صحبتهای شفر بعد از برد در دربی ۸۶

وینفرد شفر سرمربی استقلال بعد از برد در دربی ۸۶ در کنفرانس خبری حضور یافت :

صحبت های اولیه؟
اول از همه بسیار خوشحال هستم زیرا در جلسه ای که قبل از بازی داشتیم، یک ویدئو از پادوانی دیدیم که او از بیمارستان برای همه ما آرزوی موفقیت کرد. بابت تیمی که داریم بسیار خوشحال هستم. باز هم ما با سقف توانایی های خود تلاش کردیم و قبل از بازی و بین دو نیمه عشق به فوتبال بازی کردن بین بازیکنان ما مشخص بود. بازی بسیار سختی برابر تیم خوب پرسپولیس داشتیم. برای ما خوب بود که پرسپولیس نیمه اول منشا را نداشت. بازیکنان ما مشکلاتی داشتند؛ رحمتی از ناحیه زانو مصدوم بود و اگر لازم بود با ویلچر برای ما بازی می کرد. نورافکن نیز از مصدومیت بازگشت و در نیمه اول یک سری اشتباهات داشت اما در نیمه دوم خیلی خوب جنگید و برای ما به میدان رفت. امروز علاقه و عشق و شخصیت ما باعث برد شد. نمی توانم بگویم کدام بازیکن خوب بود. مجید و روزبه یا ژنرال ما امید ابراهیمی فوق العاده بودند. امید ابراهیمی الان بهترین بازیکن ایرانی است و همه خوشحال هستیم. یک بازی بسیار سخت برابر العین داریم. العین یک بازی ساده را سپری کرد و بازیکنان این تیم خسته نیستند اما ما خسته هستیم و فردا به دبی و العین می رویم تا بازیکنان با ریکاوری به فرم خود برسند. همه، البته همه نه و تنها هواداران استقلال خوشحال هستند. برای هواداران بسیار خوشحال هستم و قبلا گفته بودم که ما و هواداران یک خانواده هستیم. بعد از بازی الهلال باز هم یک هدیه به آنها دادیم و امیدوارم برابر العین یک بازی خوب انجام دهیم.

دو نیمه متفاوت استقلال ؟
در نیمه اول خیلی خوب فوتبال بازی کردیم اما خیلی موقعیت گل نداشتیم. یک موقعیت گل برای وریا و تیام داشتیم و باید همواره گل دوم را هم بزنیم. در نیمه دوم مشخص بود که با حضور منشا، پرسپولیس تنها به دنبال توپ بلند خواهد بود و ما سر زن های خوبی در خط دفاعی داریم و باقری نیز خیلی خوب جلوی دفاع ما را امن کرده بود. ما دو شانس داشتیم که گل دوم را هم بزنیم. جابر انصاری نیز یک موقعیت داشت و مشکل ما این بود که توپ را نگه نداشتیم. ما بابت بازی بزن زیرش پرسپولیس نگران نبودیم.

دیدار با العین چگونه است؟
من آنها را می شناسم و عمر عبدالرحمان را من به تیم اصلی آوردم. آنها یک بازی راحت داشتند و استرسی که ما متحمل شدیم را تجربه نکردند. مشکل آماده سازی پیش از فصل است که ما آماده سازی خوبی نداشتیم. بعضی از بازیکنان استراحت نیاز دارند و برخی نیاز به تمرین بیشتری دارند. پایه آمادگی جسمانی در ابتدای حضور من خوب نبود و به همین دلیل تمرینات فردی برای بازیکنان در نظر گرفتیم. قربانی خیلی خوب در زمین برای ما جنگید اما او بیشتر از وریا به تمرین نیاز دارد. امیدوارم راهی پیدا کنیم که همه بازیکنان بازی بعدی در یک سطح مطمئن باشند. ما الان ۷۵ درصد چیزی هستیم که من می خواهم و این تنها برای آمادگی جسمانی نیست و ما یک راه سخت را پیش رو داریم. من چند ماه پیش به شما گفتم که کار سختی در پیش داریم زیرا ساختن تیم کار سختی است اما من برای استقلال بیشتر از این می خواهم. همه از برد خوشحال هستند اما من این را نمی خواهم و بیشتر از این می خواهم و حالا برای لیگ قهرمانان بیشتر از این می خواهم.

چرا در نیمه دوم دفاع کردید؟
من به شما گفتم که تیام تنها بازیکن تازه وارد تیم من است و تیم من مانند ۶ ماه قبل است. ما باید روی مسائل مختلف کار کنیم. در نیمه اول خوب کار کردیم و مهاجم دوم به زمین آمد اما ما توپ را خوب نگه نداشتیم. اسماعیلی کارت زرد گرفت و به همین دلیل و برای جلوگیری از اخراج او را تعویض کردیم. ابروی تیام در این بازی شکافت و دکتر ابروی او را بخیه زد و در پایان یک بر صفر برای ما. خیلی خوب بود که پرسپولیس تنها به دنبال ضربه بلند بود و هیچ ایده ای نداشت. جابر یک شانس خوب داشت و او اگر گل می زد، کسی این سوال را نمی پرسید. مهم نیست که ما چقدر پاس می دهیم؛ شاید ۱۰۰۰ پاس ارسال کنیم اما پاس آخر تنها چیزی است که مهم است.

آمادگی افتخاری برای لیست فصل بعد شفر؟
لیست؟ من چیزی نمی دانم و اینجا نشسته ام.

پرسپولیس فقط بزن زیرش بازی می کرد؟
من نمی گویم که پرسپولیس همیشه اینگونه است اما امروز در نیمه دوم برابر ما اینگونه بازی کرد. ما سر زن های خوبی داشتیم و توپ دوم را جمع می کردیم و به همین دلیل سبک آنها خوب بود اما مشکل ما این بود که شجاعیان و اسماعیلی توپ را حفظ نکردند. فوتبال در ایران از ۶ ماه گذشته بهتر شده و خیلی تیم ها فوتبال بهتری بازی می کنند.

چرا بازیکنان وقت کشی می کردند؟
نظر من این است که این سوال خوبی نیست. این سوال تحریک آمیز است و شما باید از بازی امروز خوشحال باشید. من به شما گفتم دو بازیکن ما گرفتگی عضله داشتند و خسته بودند.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.