سخنی با دلواپسان برگزاری بازی ایران و کره در تاسوعا

نمیدانیم مطلب خود را با کلمه خوشبختانه شروع کنیم یا متاسفانه که بازی ایران و کره جنوبی در روز تاسوعا برگزار خواهد شد .

علی رغم همه دلواپسان برگزی این بازی در روز تاسوعا و علی رغم انتقادهای زیادی که در باره برگزاری این بازی در روز تاسوعا می شود ما میگوییم خوشبختانه این بازی در روز تاسوعا برگزار می شود .

اکثریت مردم ایران مسلمان و باز از بین مسلمانان هم اکثریت آنها شیعه هستند و آنهایی هم که اهل تسنن هستند همواره احترام  ها را حفظ کرده اند و به امامان احترام گذاشته اند .

شاید در برگزاری برخی مراسم های دولتی و نظامی ابهاماتی در مشارکت مردم با اجبار یا تشویق های مختلف مطرح باشد ولی در برگزاری مراسم های مذهبی مانند ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین هرگز چنین حرفهایی مطرح نیست و همواره مردم با شور  شوق و عشق به امام حسین و یاران شهیدش این مراسم ها را برگزار می کنند . جتی مدیریت این چنین مراسمهایی هم خود مردم بر عهده دارند و حتی اگر یک مامور انتظامی هم بین مردم نباشد این مراسمات بدون مشکل و به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد .

برگزاری این بازی بزرگ در روز تاسوعا در حیطه اختیارات ایران نبوده است و مجبور به تبعیت از آن بودیم و آنهایی که نگرانی بابت برگزاری این بازی در این روز دارند قطعا مردم و ملت ایران را به خوبی نمیشناسند .

به یاد داریم بازی نیمه نهایی استقلال در آسیا و برابر دالیان چین در شب تاسوعا برگزار شد و یکی از بزرگترین اجتماعات حسینی در ایران شکل گرفت و یک استادیوم پر از عاشقان حسینی فریاد یا حسین سر دادند . روز بازی ایران و کره نیز یک اجتماع بزرگ نود هزار نفری از عاشقان حسین و عاشقان ایران شکل خواهد گرفت و نود هزار نفر باهم فریاد لبیک یا حسین را فریاد خواهند زد و این توفیق اجباری برای شکل گیری چنین اجتماع حسینی است و نیاز به دلواپسی افرادی که ملت موقعیت شناس ایران را به خوبی نمیشناسند ندارد .

هادی صاحب خواجه – آبی پوشان

%d9%84%d8%a8%db%8c%da%a9-%db%8c%d8%a7-%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.