کنفرانس خبری وینفرد شفر بعد از بازی با نساجی

وینفرد شفر بعد از پیروزی دو بر یک تیمش مقابل نساجی و صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
صحب اولیه؟
اول از همه به تیمم تبریک می گویم. آنها آن چیزی که می خواستم را در نیمه اول انجام دادند. یک گل برای ما راضی کننده نبود و ما تلاش خوبی در نیمه اول داشتیم و فرصت های خوبی به دست آوردیم. در نیمه دوم با بازیکنان صحبت کردم که به سمت توپ اول بروند و قربانی یک گل خیلی زیبا با کار ترکیبی زد. روز گذشته درباره تمرین از من پرسیدیم و خوشحالم توانستیم تا حدی تمرین را در بازی اجرا کنیم. مشکل حالا این بود که بعد از دو بر صفر شدن، سه چهار بازیکن ما تمرکز کافی نداشتند و در نیمه زمین حریف براحتی توپ را از دست می دادند و ما چند بار به حریف فرصت ضد حمله دادیم. این چیزهایی بود که با بازیکنان درباره اش صحبت کردم. ما باید ۹۰ دقیقه برای برد بازی کنیم نه اینکه هوادارانمان از یک صحنه خوششان بیاید. ما هم در دقایق آخر دیدیم حریف با توپ بلند بازی می کند. اگر ما مثل نیمه اول بازی کنیم، خیلی انرژی کمتری مصرف می کنیم. در مجموع خیلی خوب بودیم. بازی قبلی ما فقط یک فرصت داشتیم ولی امروز خیلی فرصت گلزنی داشتیم. قربانی در نیمه اول هم خوب بازی کرد ولی چند فرصت را از دست داد. او باید بیشتر شوت بزند و کار کند. فرا در تمرین در این باره بیشتر صحبت می کنیم. خیلی خوشحالم که امروز بردیم. باید مرحله به مرحله تلاش کنیم به یادگیری بیشتر. یک بازیکنمان یعنی حیدری هم از ناحیه ابرو آسیب دید. چشمی هم بابت تکلی که روی پایش شد، از ناحیه زانو دچار مشکل شد. قربانی هم کمی در نیمه دوم تغییر کرد. از هواداران هر دو تیم تشکر می کنیم. تماشاگران نساجی خیلی خوب بودند و این قشنگ است که هر دو تیم در ورزشگاه تماشاگر دارند. تماشاگران ما هم دیروز گفتم که هروقت به آنها نیاز داشته باشیم می آیند و وفاداری خود را نشان می دهد. حالا باید کمی استراحت کنیم و تغذیه خوبی داشته باشیم و خود را برای تمرین دوشنبه آماده کنیم. من گفته بودم که جام حذفی وقتی که یک تیم لیگ برتری و لیگ یکی دارد، دلیلی نیست که تیم لیگ برتری خودش را برنده بداند. در نیمه اول فوق العاده بودیم و حریف یک موقعیت نصفه و نیمه روی توپ بلند داشت. ما فقط نیاز به گل داریم.

کارت های زرد استقلالی ها؟
مشکل این بود که بازیکنان می خواستند وقتی توپ را از دست می دهند، توپ را بدست بیاورند و این باعث خطا می شد. در حالت عادی وقتی دو بر صفر جلو هستید، بازیکنان به عقب می آیند و توپ های حریف بلند می شود. ما نیمه اول خیلی خوب پرس کردیم و فرصتی به حریف ندادیم. ۱۰-۲۰ دقیقه آخر هم بازیکنان کمی خسته شدند و باید بیشتر کار کنیم. نمی توانیم توقع داشته باشیم که همه چیز یکباره عوض شود. چرا باید برخی مواقع توپ را لو بدهیم که مجبور به خطا کردن شویم؟ قربانی کمی خسته شد. حیدری خیلی دوید و کمی خسته شد. اواخر بازی پادوانی را به زمین فرستادیم تا توپ های بلند حریف را بزنیم.

بالا رفتن کیفیت بازیکنان؟
من همیشه حواسم به تمرینات هست. شب قبل از بازی خط هافبک ما در اتاق من بودند و همه چیز را با آنها آنالیز کردیم. به بازیکنان گفتیم دروازه بان آنها معمولا توپ را به دفاع سمت راست می دهد و از همان جا هم گل زدیم. بعد از گل دوم کمی بازیکنان مغرور شدند و به حریف شانس گل دادند. بعد از ۲ بر یک هم هواداران آنها خیلی خول تشویق کردند و آنها از این مسئله استفاده کردند. بازیکنان بعد از بازی می توانند سرشان را بالا بگیرند و در طول بازی چیزی تمام نشده است. چشمی و حسینی خوب می جنگند.

داربی؟
داربی هفته بعد است و الان ترجیح می دهم زیاد درباره آن صحبت نکنم. ما باید تمرین کنیم. باید تلاش کنیم دو بر صفر را به سه بر صفر تبدیل کنیم. اینکه از سوت پایان بازی خوشحال باشیم، چیزی نیست که من دوست داشته باشم. ما نباید بگذاریم حریف پاس بلند بدهد.

شوتزنی؟
من در بازی با فولاد گفتم که باید با دو مهاجم بازی می کردیم. وقتی بازی با فولاد را می بینیم. در بسیاری از دقایق کسی در محوطه جریمه حریف نبود و نمی شد اینگونه گل زد. بکن بائر را حتما می شناسید. بعد از جام جهانی او گفت که باید شوت بزنیم تا گل بزنیم. ما باید مشکل را پیدا کنیم و روی آن تمرین کنیم تا مشکل حل شود. گل دوم ما یک جورایی مدرسه ای بود. باید بیشتر روی آن کار کنیم. الان باید مثل یک کیت الکترونیکی این مسائل روی مغز بازیکنان قرار بگیرد. ابراهیمی خیلی خوب منطقه بازی را عوض می کند. زکی پور هم چندبار این کار را به خوبی کرد. این همان چیزی است که ما روی آن کار می کنیم. خیلی باید کار کنیم و تمرین داشته باشیم. پرسپولیس هم تیم بسیار خوبی است که با آن تیم داربی داریم ولی استقلال هم تیم بسیار خوبی است.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.