پاسخی به یک متن نوشته شده در کانال روزنامه پیروزی

کانال تلگرامی روزنامه پیروزی مطلبی را در مورد بحث ستاره ها و افتخارات و مقایسه دو باشگاه نوشته که جوابی کوتاه به متن پوچ و بی ارزش منتشر شده به درخواست دوستان دادیم .

در ابتدا متن کامل این رسانه قرمز برای ایجاد عدالت و قضاوت دو طرفه :

چرا لوگوی پیراهن پرسپولیس ستاره ندارد؟/وقتی یوونتوس،بایرن و دیگر تیم ها در اروپا از لوگوی ستاره دار استفاده می کنند./جعل افرینان هم بخوانند لطفا

باید دید دلیل اینکه چرا لوگوی رو پیراهن ستاره ندارد چیست.شاید دلیل این باشد که پرسپولیس همچون استقلال ستاره را روی لوگوی باشگاه ثبت نکرده ولی بهتر است باشگاه پرسپولیس بداند مثلا تیم یوونتوس که در ازای هر ده قهرمانی لیگ های اروپایی نیز در لیگ قهرمانان اروپا روی لوگوی مندرج در پیراهن ستاره درج نمی کنند.
حالا استقلالی ها در فضای مجازی می گویند پس ستاره تان کو.عرض به خدمت تیم بی حماسه در دربی ها که؛

اولا؛شش گل خوردن از تیم اماراتی و تحقیر قوتبال ایران و قلیان کشیدن برخی بازیکنان مثلا متعصب و حتی باتجربه تان بنا به روایت حسن روشن که حتی عکس این قلیان کشیدن ها بعد از این باخت مفتضحانه را چگونه فراموش کرده و امروز دل خوش داشته اید به لوگوی بی ستاره ما.

دوما؛تیم تان اول بار در عهد ما قبل از انقلاب به جای پرسپولیس به مسابقات باشگاههای اسیا رفت و با بردن تیم هایی مثل سدان و هامنتمن و خلاصه تیم های کشورهای درجه سه و چهار اسیا مثل مالزی و اندونزی و لبنان و اسراییل قهرمان شد.ان هم در جامی که کلا هفت تیم شرکت داشتند.بار دوم هم تیم هایی از قطر(فوتبال قطر ان زمان در همیشه مقابل ایرانی ها از پیش بازنده بود) و نمایندگان مالزی و اندونزی و تایلند را بردید و فقط در فینال مقابل لیایونینگ چین و یک تیم معتبر بازی کردید و قهرمان اسیا شدید که این جام هم با غلبه بر تیم های کشورهای درجه دو و سه فوتبال اسیا رقم خورد اما پرسپولیس در همان سال در جام در جام اسیا الهلال عربستان و المحرق بحرین را برد و اول اسیا شد.پس اگر به ستاره باشد پرسپولیس می توانست بخاطر قهرمانی جام در جام اسیا از مدتها قبل ستاره بزند که نزد.چرا،بند بعدی را بخوانید تا بدانید

سوما؛تمام تیم های اروپایی،اسیایی،افریقایی،امریکای لاتین و خلاصه همه تیم های جهان در ازای ده یا پنج قهرمانی در رقابت های داخلی یک ستاره روی پیراهن درج می کنند جز استقلال و یک تیم دیگر.طبق بررسی های ما یوونتوس،بایرن مونیخ و دیگر تیم ها در لیگ اروپا هم از این پیراهن و لوگوهای ستاره دار استفاده کرده اند که ستاره هایش در ازای قهرمانی لیگ درج شده و باید دید چرا پرسپولیس می خواهد با لوگوی بدون ستاره به مصاف الاهلی برود

چهارما؛شما که در تاریخ دربی ها یک حماسه هم نداشته اید و حماسه تان بردهای سه بر صفر به لطف کمیته انضباطی فدراسیون و ناداوری های تاریخی و دوپینگ دسته جمعی در دربی ۷۳ بوده از سر نداشتن حماسه و نماد به چهار جعلی پناه بردید در حالی که هرگز چهار برد متوالی در دربی نداشته و حتی دوبار در دربی ها چهارتایی شده اید و علاوه بر خوردن شش گل در دربی از تیم ده نفره در ده دقیقه سه گل خورده اید و حریف تیم نه نفره مان نشده اید و حالا ستاره های تان هم من دراوردی است و نمادتان سراسر جعلی.با هشت تخیلی تان هم که زندگی می کنید و در جعل ای اف سی و فیفا را هم کلافه کرده اید چون به طرز حیرت انگیزی این ستاره های من دراوردی را روی لوگو هم به ثبت رسانده اید.کاری که هیچ تیمی در دنیا نکرده.عجب

پنجما؛در باره استفاده از لوگوی ستاره دار استقلال از سوی سازمان لیگ و استفاده از لوگوی بدون ستاره پرسپولیس در سایت سازمان لیگ به این دلیل و بهانه که لوگوی استقلال با ستاره در اداره ثبت شرکت ها ثبت شده و پرسپولیس چنین نکرده سوالی را در روزنامه فردا طرح خواهیم کرد که می تواند خبرساز باشد و جریان ساز.امیدواریم سازمان لیگ پاسخ قانع کننده داشته باشد و حال که تحت تاثیر هیاهوی گسترده اخیرا ابی ها از لوگوی ستاره دار و من دراوردی شان استفاده می کند پاسخ قانع کننده ای هم به سوال خاص ما بدهد.

