منصوریان : نسبت به دربی رفت تجربیاتم زیادتر شده است

علیرضا منصوریان سرمری استقلال در نشست خبری قبل از دربی ۸۴ گفت : فردا برای تیم ما یک نقطه عطف خواهد بود. برای جوانانمان. نتیجه دربی فردا خیلی برای ما مهم است. جوانان ما مسیر خوبی را پیش رفته اند. تیم رقیب هم مسیر خوبی را در پیش گرفته است. فکر می کنم دربی خیلی خوبی را داشته باشیم.

وی درباره غیبت کمال کامیابی نیا و عملکرد خوب نورافکن در بازی مقابل السد و اینکه آیا این بازیکن در ترکیب اصلی استقلال قرار دارد یا نه بیان داشت: کمال که نیست و این را می دانیم. ترکیب را هم فردا بعد از ناهار اعلام می کنیم و هیچ چیز مشخص نیست.

سرمربی استقلال درباره مصدومان تیمش خاطرنشان کرد: خبر خوب این است که آسیب دیدگی وریا به اندازه ای که فکر می کنیم نیست. ممکن است اگر کادر پزشکی صلاح بداند در ۱۸ نفر داشته باشیم. جابر انصاری جزو ۱۸ نفر هست اما مگویان را نداریم. از جابر هر چقدر که بخواهیم می توانیم استفاده کنیم.

وی همچنین درباره درخشش سروش رفیعی و ستاره های پرسپولیس اذعان داشت: کار آنالیز روی پرسپولیس را از دور برگشت شروع کردیم. کاملا نفر به نفر نفرات این تیم را می شناسیم. برانکو با تمام احترام برای ما شناسایی شده است. با پرسپولیس بازی داریم نه سروش رفیعی. باید کلیت پرسپولیس را از کار بیندازیم. در آن صورت خود سروش هم شامل می شود. بعد از السد این تیم را بسیار جدی دنبال کردیم.

سرمربی استقلال درباره غرور احتمالی آبی پوشان به خاطر برد السد تصریح کرد: نمونه ای غرور بین بازیکنانم ندیدم. آینده روشنی را دیده ایم و پلکانی برای رسیدن به این افق پیش می رویم. دربی فردا برای ما خیلی مهم است و خیلی با این جوان ها خارج از غرور به آن خوشبین هستیم. در بازی با السد حرکت اضافه ای از نفرات ما جلوی ژاوی و کل تیم حریف ندیدید. خارج از باد برد مقابل السد به بازی فردا قدم می گذاریم.

وی درباره دورهمی سرخابی و نظر شخصی اش و اینکه برانکو گفته است با برگزاری این مراسم موافق نبوده است گفت: مهمانی یا شب نشینی را همان جا اعلام کردم. باید ۲۴ بهمن ماه روبروی هم قرار بگیریم برگزاری این مهمانی جالب نبود. برانکو دوست خوب من است. چون اسپانسر مشترک داریم ضمن احترام به ۳۰۹۰ با ایده برانکو موافقم و نباید می رفتیم. همین اسپانسر هست که دو سال سرخابی ها را نگه داشته است.

منصوریان در ادامه درباره شرایط استقلال در چند هفته اخیر که رو به رشد بوده است اذعان داشت: این بازی نسبت به دربی رفت متفاوت است چرا که سه چهار نفر تغییر کرده اند. جایگاه پرسپولیس خیلی خوب است. همین جایگاه باعث می شود تا انگیزه مضاعف داشته باشیم که این جایگاه را به هم بزنیم. شانس دو تیم پنجاه – پنجاه است.و فشار و هجمه از ابتدای فصل بوده است. وقتی سرمربی استقلال و پرسپولیس باشید بیشتر از ۲۴ ساعت نباید بابت یک برد خوشحال باشید. فردا خیلی باید باهوش باشیم.

وی همچنین افزود: من نسبت به بازی رفت، موهایم سفید شده است(خنده) صد در صد آن بازی تجربه اولم بود اما الان بهتر شده است. در ضمن تجریباتی بدست آوردم. انشالله به یاری خداوند هر دو تیم بدون مصدوم بیرون بیایند. بد پرسپولیس را نمی خواهیم.

سرمربی استقلال  درباره تقابل با برانکو و بازنده نبودنش و شایعه مشورت با کی روش برای این بازی  تصریح کرد: به خودمان احترام بگذاریم. من سرمربی تیمی هستیم که ۳۰ میلیون هوادار دارد. قبل از بازی السد سرمربی الشحانیه مشورت داده بود. من خودم این  کاره ام و بهترین گروه آنالیز ایران را دارم. کی روش هم که الان فکر می کنم پرتغال یا آفریقای جنوبی باشد. ما فقط به گروه آنالیز و فنی خودم که نه نفر هستند توجه می کنم. کاملا با ایده های خودمان جلو می رویم. سعی می کنیم از تجربیاتی که دیده ایم استفاده کنیم.

منصوریان  درباره بی شکست بودن در برابر برانکو اذعان داشت: با تمام احترام به برانکو نگاه می کنم. رکوردها برای ما مهم نیستند. وقتی من بازی می کردم ایشان سرمربی تیم ملی بود. منکر توانایی ایشان نیستم حتی اگر فردا ببریم. به خودم اجازه نمی دهم بگویم از برانکو بهتر هستم.

 

منصوریان همچنین درباره کم تجربه بودن بازیکنانش و  بیان داشت: دربی جای باتجربه هاست اما جوانان ما با تجربه شده اند. السد برای ما پیش دربی بود. اعتقاد دارم که فضای دربی متفاوت است. هوادار هم ۵۰-۵۰ می نشیند. السد یک فیلتر قوی بود و بچه ها آن را رد کردند. تنه بچه ها به ژاوی خورد و دلهره از تن جوانان ما بیرون آمد. جوانانم خیلی زود با تجربه می شوند.

