وقتی کاسیاس بزرگ از رئال رفت

? بالاخره باید قبول کرد که عقاب هم یه روز پیر میشه و توانایی شکار رو از دست میده

? بازیکن های زیادی واسه استقلال زحمت کشیدن ، سید مهدی رحمتی هم واسه خیلی از استقلالی ها جزو محبوب ترین هاست

? اما همیشه گفتیم که الویت همه ما استقلال هست و فوتبال جدید شرایطی رو رقم زده که حتی سن ایکر (ایکر کاسیاس مقدس – برای رئالی ها) با تجربه ۵۱۰ بازی برای رئال مادرید و فتح ۵ لالیگا ، ۳ جام حذفی ، ۳ سوپر کاپ اسپانیا ، ۴ لیگ قهرمانان اروپا و یک سوپر کاپ اروپا با رئال مادرید و قهرمانی در جهان و اروپا با تیم ملی اسپانیا (و کلی افتخارات دیگه نظیر دستکش طلایی قرن ۲۱ و کلی جایزه بین المللی)

▫️روزی مجبور میشه با چشمهای خیس رئال مادرید رو ترک کنه ، جایی که از تیم های پایه (زیر ۱۵ سال مادرید) اون شروع کرده بود و سالهای زیادی کاپیتانی این تیم رو تجربه کرده بود. محبوبیت اون در جهان ورزش و بخصوص نزد هواداران کهکشانی ها بی اندازه زیاد به حساب می اومد .

? اما سرنوشت برای این دروازبان با اخلاق و پرافتخار چیزی جز جدایی در ۳۴ سالگی را رقم نزده بود. (آنهم بعد از ۱۶ سال حضور پیاپی)

▪️ شاید زمان خداحافظی سن ایکر با رئال جزو سخت ترین لحظات برای هوادارن سفید پوش مادرید باشد، اما مدیران و مربیان و آنالیزرهای تیم بیش از آنکه احساسی فکر کنند و تصمیم بگیرند در اندیشه خلق حماسه ی امروز مادرید بودند و پوست اندازی و ساختن تیمی نو که جامهای داخلی و اروپایی را یکی یکی فتح کند ، شاید امروز هم خاطرات سن ایکر برای هر رئالی دل نشین باشد ، اما بدست آوردن افتخار و جام های مهم اروپایی بسیار مهم تر و شیرین تر بنظر میرسد ، آن هم زمانی که دروازبان جایگزین (ناواس) به سختی گلی را دریافت میکند و چه در همان روزهای نخست حضور و چه در این روزها از آمادگی خوبی برخوردار است و دیگر رئالی ها از پاس های رو به عقب مدافعین نگران نمیشوند ، از شوتهای ۴۵ متری نمی هراسند و حتی ناواس اینقدر در موقعیت های تک به تک خوب عمل میکند که اطمینان و دلگرمی را به مدافعین (پراشتباهی چون راموس) تزریق میکند.

? آری ، این قصه واقعیت دارد که عقاب هم روزی پیر میشود و چنگالهایش کند، عقاب استقلالی هم شاید باید در سن ۳۷ سالگی با استقلال خداحافظی کند (گرچه مدیران و مربیان مسلما دشواری های فراوانی برای پیدا کردن جایگزین او خواهند داشت اما اگر نیازمند قهرمانی ها پی در پی و بین المللی باشیم شاید در پایان فصل مثل مادریدی ها باید محترمانه با برخی از اسطوره هایمان خداحافظی کنیم)

? اما این را بدانند که استقلال همیشه لانه عقاب ها بوده و خواهد بود و ما همیشه از تمامی بازیکنانی که برای این تیم زحمت کشیده اند قدردانی میکنیم و دست تک تک آنها را به گرمی میفشاریم

?به یاد همه سنگربانان تاریخ پرشکوه تاج کبیر آسیا ? :
✅فتح الله مین باشیان
✅پیرکارلوس
✅قربانعلی تاری
✅امیر افشار
✅محمد بیاتی??
✅منوچهر تیورچی
✅حسین قاضی شعار
✅مهدی کشاورز
✅غلام نیک پور
✅فرهنگ بادکوبه
✅منوچهر تیورچی
✅فرامرز ظلی ?
✅ناصر حجازی ⭐️???۱️⃣
✅منصور رشیدی??
✅حجت الله خاکسار تهرانی
✅حمید ملک احمدی
✅نادر فریادشیران
✅مجید رضایی
✅کوروش شهبازی فر
✅حسین ترابپور ?
✅سعید عزیزیان ??
✅احمدرضا عابدزاده ⭐️?
✅حمید بابازاده ?
✅پیروز جغتاپور
✅بهزاد غلامپور??
✅محمدعلی یحیوی ?
✅ نیما خیراندیش
✅فرهاد ولی
✅حمیدرضا بابایی
✅پرویز برومند ???
✅هادی طباطبایی ??
✅مسعود قاسمی
✅وحید طالب لو ??
✅مهدی رحمتی ©?
✅محمد محمدی
✅جرج توپالویچ
✅اشکان نامداری
✅محسن فروزان?

 

نویسنده : حسین پیام

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.