تکواندو ایران سوم جهان شد

هجدهمین دوره مسابقات جام جهانی (G2) از عصر روز گذشته (شنبه) به میزبانی کوئرتارو مکزیک و با رقابت ۸ تیم برتر جهان آغاز شد که در بخش مردان و پس از برگزاری مرحله مقدماتی تیم های ایران و کره جنوبی از گروه اول و تیم های روسیه و مکزیک از گروه دوم به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

تیم ملی تکواندوی کشورمان که در روز نخست این مسابقات با ۳ پیروزی برابر ساحل عاج (۱۷-۱۴)، کره جنوبی (۲۱ -۱۹) و آلمان (۲۳-۸) و کسب ۹ امتیاز، بعنوان تیم صدرنشین گروه یک به مرحله نیمه نهایی صعود کرده بود. امشب (یکشنبه)، برای راهیابی به فینال این رقابتها رو در روی تیم کشور میزبان قرار گرفت.

مکزیکی ها که مسابقات را با یک ساعت تاخیر آغاز کردند تا سالن مسابقات را مملو از جمعیت کنند! در حالیکه ایران با نتیجه یک بر صفر از میزبان پیش بود و توسط مسعود حجی زوار نیز ۳ امتیاز مسلم را دریافت کرده بود به یکباره مبارزه را متوقف و اعلام کردند اشکال در سیستم امتیازدهی وجود دارد و ورزشکاران باید از ابتدا مسابقات را آغاز کنند!

پس از دقایقی طولانی هوگوپوشان وارد شیاپ چانگ شدند که مسابقات بازهم تعطیل شد و این بار با اعلام مسئولین برگزاری، رقابتها بدون سیستم الکترونیکی آغاز اما دقایقی بعد مسابقات باز با هوگوی الکترونیکی پیگیری شد!

به هرصورت در ادامه و پس از چندین بار توقف در انجام مبارزات هوگوپوشان؛ مسابقات با ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه تاخیر آغاز شد، که تیم ایران با ترکیب فرزان عاشورزاده، علیرضا نصرآزادانی، مسعود حجی زواره، فرزاد عبدالهی، مهدی خدابخشی و محمد باقری معتمد (ذخیره) بر روی شیاپ چانگ رفت.

دلیرمردان کشورمان با وجود تمام کارشکنی های کشور میزبان و خستگی ناشی از اتفاقات به وجود آمده در این رقابت، بازهم مردانه جنگیدند اما در ثانیه های پایانی برابر مکزیک (قهرمان دوره قبل این رقابتها) نتیجه را ۴۳ بر ۳۹ واگذار و بر سکوی سوم هجدهمین دوره مسابقات جام جهانی ایستادند.

تکواندوکاران کشورمان با کسب این مدال ارزشمند، هر کدام ۷٫۲۰ امتیاز را به سبد اندوخته های رنکینگ المپیکی خود اضافه کردند.

هدایت این تیم در این رقابتها بر عهده بیژن مقانلو (سرمربی)، مهدی بی باک و مهرداد یوسفی (مربی) بود و غلامحسن ذوالقدری نیز بعنوان سرپرست در کنار تیم حضور داشت.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.