سرمربی استقلال درباره درخشش ستاره هایی چون رامین رضاییان و مقابله با میلاد زکی پور خاطرنشان کرد: ترکیب ما اصلا معلوم نیست و شاید اصلا زکی پور در زمین باشد. اگر باشد برخورد دو مازندرانی خواهد بود. پرسپولیس در تمام نقاط خوب است. وحید امیری بازیکن سابق ما هم خیلی خوب بوده است. باید روی کل پرسپولیس تمرکز کنیم.

وی در ادامه درباره شهدای چوار افزود: فوتبال برای زیبایی بازی شد اما با تلخی تمام شد. دربی ۸۴ به نام این شهدا است. هنوز در تلویزیون نگاه می کنم  هنوز داغ این مادران زنده است. یک بار صحنه موشک را که توسط هواپیمای عراقی پرتاب شد را دیدم. بخشی از کشور ما شهدای فوتبالی هستند. امیدوارم سرمای خاک به خانواده هایشان کمک کند تا داغشان سبک تر شود.

سرمربی استقلال درباره موفقیت جلوی پرسپولیس با نفت بیان داشت: ما خودمان هم نگران بازی السد بودیم چرا که ۳۰ دقیقه بیشتر بازی کردیم وبا استرس می شود ۴۰ دقیقه. فضای استرسی داشتیم. فاصله کم برای ما با پرسپولیس متفاوت بود. گله ای به سازمان لیگ هست. می شد برنامه ریزی طوری باشد که پرسپولیس هم خارج از خانه در روز بازی با ما بازی کند. با ۴۸ ساعت ریکاوری کم تر به مصاف پرسپولیس می رویم. آنها دو روز بیشتر استراحت کرده اند و در خانه بازی نه چندان سنگین مقابل تراکتور داشتیم. حدود ۸۰ درصد با کمک کادرمان ریکاوری کرده ایم. بازی رفت هم با نفت متفاوت بود. دیدگاه آن نفت با این استقلال فرق دشتیم. فقط ۸۰ هوادار داشتیم اما الان نیمی از استادیوم را داریم. هر دو گروه می خواهند بازی خوبی را انجام دهند.

منصوریان درباره بی زمین تمرین بودن استقلال که کیفیت مناسبی هم داشته باشد گفت: درباره تفاوت امکانات  منکر نمی شوم. می توانیم از امکانت هتل المپیک برای استخر و سونا استفاده کنیم. من فقط زمین چمن می خواهم. نه اتاق کار می خواهم. نه خط کشی. فقط زمین تمرین. اینکه پرسپولیس این امکانات را دارد باید الگویی باشد که ما هم داشته باشیم. با برانکو در مهمانی شبانه درد و دل کردم. حدود ۷۰ میلیون هوادار روی هم داریم. هواداری که نگران و خوشحال می شوند از باخت و برد. جفت تیم ما روی هم به اندازه یک تیم معمولی در حوزه خلیج فارس امکانات نداریم. قول و قرار گذاشتیم که امروز در زمین دوی ورزشگاه بیاییم. آب روی زمین بریزد دیگر نمی توانیم در این زمین تمرینم کنیم. مجبور شدیم که محل تمرین را تغییر دهیم. سال اینده به رییس باشگاه گفتم که با استفاده از قول هایی که از آقایان شفیع زاده گفتیم کمپ حجازی را تجهیز کنند. من چمن می خواهم. ما ۶ سال است با یک متد بدنسازی می کنیم.

وی در ادامه درباره رفتن استیو جونز افزود: ابتدا که می آیند مشکلی نیست. این چهارمین بدنسازی هست که رفته است. الان با جونز در ارتباطیم اما خانواده او راضی نمی شوند که بیاید. گروه ما همان کار را انجام می دهد و انشالله موفق می شویم.

سرمربی استقلال درباره نقل قول مبنی بر اینکه گفت بود سه چهار پرسپولیسی را بگیرد تمام است و همچنین اینکه اگر بازی فردا را ببرد قهرمان می شویم، گفت: اینها اشتباه است. من فقط دو کنفرانس حرف می زنم. قبل و بعد از بازی. چون صحبت های من و برانکو جذابیت دارد. حدفاصل این دو هر نقل قولی زده شود من قبول ندارم. به بچه ها فقط گفتم نقطه عطف شما دربی ۸۴ است.

وی درباره حضور مهدی تاج و علی جباری و علی پروین بر سر مزار سرخابی های فقید اذعان داشت: من اصلا نمی دانستم چنین اتفاقی رخ داده است. ما باید برنامه را بدانیم. فرقی نمی کند. نماینده باشگاه ما سلطان علی جباری بوده است. سلطان علی پروین هم بوده است. وقتی این دو نفر می روند یعنی ۷۰، ۸۰ نفر. اگر باب باشد که ما در آینده هم باشیم حتما استقبال می کنیم.

سرمربی استقلال درباره نحوه بازی استقلال در بازی فردا و اینکه برانکو گفته پرسپولیس هجومی بازی می کند گفت: حداقل بیست تا سی دربی را تماشا کرده ام. شاید دفاع کردیم. شاید حمله. شاید وسط زمین ماندیم. چیزی که به نفع تیم ما باشد را انجام دهیم. دوست دارم تیم برانکو از دقیقه ۱ حمله کند. دوست دارم تیم هجومی پرسپولیس را فردا ببینم.

منصوریان در پایان درباره اینکه در صورت شکست احتمال دارد پستش را هم از دست بدهد گفت: نه. چنین چیزی نیست. درست  است که این بازی برای هواداران مهم است اما صحبتی در این باره مطرح نیست و چنین چیزی درست نیست.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.