روزبه چشمی از روزهای سختی که پشت سر گذاشت می گوید

روزبه چشمی بعد از سپری کردن روزهای سخت دوباره آماده حضور در میادین می شود . او در تمرینات بسیار آماده و با انگیزه نشان می دهد و میخواهد دوباره خود را اثبات کند . جدیدترین مصاحبه روزبه را در زیر میخوانید :

* دقیقاً چقدر از میادین دور بودی؟ 

وقتی آن اتفاق برایم افتاد با پزشکان تیم حرف زدم که قرار بود ۸ ماهه به میادین برگردم اما شد نزدیک یک سال و نیم! وقتی هم قصد برگشت داشتم اتفاقات عجیب در فوتبال ما افتاد و هیچکس راه حل آن را نمی‌دانست. آن اتفاق یک بدشانسی دوبرابر بود. در آن زمان پیشنهاد زیاد بود که جابجا شوم ولی شرایط به شکلی پیش‌ رفت کرد در استقلال بمانم. برای یک فوتبالیست دوری از میادین خیلی سخت است حال چه بخواهد به خاطر مصدومیت باشد یا به خاطر مسئله دیگری.

* ظاهراً اتفاقات طوری رقم خورد که اصلاً از استقلال نروی!

اگر قرار بود جدا شوم فقط برای مقطعی کوتاه بود. چون من با آقای مرفاوی صحبت کردم و قرار بود ایشان به من کمک کند. تصمیم من برای رفتن به صبا فقط همین بود وگرنه پیشنهادات دیگری هم بود اما آنها قراردادهای بلندمدت می‌خواستند و من زیر بار این مسئله نمی‌رفتم. برای رفتن به صبا هم چون قرار بود فقط ۱۰ بازی در خدمتشان باشم پذیرفتم که در نهایت آن اتفاق هم نیفتاد.

* فکر می‌کنم شنیدی که بازیکنی که مصدوم می‌شود و بر می‌گردد نگاه‌ها روی او بیشتر می‌شود.

در مورد خودم چنین چیزی نشنیدم. البته می‌دانم که انتظار از من و بازیکنان جدید زیاد است و شاید یک وقت نتوانیم آن کارایی لازم را داشته باشیم. این موضوع کار من را خیلی سخت می‌کند و باید بیشتر تلاش کنم و ان‌شاالله باید کاری کنم که همان روزبه‌ای شوم که مردم می‌خواهند. من فکر می‌کنم وقتی مصدومیتم تمام شد همه هواداران، مربیان و اصحاب رسانه متوجه شدند که من چقدر آماده هستم و مشکل خاصی نداشتم.

* بعد از اینکه با تیم ملی امید به تهران برگشتی به نظر می‌رسید فشارهای ناشی از آن اتفاقات روی مصدومیت تو تأثیرگذار بود. صحنه گریه‌های تو در رختکن در اینجا بازتاب فراوانی داشت.

در آن دوره انصافاً در حقم کم‌لطفی شد. مرتب می‌گفتند چشمی در پست تخصصی نیست ولی همه می‌دانند که من آن پست را انتخاب نکردم. سرمربی تیم از بازیکن انجام وظیفه می‌خواست و من هم تابع بودم حتی اگر سرمربی تیم من را در جای دیگری بازی می‌داد باز هم مشکلی نداشتم. بازی برای تیم ملی افتخار است حال چه در پست اصلی یا چه در پست غیر تخصصی. خیلی از مردم و رسانه‌ها هم در آن مقطع از من حمایت کردند که از آنها تشکر می‌کنم. خیلی جالب بود، بعد از آن مسابقات با وجود ان همه کم‌لطفی در حق من AFC لیست ۱۱ نفر برتر مسابقات را داد و من در همان پست غیرتخصصی جزء ۱۱ نفر این تیم بودم با اینکه تیم ما اصلاً جزء ۴ تیم برتر آسیا نرفت. در آن مقطع همه من را می‌کوبیدند و فکر می‌کنم همه چیز دست به دست هم داد تا به یکباره مصدوم شوم. یادمان نرود استقلال در کورس قهرمانی بود و فینالیست جام حذفی هم شده بود ولی آن مصدومیت و اتفاق تلخ رخ داد و خداراشکر که آن دوره تمام شده است.

* سال گذشته که بازی‌های استقلال را می‌دیدی آیا شده بود در یک بازی بخواهی بازی کنی و نتوانی؟ یعنی آنقدر حرص خورده باشی که بگویی من الان باید در زمین باشم.

در نیم فصل اول که واقعاً اصلاً نمی‌توانستم بازی کنم ولی حس حضور در زمین را داشتم ولی در نیم‌فصل دوم که آماده شدم شاید باور نکنید در تک تک بازی‌ها این حس را داشتم که الان باید در زمین باشم. واقعاً نیم‌فصل دوم برایم خیلی سخت بود، چه بازی‌های آسیایی و چه لیگ، چون می‌توانستم بازی کنم اما وقتی شما از مصدومیت رها می‌شوید و به خاطر یک دلیل دیگر نمی‌توانی بازی کنی طبعاً فشار زیادی را تحمل می‌کنی. یادم می‌آید دوست داشتم در بازی با السد قطر حضور داشته باشم و خیلی حیف بود که در آن مسابقه نبودم.

