شفر: برای صعود ۴ امتیاز نیاز داریم

وینفرد شفر سرمربی استقلال بعد از تساوی با العین در نشست خبری درباره این دیدار گفت: فکر می کنم بازی بسیار خوبی داشتیم. در نیمه اول به خوبی پرس کردیم و فرصت های زیادی برای گلزنی داشتیم اما یک گل زدیم. در نیمه دوم در موقعیتی که نظم تیمی خوبی نداشتیم، گل خوردیم. چند موقعیت تیم حریف داشت اما سپس ما شانس داشتیم اما گل نشد. حالا احتیاج به استراحت داریم و بازیکنان مصدوم ما باید درمان شوند. ما نیاز داریم تا ریکاوری کنیم تا با قدرت بیشتری به مسابقات برگردیم. این نا آمادگی به دلیل شرایط بدنسازی در پیش فصل است و اگر خوب بدنسازی نکنیم، به مشکل می خوریم. از هواداران فوق العاده استقلال تشکر می کنم و تا به حال چنین فضایی را ندیده بودم. حالا وقت یک استراحت است تا با قدرت به بازی ها برگردیم.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا استقلال بعد از گل به دفاع رفت، تصریح کرد: شاید من این موضوع را متوجه نشدم که العین از ما بهتر بود. ما در نیمه اول بهتر بازی کردیم اما در نیمه دوم پاس خوب ارسال نکردیم و از ضد حمله استفاده نشد. العین ۱۵ دقیقه از ما بهتر بازی کرد اما بعد از ورود جابر و قربانی دو فرصت گلزنی داشتیم. حیدری بازیکن خوبی است اما وریا فشار بیشتری وارد می کند. گلی که خوردیم به دلیل خستگی بود و بعد از گلی که دریافت کردیم، می توانستیم گل بزنیم. خیلی وقت ها تیم حریف را پرس کردیم و زمانی که توپ داریم باید به بازیکنی پاس دهیم که موقعیت بهتری دارد. هیچ تیمی نمی تواند ۹۰ دقیقه حریف را پرس کند.
سرمربی استقلال در واکنش به این موضوع که استقلال روی نیمکت ضعف بازیکن دارد، عنوان کرد: می دانید که حسینی دچار مصدومیت شده بود. تیام یک بازیکن ویژه و خاص است. او بسیار خوب است و به خوبی بازی خوانی می کند. او موقعیت ها را بو می کشد. قربانی نیز به خوبی تلاش می کند اما چه می توانیم بکنیم؟ من بابت تیمی که دارم خوشحال هستم و نمی توانم بگوییم بازیکنان نیمکت نشین یا داخل زمین ضعیف یا قوی هستند. در تمرین همه باید با صد در صد تمرکز تمرین کنند و طبیعی است که همه باید تلاش کنند. بازیکنان ملی پوش ما به ریکاوری تیم ملی می روند و امیدوارم همه با آمادگی بسیار خوبی به تمرینات ما باز گردند.
شفر در واکنش به حضور مجیدی در ورزشگاه آزادی و حمایت پیشکسوتان از تیم او، تصریح کرد: از همه بازیکنان قدیمی تیم تشکر می کنم. از پیشکسوتانی که راجع به تیم خوب صحبت می کنند ممنون هستم. مجیدی یک بازیکن خوب در استقلال و تیم ملی است.
وی درباره قضاوت داور هنگ کنگی، افزود: وقتی فهمیدم داور از هنگ کنگ است، گفتم اوه! او اهل هنگ کنگ است اما با این حال او قضاوت خوبی داشت. امیدوارم در آیده نیز شاهد قضاوت خوب داور ها باشیم و آنچه در العین رخ داد، تکرار نشود. البته باز هم می گویم در آن بازی مشکل از بازیکنی بود که دایو انجام داد.
وی در پایان عنوان کرد: ما ۹ فروردین یک بازی داریم و بازیکنان ملی پوش ما روز قبل از بازی به ایران باز می گردیم و ممکن نیست برابر نفت تهران بازی کنیم. ما بعد از این بازی سه بازیکن مصدوم داریم و امیدوارم فدراسیون فوتبال این شرایط را ببیند. تیم ملی بازیکنان ملی پوش را برای روسیه می خواهد و ما بازیکنان خود را برای دیدار با الریان می خواهیم و نمی شود یک روز بعد از بازگشت به ایران به میدان برویم. امیدوارم آقای کی روش با مسئولان فدراسیون صحبت کنند.

شفر در پایان در درباره شانس استقلال برای صعود از گروه، تصریح کرد: من همیشه مثبت فکر می کنم. به ویژه زمانیکه نیمه اول دیدار با العین و بازی با الهلال را به یاد می آورم. این گروه یک گروه سخت در مسابقات امسال است. بازی بعدی با الریان در تهران است و سپس در کویت به میدان می رویم. ما ۴ امتیاز می خواهیم. الریان تیم بسیار خوبی است. همه بازیکنان ما باید برگردند و با آمادگی جسمانی و شرایط فیزیکی خوب برای ما به میدان بروند.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.