مرتضی آقاخان : شرط و شروط گذاشتن برای استقلال خنده دار است

مرتضی آقاخان جدیدترین خرید استقلالی ها در بازار تابستانی بعد از امضای قراردادی سه ساله و پیوستن به جمع آبی پوشان پایتخت مدعی شد تمام هدفش این است که بتواند به اعتماد سرمربی آلمانی و طرفداران استقلال پاسخ مثبت بدهد. این بازیکن در گفتگویی که با روزنامه گل داشت به سئوالات بسیاری پیرامون این انتقال و اهدافش پاسخ داد که می خوانید.

* شاگرد مربی آلمانی استقلال شدی ؟

آقای شفر دو هفته بود که به ایران آمده بودند، بعد از بازی با  پیکان گویا ایشان و آنالیزوراستقلال بازی های من را دیده بودند به همین خاطر وقتی شنیدم استقلال و آقای شفر به من علاقه دارند بلادرنگ تصمیم خودم برای آمدن به این تیم را گرفتم.

*در بازی برگشت مقابل استقلال نبودی ؟

خیلی دوست داشتم در آن بازی می توانستم توانایی های خودم را نشان بدهم چون خوب کار کردن باعث پیشرفت خودم می شد هم اینکه به باشگاه پیکان کمک می کردم. الحق و الانصاف در این چند سال حضورم در پیکان مدیریت باشگاه و مجموعه ایران خودرو چه آنهایی که در کارخانه و چه بیرون آن واقعا به من لطف داشتند و از صمیم قلب دوست شان دارم و در خاطر و یادم این لطف آنها می ماند. با کادرفنی مختلفی کار کردم و همین جا از مدیریت و کادرفنی به خصوص آقای جلالی و همکاران ایشان تشکر می کنم و امیدوارم تیم پیکان در لیگ موفق باشد.

 

*پیکانی ها برای حفظ تو تلاش نکردند؟

صدرصد باشگاه پیکان که فوتبال حرفه ای خودم را از این تیم شروع کردم و به من لطف داشتند تماس گرفتند و دوست داشتند دوباره همکاری کنیم که من خیلی صادقانه گفتم امسال اولویتم استقلال است  اگر قسمت نبود این پیراهن مقدس را بپوشم حتما برای پیکان بازی می کنم. اولویت دوم من پیکان بود و با صراحت گفتم و این که حالا در استقلال هستم واقعا خوشحالم .

*با حضور تو در استقلال و مهدی شیری در پرسپولیس مشخص شد پیکان از حیث بازیکن پتانسیل بدی نداشت؟

همین طور است نفرات خوبی داشتیم و هنوز هم هستند  که به نظر من باید بیشتر دیده بشوند حتی این پتانسیل را دارند که در باشگاه های بزرگ تر حضور پیدا کنند و امیدوارم به حق خودشان برسند.

*مهدی شیری می تواند در پرسپولیس موفق شود؟

مهدی واقعا فوتبالیست قابلی است که از نظر فنی در سطح خوبی و سرعت بالایی دارد. از همه اینها مهم تر مهدی از لحاظ شخصیتی پسر خوب و دوست داشتنی است و مطمئنا هستم در پرسپولیس موفق می شود و برایش آرزوی موفقیت می کنم. مهدی اگر فوتبالیست نمی شد می توانست یک دیپلمات خوب شود. (خنده)

*می توانی مقابل شیری در دربی تهران بازی کنی؟

اول از همه در استقلال باید تلاش کنم که به شرایط تیم عادت و وفق پیدا کنم و سعی کنم نظر کادرفنی را جلب کنم. اگر قسمت و صلاح باشد بازی کنم در هر مسابقه ای دوست دارم بهترین باشم و خواسته ها را به بهترین شکل نمایش بدهم. اما اگر مهدی جلوی من بازی کند روی سرش استپ سینه می کنم. (خنده)

 

 

*گل زدن را بیشتر دوست داری یا پاس گل به خصوص در دربی پایتخت؟

قطعا برایم مهم این است که نظر کادرفنی را جلب کنم و دستورات آقای شفر را به بهترین شکل پیاده کنم. به اندازه گل زدن برایم پاس گل دادن هم جذاب است اما اگر فرصتی پیش بیاید بدم نمی آید یک گل دیگر به بیرانوند بزنم چون سابقه گلزنی به او در بازی پیکان –پرسپولیس را دارم. گل زدن واقعا لذت بخش و کنترل کردن هم سخت است اما مطئنا برای امسال شادی گل ویژه کنار گذاشتم که بعد اولین گل برای استقلال آن را خواهید دید.

