صعود امید ایران با برد برابر چین

امید-ایران

تیم‌های امید ایران و چین از دور سوم و پایانی مرحله گروهی رقابت‌‌های انتخابی المپیک و از ساعت ۲۰ امشب به وقت تهران در ورزشگاه لخویای قطر به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۳ بر ۲ امید ایران به پایان رسید.

امیدهای ایران که برای صعود به مرحله حذفی رقابت‌ها چشم به هر ۳ امتیاز این دیدار داشتند از همان ابتدا و دقایق آغازین نیمه اول کار را هجومی آغاز کرده و توپ و میدان را در دست گرفتند.

شاگردان خاکپور بعضاً نیز حملاتی را در همان دقایق نخست روی دروازه چین ترتیب می‌دادند که در یکی از همین صحنه‌ها در دقیقه ۱۱ شوت احسان پهلوان با فاصله کمی از کنار دروازه چین به اوت رفت.

در ادامه ایران کار را هجومی‌تر ادامه داد و روی فرارهای مهدی ترابی از سمت چپ چندین بار روی دروازه حریف شرق آسیایی خطرناک ظاهر شد که در حساس‌ترین آنها و در دقیقه ۲۶ فرار ترابی و پاس عرضی این بازیکن می‌توانست امید را صاحب نخستین گل خود بکند که با بی‌دقتی ارسلان مطهری این فرصت از دست رفت.

البته چینی‌ها نیز در دقایقی از فرصت استفاده کرده و روی ضدحملات موقعیت‌هایی را ایجاد می‌کردند که با هوشیاری خط دفاعی امیدهای ایران و اخباری دروازه‌بان این تیم، این موقعیت‌ها راه به جایی نبردند.

در دقیقه ۳۷ سرانجام ایران مزد حملاتش را گرفت و روی فرار علیاری و اشتباه مدافع حریف، با ضربه مطهری به گل اول رسید، هرچند که شادی به ثمر رسیدن این گل ۲ دقیقه بیشتر دوام نیاورد و چنگ فیا از چین با یک فرار از سمت چپ ایران با اشتباه روزبه چشمی که توپ پس از خوردن به بدن وی منحرف شده بود موفق شد گل تساوی چین را به ثمر برساند.

البته لحظات مهیج دقایق پایانی نیمه اول این دیدار همچنان ادامه داشت و باز هم یک دقیقه بعد و در دقیقه ۴۰ این بار احسان پهلوان با حرکت رو به جلوی کمندانی موفق شد با یک ضربه فنی امید ایران را به گل دوم برساند تا نیمه اول این دیدار با برتری ۲ بر یک به سود شاگردان خاکپور به پایان برسد.

با آغاز نیمه دوم نیز امیدهای ایران کار را همچنان هجومی آغاز کرده و این بار مهدی ترابی در دقیقه ۴۸ با یک ضربه کاشته زیبا، نمایش بی‌نقص خود در نیمه اول را کامل کرد و موفق شد گل سوم امید ایران را به ثمر برساند.

عطش گلزنی ایران پس از گل ترابی باز هم فروکش نکرده و شاگردان خاکپور همچنان به امید گل‌‌های بیشتر حمله می‌کردند که در یکی از این حملات شاهین ثاقبی در دقیقه ۶۴ با عبور از چند مدافع چینی، توپ را به راحتی از دست داد.

در ادامه کار در نیمه دوم چین روی یکی از معدود حملاتش در این نیمه موفق شد گل دوم را هم به ثمر برساند. در دقیقه ۷۰ پس از ضربه پنالتی که عبدالله‌زاده به چینی‌‌ها تقدیم کرد، لیائو لی‌شنگ از روی ضربه پنالتی موفق شد گل دوم چین را وارد دروازه ایران کند.

در دقیقه ۷۳ کریمی از سمت چپ فرار کرده و از زاویه بسته توپ را به دروازه‌بان چین تقدیم کرد. یک دقیقه بعد نیز این بار میلاد محمدی یک فرصت تک به تک را به راحتی هرچه تمام با بی‌دقتی از دست داد.

ایلگیز تانتاشف داور ازبکستانی این دیدار به لیو بین بین و چانگ فی از چین و میلاد کمندانی کارت زرد نشان داد.

امیدهای ایران با این پیروزی با ۶ امتیاز در رده دوم گروه خود قرار گرفت و در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌‌ها روز جمعه حریف ژاپن شد. دیگر دیدار این گروه تا دقایق پایانی با برتری قطر مقابل سوریه در جریان است تا قطر به عنوان صدرنشین این گروه صعودش به مرحله حذفی مسجل شده باشد.

شاگردان خاکپور جمعه از ساعت ۱۷ به وقت تهران به مصاف ژاپن خواهند رفت.

ترکیب امید ایران:

 محمدرضا اخباری، روزبه چشمی، حسین کنعانی، علی عبدالله زاده، رضا علیاری، مهدی ترابی (۷۱- سیدمحسن کریمی)، احسان پهلوان، ماهان رحمانی، شاهین ثاقبی (۷۹- علی کریمی)، میلاد کمندانی و ارسلان مطهری (۶۲- میلاد محمدی)

سرمربی: محمد خاکپور

 

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.