جعل سند در باشگاه پرسپولیس نادیده گرفته نشود

✅جعل یکی از جرایم بسیار مهم است و در قانون ، مجازات های سنگینی برای این مورد در نظر گرفته شده است.جعل در لغت به معنی دگرگون کردن ،گردانیدن ، قرار دادن ، آفریدن ،وضع کردن ، ساختن و ایجاد کردن به کار رفته است.

✅ماده ۵۲۳ اشعار میدارد : « جعل و تزویر عبارتند از : ساختن نوشته یا سند یا ساختن مهر یا امضای اشخاص رسمی یا غیر رسمی یا خراشیدن یا تراشیدن یا قلم بردن یا الحاق یا محو یا اثبات یا سیاه کردن یا تقدیم یا تاخیر تاریخ سند نسبت به تاریخ حقیقی یا الصاق نوشته ای به نوشتۀ دیگر یا به کار بردن مهر دیگری بدون اجازۀ صاحب آن و نظایر اینها به قصد تقلب ».

✅ استفاده از سند مجعول : قانونگذار تقریباً در همۀ مواردی که از جعل سخن گفته است استفاده از سند مجعول را هم ردیف با آن مورد بحث قرار داده و برای این جرم همان مجازات جعل را تعیین نموده است. لازم به ذکر است که این جرم به صرف ارتکاب اعمالی مثل « به کار بردن ، استعمال ، استناد یا مبادله کردن » و نظایر آنها محقق می گردد.

✅در این رابطه در قانون مجازات اسلامی ایران در مواد ۵۳۲ ، ۵۳۳ ،۵۳۴ ، ۵۳۵ به ذکر جعل در اسناد رسمی توسط مامران دولتی درحین اجرای وظایف قانونی ، جعل اسناد رسمی توسط افراد عادی ، و استفاده از اسناد رسمی مجعول پرداخته است . در ایران در ماده ۵۳۲ جعل مادی و ماده ۵۳۴ جعل معنوی را ذکر کرده است و مجازات آنها را حبس از یک تا ۵ سال + جزای نقدی ۶ تا ۳۰ میلیون ریال + مجازاتهای اداری +جبران خسارت وارده میداند.

✅ در فانون مجازات اسلامی ، مجازات های مختلفی برای جعل سند در نظر گرفته شده است که بسته به نوع سند و نوع جعل از طرف افراد عادی و یا افراد صاحب امضا در ارکان مختلف متفاوت است

✅ چیزی که در پرونده طارمی مشخص است ، جعل سند توسط باشگاه پرسپولیس است ، از آنجا که این باشگاه دولتی است جعل در تاریخ قرارداد مصداق بارز جعل اسناد دولتی میباشد و جزای آن بسیار بیشتر از جعل سند معمولی است ، و اگر در کشوری قانون مدار زندگی میکنیم ، می بایست بعلاوه محرومیت از طرف فیفا طبق قوانین داخلی با جاعلان این پرونده (بنا بر قوانین موجود) برخورد شود و از طرف قوه قضاییه تحت پیگیری و صدور رای قرار گیرد ، مدعی العموم می بایست برای جعل سند دولتی ، کیفر خواست صادر کند. دروافع باشگاه پرسپولیس هم جعل سند انجام داده هم از سند جعلی استفاده کرده (که این خود دو جرم مجزا محسوب میشود)

تلگرام استقلال

1 دیدگاه برای “جعل سند در باشگاه پرسپولیس نادیده گرفته نشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.