 

ششما؛۶یادت نره.باور بفرمایید منظور ما شش گل دربی بود نه شش گل تیم اماراتی.فعلا چهارتایی ها بچسبند به یک امتیاز و یک گل شان از چهار بازی و اینقدر سر به سر تیمی نگذارند که چه از نظر هوادار و چه از نظر اسطوره و افتخار با انها قابل قیاس نیست.کبوتر با کبوتر،باز با باز.اوکی؟!

 

و چند خطی جواب برای بندهای مختلف نوشته شده در این متن :

پاسخ اولا :

بله ۶ گل خوردن از العین برای شان فوتبال ایران و البته استقلال پر افتخارترین تیم ایرانی آسیا خوب نبود ولی باید بدانیم که ۵ گل خوردن از الغرافه و ۴ گل از الهلال و باخت دور از شان برابر  آلیمای قزاقستان و … چه می شود ؟ البته که مشخصا حافظه شما ایراد پیدا کرده است  و تاریخچه ای بیشتر از دو سه سال اخیر را شاید نتوانید به یاد بیاورید ولی توصیه میکنیم تاریخچه باشگاه خودتان را با دقت بخوانید .

در ثانی چیزی که مردم از تیم ملی برزیل در خاطر دارند قهرمانی های آنها در جام های جهانی است نه ۷ گل خوردن در یک دیدار و آسیا هم استقلال را با قهرمانی هایش می شناسد و یکی دو سال دیگر نتیجه یک بازی در خاطر کسی نمی ماند همانطور که ۵ گل خورده از الغرافه در خاطر مبارک شما نمانده است .

راستی بحث قلیان شد معمولا تا اسم فوتبالیست و قلیان کنار هم می آید همه بدون استثنا یاد محسن مسلمان می افتند و همین جواب شما را بس .

جواب دوما :

پس چرا پرسپولیس شما در آن مسابقات شرکت نکرد تا به راحتی در برابر تیمهای ضعیف بازی کند و قهرمان شود ؟

در ثانی همانطور که در بند اول اشاره شد آنطور که مشخص است حافظه شما گویا مشکل دارد و یا در زمانهای قبل فوتبالدوست نبودید  و فوتبال گذشته را زیاد به یاد ندارید که هیچ مطالعه کمی هم داشتید . قدرتهای فوتبال در جهان و آسیا همیشه ثابت نبودند و کما اینکه کره شمالی که اکنون جایگاهی در فوتبال آسیا ندارد زمانی طوفان زرد آسیا نامیده میشد و همین تیم هافن من لبنان و هاپوئل اسرائیل از تیمهای خوب آسیا بودند .

جواب سوما :

اگر بنا بود همه جامهای رسمی و غیر رسمی و قدس و آزادگان و … را جمع کنیم ستاره بزنیم در پیراهن استقلال جای لوگو و تبلیغات و اسم بازیکن و شماره نبود و باید پیراهن ستاره باران میشد . در جواب این بند شما را با عکس زیر و ویترین افتخارات دو تیم تنها میگذارم با این توضیح که بسیاری از کاپ ها و جامهای قبل از انقلاب استقلال به غارت رفتند و از ایران خارج شدند :

جواب چهارما :

در مورد بند چهارم جمله ای که گویا از زبان آرسن ونگر هست اشاره می کنیم :

تیمهای بزرگ به گرفتن جام افتخار میکنند و تیمهای کوچک به بردن تیمهای بزرگ

ما استقلالیها برد های دربی را در هر صورتی حماسه حساب نمی کنیم و دربی هم یک بازی سه امتیازی هست و در تک بازی هیچ حماسه ای رخ نمیدهد . حال اینکه شما برد در دربی را حماسه میدانید شما را دوباره رجوع میدهیم به جمله اول این بند .

بحث دوپینگ را مطرح کردید که آنقدر بحث پوچ و بی اهمیت و بچه گانه ای است که ارزش پاسخ گویی ندارد و حتی از این تهمت میتوان شکایت و پیگیری هم داشت . تهمتی بی اساس و بدون اثبات .

جواب پنجما :

میتونیم میزنیم , میتونید بزنید

جواب ششم :

یکبار دیگر میخواهیم در مورد همان شش تای بدون فیلم و عکس این جمله را قرار بدهیم که :

تیمهای بزرگ به گرفتن جام افتخار میکنند و تیمهای کوچک به بردن تیمهای بزرگ

و در مورد اسطوره ها هم دقیقا و دقیقا درست فرمودید چون اصلا قابل مقایسه نیست و در یک سو سرورانی چون ناصر حجازی و منصور پورحیدری و نصرالاه عبدالهی و حاجیلو و … قرار میگیرند و در سوی مقابل افرادی چون علی پروین و مجتبی محرمی و مهرداد میناوند و حتی شیث و نصرتی و سوشا مکانی . اصلا قابل مقایسه نیستند و حق با شماست .

در آخر از هواداران عزیز استقلال بابت مقایسه ها و پاسخگویی به متن عذرخواهی میکنیم چون مقایسه این دو تیم کاری اصولی و منطقی نیست .

نویسنده : هادی صاحب خواجه -سرباز استقلال کبیر

تلگرام استقلال

9 دیدگاه برای “پاسخی به یک متن نوشته شده در کانال روزنامه پیروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.