محبوب ترین تور های خاورمیانه

گرجستان

گرجستان یکی از کشور های اروپای شرقی می باشد که در سواحل دریای سیاه قرار گرفته است و مرز بین آسیا و اروپا را تشکیل می دهد. گردشگران تور گرجستان باید بدانند که این کشور با وسعت کمی که دارد اما دارای آب و هوای متنوع و چهار فصلی می باشد از کوه های سر به فلک کشیده با آب و هوای کوهستانی گرفته تا دره های سر سبز و سواحل دریای سیاه که در همه فصل های آن گردشگران تور گرجستان به این کشور سفر می کنند به خصوص در دو سال اخیر که ترکیه دچار نا امنی شده بود گردشگران به این کشور روی آوردند. کشور گرجستان از قسمت شمال با کشور روسیه ، از قسمت غرب با دریای سیاه ، از قسمت غرب با کشور های ارمنستان و ترکیه و از قسمت جنوب شرق با جمهوری آذربایجان هم مرز می باشد. مساحت کشور گرجستان ۶۹٫۷۰۰ کیلومتر مربع و با جمعیت ۳٫۷۲ میلیون نفر می باشد که پایتخت و بزرگ ترین و شهر آن تفلیس است. مردم گرجستان به زبان گرجی صحبت می کنند و زبان رسمی کشورشان می باشد که با الفبای گرجی نوشته می شود که یکی از چهارده الفبای موجود در جهان است. همچنین مردمان بومی این کشور مردم گرجی مسیحی ارتدکس و پیرو کلیسای ارتدکس گرجی نیز می باشند.

تفلیس

تفلیس، پایتخت کشور گرجستان است که دو سه سالی است ،تور تفلیس به جمع تورهای مورد علاقه ایرانیان برای مسافرت خارجی تبدیل شده است. تفلیس در ۱۲۰ کیلومتری رشته کوه قفقاز بزرگ و ۲۵۰ کیلومتری دریای سیاه قرار دارد.
تفلیس در دو طرف ساحل رود کر در درون دره‌ای گسترده‌ است. این رود که از کوه های کردستان ترکیه سرچشمه می‌گیرد به طول ۳۶ کیلومتر در شهر جاری است. از لحاظ آب و هوایی باید به مسافران تور تفلیس گفت که آب و هوای تفلیس تقریبا جنب قاره ای است و آب و هوای شهر تحت تاثیر دو هوای خشک از شرق وهوای مرطوب جنب قاره ای از غرب قرار دارد.
از جاذبه های گردشگری تور تفلیس که سفر تفلیس را میان گردشگران تور تفلیس پر طرفدار می کند می توان به میدان آزادی و خیابان روستاویلی، آتشکده تفلیس، دریاچه لیسی و حمام های سولفور اشاره کرد. تفلیس دارای فرودگاهی است که در ۱۸ کیلومتری این شهر واقع شده است و در سال ۲۰۱۰ به عنوان فرودگاه برتر در اروپای شرقی، کشورهای هم سود و خاورمیانه معرفی شد.

ارمنستان

ارمنستان، با نام رسمی جمهوری ارمنستان و در محل قفقاز جنوبی واقع گردیده و پایتخت آن ایروان است. همسایگان ارمنستان در غرب ترکیه، در شمال گرجستان، در شرق جمهوری آذربایجان، و در جنوب ایران و جمهوری خودگردان نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) می‌باشند. از جاذبه هایی که در تور ارمنستان مورد توجه گردشگران قرار می گیرد می توان به معبد گارنی، شهر جرموک، شهر اشتاراک و … اشاره کرد.
بزرگ‌ترین دریاچه این کشور دریاچه سوان است که آب شیرین دارد. دین رسمی ارمنستان مسیحی ارمنی و زبان رسمی این کشور نیز ارمنی‌است گرچه زبان روسی نیز در این کشور رواج دارد. کشور ارمنستان در بین کشورهای خاورمیانه از نظر دانشگاه های معتبر، کتاب خانه های مجهز و مراکز آموزشی بین المللی از جایگاه ویژه ای برخوردار است ، به گونه ای که از کشورهای همسایه برای ادامه تحصیل به ارمنستان سفر می کنند. البته گردشگران تور ارمنستان برای گذراندن دوره های آموزشی کوتاه مدت نیز به این کشور سفر می کنند. شما مسافرین تور ارمنستان جالب است بدانید مساحت کلی این کشور ۲۹۹۰۰ کیلومترمربع است که نشان دهنده ی کوچک بودن این کشور است.

ایروان

کشور جمهوری ارمنستان در قفقاز جنوبی قرار گرفته است و پایتخت آن شهر ایروان است. ارمنستان در میان دریای سیاه و دریای خزر قرار گرفته است و در واقع مرز آسیا و اروپاست.زبان ارمنی زبان رسمی کشور ارمنستان است.  سالانه گردشگران تور ایروان زیادی به همراه تور ایروان به این شهر سفر کرده و از جاذبه های گردشگری آن لذت می برند.
از جمله جاذبه های گردشگری ایروان که مورد توجه مسافران تور ایروان قرار می گیرد می توان به قلعه اربونی، پارک عشاق، ساختمان اپرا، مایر هایاستان، میدان جمهوری، موزه مانتاداران، کلیسای گریگوری، معبد گارنی، کلیسای گغارت و … اشاره کرد. شهر ایروان پایتخت ارمنستان از مراکز مهم و اصلی قطب صنعتی، فرهنگی، و علمی منطقهٔ قفقاز به حساب می آید. خطوط راه آهن پیشرفته و گسترده‌ای از این شهر به کشور های همسایه برای سهولت گردشگران تور ایروان منشعب شده است. شهر ایروان از نظر کشاورزی در ارمنستان حرف اول را می زند به طوری که بعضی از محصولات به کشور های همجوار صادر می شود.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.