* سال گذشته تو در ترکیب استقلال در ابتدای فصل نبودی و حالا امید ابراهیمی در ترکیب استقلال حضور ندارد. حالا که امید نیست و چند نفر دیگر در پست تو حضور دارند رقابت را چطور می‌بینی؟ 

در این پست‌هایی که شما اشاره کردید ۳-۴ بازیکن داریم که همه آنها جزء بهترین‌های ایران هستند. این رقابت می‌تواند خیلی جذاب باشد و فکر می‌کنم در پست هافبک دفاعی و نفوذی رقابت جذابی را تجربه کنیم. اما از آن سو باید قبول کنیم تیم خیلی قوی می‌شود و رقابت باعث پیشرفت می‌شود. این را هم بگویم از مصدومیت امید ابراهیمی خیلی ناراحت شدم ولی او آنقدر بزرگ است که مطمئنم زودتر از موعد بر می‌گردد و مطمئن باشید یکی دو بازی از لیگ بگذرد امید ابراهیمی آماده را می‌بینید. قسمت اینگونه بود که حالا که من برگشتم امید فعلاً نباشد همه اینهایی که گفتم به خاطر این است که استقلال موفق شود.

* در این مدت که مصدوم بودی چه کسانی بیشتر به تو کمک کردند؟

واقعیت این است که در دوران مصدومیتم دکتر نوروزی و دکتر ستوده و بچه‌های کلینیک خیلی زحمت کشیدند و اصلاً نمی‌توانم زحمات آنها را نبینم حتی بهرام افشارزاده خیلی به من لطف کرد و بعد از آمدن افتخاری، او و آقای توفیقی هم خیلی به من کمک کردند ولی جا دارد از کاپیتان تیم تشکر کنم که از روز اول عمل جراحی‌ام که قرار بود بستری شوم بالای سر من بود و شاید درست نباشد این را بگویم اما خیلی از هزینه‌ها را مهدی رحمتی داد. البته باشگاه بعدها این هزینه‌ها را پرداخت کرداما کاری که در آن مقطع رحمتی انجام داد در چشمم مانده است و در این مدت هم خیلی از من حمایت کرده است. در دورانی که مصدوم بودم کلی از لحاظ روحی به من کمک کرد و از این بابت ممنون هستم.

* حتماً می‌دانی که امسال کار سخت‌تر است و طرفداران حتماً از تیم قهرمانی می‌خواهند.

قبول دارم که کار سختی داریم و درست است که بازیکنان بزرگی گرفتیم اما نباید غافل شویم که تیم‌های دیگر هم یارگیری کرده و سخت در تلاش هستند. اگر ما اردو برگزار می‌کنیم آنها هم در اردو زحمت می‌کشند. سپاهان تیم خوبی بسته و ذوب‌آهن هم آماده مسابقات شده است ضمن آنکه تراکتورسازی و پرسپولیس هم در شرایط خوبی هستند. اینها کار ما را سخت می‌کند ولی تلاشمان را می‌کنیم که امسال قهرمان شویم و دینمان را به مردم ادا کنیم. انصافاً در این یکی دو سال خیلی بد شانس بودیم و ان‌شاالله این بدشانسی امسال تمام می‌شود.

* قبول داری مردم در این ۲ سال اخیر خیلی از استقلال حمایت کردند و واقعاً با صبوری‌شان تیم را به سمت موفقیت هدایت کردند؟

واقعاً حرف درستی زدید. البته یکسری منتقدان بودند ولی واقعاً مردم از ما حمایت کردند. دیدید که در ابتدای فصل گذشته تیم خوب نتیجه نگرفت ولی با همین حمایت‌ها آخر فصل به جایگاه دوم رسیدیم. قبول دارم که نایب قهرمانی عنوانی نیست که به هواداران هدیه بدهیم اما نتایج در نیم فصل دوم بهتر شد و امسال ان‌شاالله با همین کادر فنی جوان موفق می‌شویم و به عنوان خوبی در لیگ برتر می‌رسیم.

* انگیزه شخصی روزبه چشمی برای امسال چیست؟

یک سال تا جام جهانی مانده و طبعاً من هم بیش از یک سال فوتبال بازی نکردم ولی انگیزه‌ام خیلی زیاد است، تمام تلاشم این است که امسال طوری کار کنم که سال بعد در جام جهانی حضور داشته باشم.

* ظاهراً قرار است در یک مسابقه نمادین در آلمان به مصاف پرسپولیس بروید. این بازی را چطور می‌بینی؟

مدیران باشگاه تصمیم گرفتند چنین مسابقه‌ای برگزار شود ولی به نظر من حساسیت خاصی ندارد، درست است که بازی با پرسپولیس است و نمی‌شود گفت که نتیجه‌اش مهم نیست اما در هر صورت این بازی تدارک دیده شده و مطمئن باشید ما در همین مسابقه هم با تمام قدرت ظاهر خواهیم شد. ما از بازی تدارکاتی با نساجی استارت حضور پرقدرت در لیگ را زده‌ایم.

* امسال که می‌خواهید لیگ را شروع کنید، جای چه کسی را در استقلال خالی می‌بینی؟

به نظرم جای منصور پورحیدری در استقلال خالی است. او واقعاً حق پدری بر گردن استقلال داشت و همه دیدند در شرایطی که وضعیت جسمانی او خوب نبود در کنار استقلال حضور پیدا می‌کرد. من امیدوارم امسال استقلال قهرمان شود تا جام را به خانواده پورحیدری تقدیم کنیم.

تلگرام استقلال

2 دیدگاه برای “روزبه چشمی از روزهای سختی که پشت سر گذاشت می گوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.