*در پیکان وینگر چپ بودی اما استقلال تو را به عنوان یک مهاجم گرفته است ، آمارها حکایت از گلزنی تو در پست وینگر دارد.کلا در چه پستی راحت هستی؟

من بازیکنی هستم که در سه، چهار پست می توانم بازی کنم اما همه چیز بستگی به نظر کادرفنی دارد و مهمترین اصل است. در این چند سالی که بازی می کنم در وینگر چپ و راست بیشتر بازی کردم و سابقه مهاجم نوک هم دارم. با این حال هرطور که صلاح باشد آماده ام به استقلال کمک کنم.

*سابقه بازی با منشا را در پیکان داری و حالا باید با یک مهاجم دیگر آفریقایی همچون تیام بازی کنی؟

تیام نشان داده قابلیت فنی بالایی دارد و از محبوبیت خاصی بین هواداران برخوردار است.  وقتی یک مهاجم نوک تمام کننده در خط حمله کار می کند خیال هافبک ها هم راحت است و توپ ها را بهتر می توانیم برای مهاجم نوک بفرستیم تا گلزنی کند و مثمرثمر باشد. صددرصد وینگر بازی کنم همه تلاشم این است که کادرفنی راضی باشد.

 

*از تو به عنوان جانشین احتمالی شجاعیان نام می برند؟

قبل از هر چیز متاسفم بابت اتفاق بدی که برای داریوش شجاعیان افتاد و امیدوارم هرچه زودتر این بازیکن با کیفیت و فنی فوتبال کشورمان که حق او بود به تیم ملی هم برسد، به میادین بازگردد. این مصدومیت همه اهالی فوتبال را ناراحت کرد. من خودم را برای چندین پست آماده کردم و در تمرینات سعی می کنم بالاترین آمادگی را داشته باشم و اگر قرار شد وینگر چپ باشم به بهترین شکل جای خالی داریوش را پر کنم اما مهم تاثیرگذار بودن برایم استقلال است.

 

*رابطه نزدیکی با کاپیتان استقلال داری، رحمتی روی حضورت در این تیم تاثیر داشت؟

مهدی رحمتی از بزرگان فوتبال ایران و استقلال است. من همیشه با آقامهدی در ارتباط هستم و از راهنمایی های او استفاده می کنم و هرکجا برایم مشکلی پیش می آمد از او کمک می گرفتم. همیشه سیدمهدی به من لطف داشته و صددرصد این افتخار نصیب من شد که دوباره کنار کاپیتان رحمتی باشم و از راهنمایی های او بهره ببرم و هرچه زودتر با شرایط تیم وفق پیدا کنم.

*سال ها در تیم های بدون تماشاگر بازی کردی، بازی در آزادی و مقابل هواداران پرشور استقلال را چطور می بینی؟

صددرصد در تیم پرتماشاگر بازی کردن فشارهایی دارد اما مزیت های آن خیلی بالاتر و بیشتر است. در باشگاه پیکان که بودم با تیم های پرطرفدار که بازی می کردم با اینکه طرفدار حریف بودند اما با انگیزه تر بودم و چه برسد که این هواداران حالا طرفداران خودی باشند و شک ندارم به بالا رفتن کیفیت فوتبال من کمک می کند.

