هر بازیکنی در تیم جدیدش موفق شد دلیل بر موفقیت در تیم دیگر نیست

چند بازیکن از استقلال در نیم فصل جدا شدند و یا در آستانه جدایی هستند .

برخی ها از الان گارد گرفته اند و منتظر درخشش بازیکنان جدا شده در تیمهای جدید خود هستند تا اعلام کنند کادر فنی استقلال نتوانست از آنها استفاده کند و یا به نا حق آنها را رد کردند و رفتند .

آیا این حرف واقعا منطقیست ؟

مسلما چنین استنباطی نمیتواند جنبه منطقی داشته باشد و استدلال درستی نیست . هر بازیکنی در یک تیم موفق بود لزوما در تیم دیگر هم موفق نخواهد بود . نمونه های ایرانی این موارد بسیار بسیار زیاد هستند و البته از بازیکنان سطح اول دنیا نیز موارد کمی نبوده که در تیمی موفق نبودند و در تیم جدید خود اوج گرفته اند .

علت اینکه یک بازیکن در تیمی موفق نمیشود به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن جمله میتوان به عدم آمادگی ذهنی یک بازیکن برای بازی در تیم بزرگتر (و یا کوچکتر) -اخت نشدن با تاکتیک کادر فنی تیم مورد نظر و یا بی انگیزگی و یا عدم توان ذهنی و تکنیکی مبارزه با رقبای موجود و خیلی از عوامل دیگر .

از نمونه های ایرانی اگر بخواهیم مثال بزنیم ساسان انصاری دم دست ترین گزینه مثال است که بعد از شروع نا امید کننده و نیمکت نشینی در پرسپولیس بلافاصله این تیم را ترک کرد و به فولاد خوزستان رفت و در آنجا تبدیل شد به ستاره درجه یک فوتبال ایران . آیا کسی میتواند ادعا کند که او اگر در پرسپولیس بود هم میتوانست این تعداد گل بزند و یا به همان میزان موفق باشد ؟ جواب این سوال را قاطعانه میگوییم خیر نمیتوانست . شرایط هر تیمی با تیم دیگر متفاوت هست .

برای بازیکنان جدا شده از استقلال که سهمی هرچند اندک در تاریخ این باشگاه دارند و بر پیشانیشان مهر پر افتخار استقلال خورده است آرزوی موفقیت داریم ولی موفقیت احتمالی آنها در تیم جدیدشان دلیل بر این نیست که آنها حتما و لزوما در استقلال هم می باید موفق میشدند . شرایط هر تیم با تیم دیگر متفاوت هست و موفقیت یک بازیکن در تیم جدید نباید ابزاری برای کوبیدن کادر فنی تیم قبلی باشد .

هادی صاحب خواجه – آبی پوشان

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.