شفر :فاصله ما با پرسپولیس فقط یک پنالتی بود

وینفرد شفر بعد از بازی دربی ۸۵ در کنفرانس خبری این دیدار شرکت کرد.

صحبت های اولیه؟

 

اجازه بدهید با هواداران شروع کنم. یک استادیوم بسیار زیبا و دیدید که بعد از بازی نیز هواداران از تیم ما حمایت کردند. هواداران باز هم برای حمایت از تیم بازخواهند گشت. آنها همان هوادارانی هستند که یک تیم می خواهد و به آن نیاز دارد. ۹۰ دقیقه از ما حمایت کردند و بعد از بازی نیز ناراحت بودند اما باز هم به تیم بازخواهند گشت. بازیکنان ما در رختکن ناراحت بودند اما من همان حرف ها را به آنها زدم. به تیمم در نیمه دوم افتخار می کنم زیرا فرصت های زیادی داشتیم و بازیکنان تا ۱۰۰ درصد توان، تلاش کردند. ما دو دربی داریم و فقط یک بازی نیست. خوشحالم که دربی برگشت وجود دارد. ما روی دریافت گل اشتباهاتی وجود داشتیم و فضا برای بازیکن حریف باز شد. بازیکن آخر ما چه کاری می توانست انجام بدهد؟ نمی دانم پنالتی رخ داد یا نه. مشکل روزبه نبود و مشکل فضایی بود که ایجاد شد. برای ما قدم بعدی این است که بهتر و بهتر بشویم. دیروز به شما گفتم که ما ۲۰ درصد از پرسپولیس عقب هستیم. این تیم مدت زیادی است که در کنار یکدیگر حضور دارد و با تجربه تر است. آنها امروز ۲۰ درصد از ما خوش شانس تر بودند. بازیکنان من می توانند با سر بالا به خانه بروند. ما فردا و پس فردا درباره اشتباهات صحبت می کنیم. زمان در حال گذشتن است و ما باید بیشتر رو کارهای تاکتیکی تمرکز کنیم.

دریافت کارت زرد زیاد؟
پرسپولیس چند کارت زرد داشت؟ من جوابی بیشتر از این ندارم.

بین دو نیمه به بازیکنان چه گفتید؟

مسائل تاکتیکی را مطرح کردم. به بازیکنان گفتم زیاد دریبل می کنند و توپ لو می دهند و باید توپ را نگه دارند. در بازی قبل توپ های زیادی جلو داشتیم. ما در بازی اول تنها یک فرصت خلق کردیم اما امروز به بازیکنان گفتم می توانند بازی را عوض کنند. شخصیت تیمی ما خیلی بالا است و به بازیکنان گفتم به زمین بروید تا نتیجه را عوض کنید. جابر سه فرصت گلزنی داشت و اگر خوش شانس تر بود، می توانست گل بزند اما شانس نیاورد و گل نزد.

به عملکرد داور در جریان بازی اعتراض دارید؟

من به داور اعتراضی ندارم و داور بسیار خوب بود! شاید یک مقدار فاصله داشتید که احساس کردید من اعتراض دارم. داور خوب بود و مساله نداشت. داور چهارم نیز خوب بود و مشکلی نداشتیم.

برای آینده به هواداران چه قولی می دهید؟

خیلی وقت ها مهم نیست در بازی خوب یا بد باشیم و تنها کافی است برنده باشید تا همه خوشحال شوند. پرسپولیس در نیمه دوم فقط دفاع کرد و زیر توپ زد. من از نتیجه خوشحال نیستم اما از عملکرد تیم رضایت دارم. ما یک اشتباهاتی داشتیم؛ کرنرها را بلند می زنیم، زیاد دریبل می کنیم و خوب ضد حمله نمی زنیم. همه در این بازی به دلیل شرایط یک مقدار عصبی و نگران بودند. بازی قبل پرسپولیس باخت و هواداران آنها ناراحت بودند. این بازی فقط یک مسابقه بود و تفاوت دو تیم یک پنالتی بود. ما امروز یک قدم بلند برداشتیم. نیمه دوم را ببینید. پرسپولیس بهترین تیم ایران است و در آسیا حضور داشت. پرسپولیس لیگ یکی و دومی نیست و بهترین تیم ایران است. من می دانم چه کاری باید انجام بدهم. جلسه ای درباره شرایط برگزار می کنیم.

 

به جوانگرایی اعتقاد دارید؟
بله. نگاه من به بازیکنان با تجربه نیست و به بازیکنان جوان نگاه می کنم. سهرابیان، قائدی و محسن کریمی بازیکنان آینده دار هستند. باید ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ می دهد و شاید چند چهره اضافه شوند.

چرا از رحمتی استفاده نکردید؟ دلیل غیبت قائدی چه بود؟
هواداران امروز یک اسم صدا کردند، فردا یک اسم صدا می کنند و من نمی توانم برگردم به آنها بگویم کدام بازیکن به زمین برود. دروازه بان ما امروز یک پنالتی گل خورد و چه اشتباهی انجام داد؟ از او حمایت کنید و مطمئنم او دروازه بان سوم ایران در جام جهانی می شود.

حضور چشمی در پست غیر تخصصی؟

پنالتی تقصیر روزبه نبود. فضا باز شد و بازیکن در آن فضا حرکت کرد. این صحنه تنها اشتباه ما در طول ۹۰ دقیقه بود. چشمی برابر توگو نیز بسیار خوب بود و در بازی قبلی نیز نمایش خوبی داشت. من مطمئنم سرمربی تیم ملی بابت داشتن روزبه بسیار خوشحال است.

اگر چشمی اخراج می شد، چه کسی خوش شانس بود؟

اگر داور کارت قرمز به چشمی می داد، اشتباه می کرد. داور به درستی کارت زرد داور به چشمی داد. پنالتی و کارت زرد درست بود.

 

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.