*دریافت میلیاردی تو از استقلال صحت دارد؟

واقعا چنین چیزی نبود نمی دانم چرا این شایعه را درست کردند و چه هدفی داشتند. با افتخار با تمام وجود باشگاه استقلال را انتخاب کردم. وقتی پیشنهاد به من رسید با تمام وجود تحت هر شرایطی وارد مباحث مالی نشدم .از راهنمایی های آقای افتخاری و آقای توفیقی بهره بردم، صلاح بدانند بیشتر صحبت خواهند کرد اما الان خوشحالم با تمام این همه هجمه لباس استقلال را برتن کردم.

*درخواست تو برای پیراهن شماره ۹ استقلال چطور، صحت دارد؟

این هم از آن حرف هایی بود که طی این مدت علیه من مطرح کردند. من نه شرط مالی خاصی داشتم و نه از این که ازاین شروط برای باشگاه استقلال گذاشتم چون به نظرم شرط و شروط برای استقلال بزرگ گذاشتن خنده دار است. برای یک فوتبالیست جوان مثل من آرزوست که در استقلال حضور داشته باشد. من این سعادت را دارم و امیدوارم با کیفیت جواب همه محبت ها را بدهم. من به شماره ۹ علاقه دارم چون هر موقع پوشیدم احساس خوبی داشته و انگیزه مضاعفی به من می دهد اما حساسیت خاصی ندارم و باشگاه هر شماره ای را صلاح بداند من خواهم پوشید و مهم این است که از لحاظ کیفیت نظر کادرفنی و مدیریت را بابت اعتمادی که به من داشتند جلب کنم.

* از آرش برهانی برای آمدن به استقلال رخصت گرفتی؟

(خنده) چنین شایعه هایی از کجا نشأت گرفت را نمی دانم اما من دو سالی است که با آقا آرش آشنا هستم و از روز اولی که به پیکان آمدند به من لطف داشت. از وقتی هم تیمی شدیم رابطه خوبی با هم داشتیم و همیشه با هم صحبت می کردیم و من همیشه از مشورت ها و نظرات ایشان بهره می بردم و حتی در برنامه ۹۰ هم از من تعریف کردند که جا دارد بازهم از ایشان تشکر کنم و این تعاریف وظیفه ام را سنگنین تر از قبل می کند.

*مجید جلالی همیشه می گفت حق توست که به تیم ملی برسی ، در استقلال این مساله برایت رخ خواهد داد؟

مهمترین هدف من در استقلال این است که به موفقیت این باشگاه کمک کنم و در این تیم آنقدر خوب کار کنم تا هواداران، باشگاه و کادرفنی از من راضی باشند. اکثر فوتبالیست ها دوست دارند به تیم ملی برسند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم ولی مطمئن هستم از استقلال این مسیر برای رسیدن به این خواسته هموارتر است.

*پیرامون آسیب دیدگی ها تو هم حرف و حدیث های زیادی به گوش رسید؟

مصدومیت برای هر فوتبالیستی پیش می آید اما این که طولانی شد مقصر شاید خودم بودم که عجله داشتم هرچه زودتر برگردم و به تیم کمک کنم. به همین خاطر فکر می کنم در برخی مقاطع احساسی برخورد کردم که متاسفانه این تصمیم احساسی برایم مشکل ایجاد کرد. با این حال در کل بازیکنی نیستم که زیاد مصدوم شوم.

*بازتاب این اتفاق و پوشیدن پیراهن استقلال در خانواده و نزدیکان چطور بود؟

ما چهار برادر هستیم که به جز یکی به همراه مادرم همه استقلالی هستند. باور کنید وقتی بازی فوتبال دارم یا فوتبال می بینیم آنقدر برادرانم فوتبالی هستند که جلوی آنها کم می آورم. یکی از برادرانم پرسپولیسی است که حسابی با او به خصوص در دربی ها کری داریم  اما مهمترین مساله این است که مادرم استقلالی است و حسابی از پس آن برادرم که پرسپولیسی است بر می آید. پدرم هم اهل ورزش است اما مثل بقیه اعضای خانواده اهل هیجان فوتبال نیست.

تلگرام استقلال

دیدگاه برای “مرتضی آقاخان : شرط و شروط گذاشتن برای استقلال خنده دار است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.