دهند تا دل هواداران شاد شود. این مهم‌ترین هدفی است که من دارم و نه به بازوبند فکر می‌کنم و نه چیزهای دیگر. موفقیت استقلال برایم خیلی مهم‌تر است.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.