کنفرانس خبری شفر قبل از دیدار با تراکتورسازی

وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال با حضور در نشست خبری درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد که مشروح آن در ادامه می آید:

صحبت های اولیه؟

از حضور در اینجا بسیار خوشحال هستم. مهمان نوازی برای ما از فرودگاه و با اهدا یک دسته گل زیبا از باشگاه تراکتورسازی آغاز شد. دکتر تیم به من گفتند که برای اولین بار است که چنین مهمان نوازی گرمی از ما در تبریز انجام می شود و به همین دلیل از شما تشکر می کنم. خیلی خوب است که ما در مسیر درستی قرار داریم و این موضوع تنها برای فوتبال بازی کردن نیست و در اهداف خارج از زمین مسابقه نیز خوب حرکت می کنیم. این اتفاق بسیار خوبی است که در شهرهای دیگر ما را دوست دارند و خارج از خانه نیز طرفداران زیاد داریم. قبل از صحبت درباره بازی باید چند نکته را بگویم. از بازی های خارج از خانه استقلال لذت می برم. این مرتبه اول است که من در ایران حضور دارم و بازی های خارج از خانه به من کمک می کند تا بخش های زیادی از ایران را تماشا کنم. فرهنگ های بسیار متفاوتی را در ایران می بینم. در شهر اهواز بودم و در مشهد نیز حرم مقدس را دیدم و حالا در تبریز هستم. از درون تیم و حتی همسایه من، به من گفتند شهر زیبای است و برای من جالب و هیجان انگیز است که در ایران موضوعات مختلفی را یاد می گیرم. من در تبریز هستم؛ جایی که بهترین فرش دنیا و بهترین شیرینی ها در آن پخته می شود و لطفا به همسر من درباره شیرینی های خوشمزه اینجا نگویید. در تبریز زمین های فوتبال زیادی دیدم و می دانم که فوتبال را بسیار دوست دارید. من سال های زیادی است که در کشور های مختلفی مربی گری کردم و می دانم فوتبال اتفاقی است که مردم را در کنار یکدیگر جمع می کند. امیدوارم بعد از بازی شرایط به گونه ای باشد که هواداران و بازیکنان هر دو تیم، با هم بگویند “یاشاسین”.

 

 

دیدار با تراکتور؟

تیم آنالیز من چند بازی آخر تراکتور را برای من آماده کردند و من آنها را دیدم. ما با تیم بسیار قدرتمندی بازی داریم که برابر پرسپولیس خیلی خوب بازی کرد و همانطور برابر استقلال خوزستان نیز بسیار خوب بود؛ بنابراین ما فردا باید با یک تیم بسیار قدرتمند در زمین ظاهر شویم و با تمامی توان برای کسب برد تلاش کنیم.

 

 

غایبان استقلال؟

می دانید که دو بازیکن ما یعنی چشمی و جپاروف به دلیل ۳ کارته بودن محروم هستند. از روز اولی که به استقلال آمدم به بازیکنانم گفتم ما یازده یا ۱۸ بازیکن نداریم و همه باید در تمرین آماده باشند؛ زیرا شانس بازی دارند. برای مسابقه فردا می خواهیم صد در صد تمرکز و توان داشته باشیم تا برنده از زمین مسابقه خارج شویم.

 

 

تحول در استقلال بعد از حضور شفر؟

سه موضوع را باید به شما بگویم که در تحول ما نقش داشتند؛ روحیه، کار تاکتیکی و مسائل جسمانی. بازی اول را که دیدم، شوکه شدم زیرا بازیکنان خوشحال نبودند و لبخند نداشتند. همانطور خیلی روی مسائل تاکتیکی و آمادگی جسمانی کار کردیم و بازیکنان تمرینات زیادی انجام دادند و نشان دادند که می خواهند بهتر شوند و یاد بگیرند. این تحول کار من نیست و همه کادر ما شامل دستیار اول و دوم و مربی دروازه بان ها زحمت کشیدند. از شخصیت الان تیم خوشحالم؛ زیرا همه تلاش می کنند در سطح خود تمرین و بازی کنند. می توانم اکنون بگویم که بازیکنان با یکدیگر بسیار حرف می زنند، می خندند و در کل روحیه بهتری دارند. بازیکنان از شرایطی که دارند و کاری که با هم انجام می دهیم، لذت می برند. باید مرحله به مرحله پیش برویم و بهتر از این کار کنیم. هر تیمی که برابر استقلال بازی می کند، بیش از صد در صد توان خود کار می کند تا برابر ما برنده باشد. همیشه به بازیکنان می گویم وقتی وارد زمین می شوید، مانند یک قهرمان باشید و زبان بدن شما این موضوع را نشان می دهد.

 

 

یک امتیاز برابر تراکتور شما را راضی می کند؟

من به دنبال باخت نیستم و می خواهم در همه دیدارها برنده باشم. ما برای سه امتیاز به میدان می رویم و دنبال یک امتیاز نیستیم. باید ببینیم چه اتفاقی رخ می دهد.

 

حسینی به بازی تراکتورسازی می رسد؟

حسینی یک مقدار بیمار بود اما الان آمده است. او امروز با ما تمرین کرد و نشان داد که آماده است. او یکی از بهترین دروازه بان های حال حاضر ایران است.

 

 

حضور هواداران تراکتورسازی؟

تقابل با هواداران تراکتور برای ما مشکل ساز نیست. تراکتور اکنون بازیکنان جدید و زیادی آورده است. من در چند روز گذشته به همراه اعضای کادر بازی ها را دیدیم و همه نکات مختلف را نوشتند و می توانم بگویم تراکتورسازی تیم قدرتمند و محکمی است. شاید فردا ۴۰ یا ۵۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه بیایند و انتظار چنین جمعیتی را دارم. مهم این است که ما فردا فوتبال خود را انجام دهیم. شاید فردا تماشاگران بخواهند به داور اعتراض کنند و یا بخواهند از تیم خود حمایت کنند؛ اما این موضوع مهم نیست و مهم عملکرد صحیح داور در زمین مسابقه است. ما در لیگ داورهای خوبی داریم و مطمئنم داور فردا هم عملکرد خوبی خواهد داشت. من به شما گفتم که ما داورهای خوبی در لیگ برتر داریم. در بازی قبلی تراکتور برابر پرسپولیس هم هواداران زیادی حضور داشتند و از آنجایی که داور تصمیم گیرنده نهایی است، مهم این است که داور آرامش خود را حفظ کند. من تنها به این دلیل درباره داور ها صحبت کردم؛ زیرا می خواستم بگویم داورهای خوبی در فوتبال ایران داریم. من از حضور هواداران تراکتورسازی خوشحال هم می شوم و امیدوار هواداران از این بازی استقبال کنند و هواداران ما نیز حضور داشته باشند. امیدوارم بازی بسیار خوبی داشته باشیم و همه بعد از پایان مسابقه راضی و خوشحال باشند.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.