تفاوت فرهنگ استقلال و پرسپولیس را دیشب دیدیم

اختصاصی آبی پوشان – مطلبی که پیش روی شماست نه از روی تعصب و کری خوانی های معمول فوتبالی که بلکه حقیقتهایی شیرین و تلخ از فوتبال است . حقیقت هایی شیرین برای کسانی که به مکتب استقلال وارد می شوند و حقیقت هایی تلخ برای کسانی که در مکتب پرسپولیس هستند .

ما مخالف خنده و شوخی نیستیم ولی شوخی و خندیدن هم اصولی دارد و در شوخی هم باید حرمتها حفظ شود . خنده و شادی حق هر کسی هست ولی هنگام خندیدن باید فکر جایگاه خود و افرادی که به آنها میخندیم باشیم و اینکه وقتی در جایگاهی هستیم که میلیون ها نفر ما را میشناسند کار را سخت تر می کند .

برنامه نود دیشب میهمانانی داشت که میخواستن به هر شکلی بخندن , کمال کامیابی نیا- حسین ماهینی – مهدی طارمی- محسن مسلمان و فرشاد احمد زاده در این برنامه تا جایی که میتوانستند حرمت ها را شکستند , آن هم حرمت کسانی که برای خود اعتباری دارند و همیشه سعی کرده اند حرمت ها را حفظ کنند . شوخی های زننده با کاپیتان و بزرگ تیمشان سید جلال حسینی که باعث ناراحتی شدید این بازیکن شده است و شوخی های عجیب با محمود خوردبین که به حق نقش پدر را در پرسپولیس دارد و مسخره کردن سرمربی تیم و…

فلش بکی میزنیم به چند ماه قبل و بعد از برد استقلال در دربی که در آن برنامه بهنام برزای و فرشید اسماعیلی در برابر کاپیتان و بزرگ استقلال حتی روی حرف زدن هم نداشتن و آنقدر خجالت میکشیدند که گاها نمیتوانستند سر خود را بلند کنند چه برسد به اینکه بخواهند بزرگتر های تیم را مسخره کنند . در استقلال جایگاه نصرالله عبداللهی و بهتاش فریبا و سرمربی و بزرگترهای تیم مشخصه . حتی سرمربی استقلال به خود اجازه نمی دهد که جلوتر از این بزرگان حرکت کند و این احترام به لایه های پایین تر تیم هم منتقل میشود و کما اینکه در برابر مورد کوچکی که به بزرگتر تیم بی احترامی شد همه ارکان تیم به اتفاق به خاطر کسوت بازیکن دیگر , بازیکن جوان تر تیم را مقصر دانسته و او را متوجه اشتباهش کردند .

از قدیم و الایام که به یاد داریم چنین بوده و هر نفری که وارد مکتب این دو باشگاه می شوند فرهنگ های متفاوتی را برخود میگیرند و در نهایت با افتخار میگویم خوشحالم که عضو کوچکی از این مکتب استقلال هستم .

سرباز استقلال بزرگ – هادی صاحب خواجه

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.