صحبتهای شفر بعد از تساوی برابر فولاد

وینفرد شفر سرمربی استقلال بعد از تساوی تیمش مقابل فولاد گفت: نتیجه تساوی برای ما شبیه به باخت است. ما در نیمه اول برای پاس دادن به مهاجمان خیلی محکم بازی نکردیم و بیشتر توپ را می‌چرخاندیم. ما خیلی پاس‌های زیادی دادیم که این خوب است اما مهم ارسال پاس آخر به داخل محوطه جریمه برای مهاجمان ما بود. مشخص است که با گذشت بازی، تیم عصبانی‌تر می‌شود. در نیمه اول یک صحنه مشخص نبود که هند بود یا نه اما ما کلید کسب سه امتیاز را پیدا نکردیم. ارسال‌های خوبی داشتیم اما یکی از مشکلات این بود که مهاجم در لحظه ارسال در تیر یک حضور نداشت. در نیمه دوم نیز شرایط همینطور بود اما وقتی که مهاجم داخل محوطه جریمه به توپ حمله نکند، اینگونه می‌شود. در نیمه دوم موقعیت‌های خوبی داشتیم و تبریزی موقعیت خوبی داشت و اگر چیپ می‌زد توپ گل می شد اما این کار را نکرد. می‌توانم بگویم در ۷۰ دقیقه بازی مشکل ما این بود که روی دفاع حریف فشار نیاوردیم. خیلی وقت ها توپ داشتیم اما روی دفاع حریف فشار نیاوردیم. زمانی‌که تیم حریف با ۱۰ نفر داخل محوطه جریمه دفاع می‌کند، ما باید شوت بزنیم و گرو و اسماعیلی این کار را انجام دادند. ما باید یاد بگیریم، بیشتر تمرین کنیم، فوتبال تک ضرب و دو ضرب را تمرین کنیم و آن زمان می توانیم به اهداف خود برگردیم.

او افزود: الان شاید تیم ما از نظر ذهنی بابت این تساوی خسته باشد اما ما باید خود را برای دیدار با السد آماده کنیم. آنها تیمی نیستند که عقب نشینی کنند و دفاع کنند. این تیم با ژاوی و دیگر بازیکنان خود بازی خوبی انجام می‌دهد. مشخص است که السد تیمی است که با نتایج هفته‌های اخیر، مباحث زیادی درباره آنها مطرح شده و بیشتر فشار روی آنها خواهد بود. ما در دو بازی آخر برای گلزنی شانس داشتیم. در نیمه اول دیدار با پارس جنوبی نه اما در دیگر دیدارها شانس داشتیم و رحمتی تنها یک مرتبه واکنش نشان داد. ما باید ضربه آخر را با قدرت بیشتری بزنیم و بازیکن باید با خود بگوید این صحنه گل من است و باید محکم تر باشیم. خیلی وقت‌ها توپ‌های زیادی ریختیم اما مهاجم خود را به جلوی مدافعان نمی‌رساند. من دیروز و هفته گذشته نیز گفتم که یازده بازیکن ما باید افرادی باشند که حرکات هم‌بازیان خود را بشناسند. ما باید فرمانده خود را پیدا کنیم و مشکل استقلال این است. ۵ یا ۶ بازیکن فصل گذشته در تیم ما مانند داریوش حضور ندارند و برخی بازیکنان تازه وارد نحوه عملکرد هم تیمی های خود را نمی‌دانند اما این مسئله نیست زیرا ما به هدف خود می‌رسیم. از هواداران که ۹۰ دقیقه از تیم حمایت کردند و می‌دانند که به کمک آنها نیاز داریم، تشکر می‌کنم و امیدوارم به فوتبال مورد نظر آنها برسیم.

سرمربی استقلال درباره وضعیت علی کریمی گفت: کریمی در زمان گرم کردن دچار پیچیدگی از ناحیه مچ پا شد و ما او را تعویض کردیم تا برای دیدار با السد مشکلی نداشته باشد. همام بازیکن جدید ما نیز نیاز به اعتماد به نفس بیشتر دارد. او یک مقدار عصبی بود و من با او صحبت کردم و اگر از نظر روانی آماده شود، می تواند به ما کمک کند.

شفر در پاسخ به این سوال که استقلال آنالیز خوبی از تیم فولاد نداشت و روی دیدار با السد تمرکز داشت، گفت: آیا جواب این سوال را می خواهید؟ برای ما بازی السد هفته آینده است و ما روی بازی امروز تمرکز داشتیم و به خوبی حریف را آنالیز کردیم. ما به همه تیم‌ها احترام می‌گذاریم و این موضوع برای تیم های لیگ قهرمانان نیست. کار تئوری و عملی یکی نیست و ما می‌دانستیم این تیم در عقب زمین جمع می شود. من می‌توانم روی تخته ۵ پاس خوب برای مهاجمان بکشم اما در بازی اینگونه نیست. شاید شما ندانید اما ما در سطح حرفه ای در همه زمینه‌ها، تاکتیک، بدنسازی و آنالیز کار می‌کنیم. اگر توانسته بودیم یک گل بزنیم، این سوال را از من نمی‌پرسیدید.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.