کنفرانس خبری وینفرد شفر قبل از دربی ۸۶

وینفرد شفر سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری قبل از دیدار تیمش برابر پرسپولیس (دربی ۸۶) از سری رقابت‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حالت عادی من همیشه می‌آمدم که با خبرنگاران دست بدهم اما اگر امروز این کار را می‌کردم مطمئناً تا ۴ بعد از ظهر طول می‌کشید.

* پرسپولیس جشن بگیرد به آنها تبریک می‌گویم

وی افزود: ما فردا مقابل پرسپولیس بازی می‌کنیم و همه می‌دانند که این مسابقه بسیار سخت است. ما آماده‌سازی خوبی داشتیم و فیلم‌های خوبی دیدیم و می‌دانیم که پرسپولیس از سال گذشته بهتر بازی می‌کند. شنیده بودم پرسپولیس می‌خواهد بعد از این بازی جشن قهرمانی بگیرد و اگر این اتفاق بیفتد من به آنها تبریک می‌گویم.

* برای گرفتن ۳ امتیاز گاهی اوقات نیاز به شانس هم وجود دارد

وی ادامه داد: رسانه‌ها در آسیا و اروپا بیشتر از استقلال می‌نویسند، ما بازی قبلی پرسپولیس مقابل السد قطر را دیدیم و آنها خوب بازی کردند اما برای گرفتن ۳ امتیاز گاهی اوقات نیاز به شانس هم وجود دارد. بازی فردا برای من یک بازی عادی است، انگار که می‌خواهیم مقابل فولاد یا سایپا بازی کنیم البته می‌دانم که دربی برای مردم ایران ، رسانه‌ها و حتی ایرانیان خارج از کشور مهم است و هر دو تیم تلاش می‌کنند تا برنده باشند ، ما بازی‌های بسیار سختی در گذشته داشتیم اما با همان بازیکنانی بازی می‌کنیم که ۶ ماه قبل بازی می‌کردیم و فقط تیام به ما اضافه شده است.

* به رسانه‌های آلمانی گفتم بازی نکردن در تهران مقابل عربستانی‌ها منصفانه نیست

شفر تصریح کرد: بعد از دربی ۲ بازی سخت با العین داریم که بازی‌های بسیار مهمی برای ما در لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آید، البته به دلیل بازی‌ها و پروازهای متعدد بازیکنانم خسته بودند که ریکاوری کردیم. دیدید که ما در قطر بازی کردیم و بعد به عمان رفتیم و من از این مسئله خوشحال نیستم چرا که بازی‌های خانگی ما باید در تهران انجام شود. من حتی با رسانه‌های آلمانی هم که مصاحبه کردم درباره این مسئله حرف زدم که این برای ایران منصفانه نیست. ما برای بازی فردا آماده هستیم و امیدوارم استادیوم پر از تماشاگری را ببینیم و مثل دیدار  قبل بازی خوبی انجام دهیم و تماشاگران شاهد یک بازی خوب باشند. باید بگویم هواداران استقلال در آسیا بهترین هستند و همانطور که مقابل فولاد، الریان و الهلال آنها را خوشحال کردیم امیدوارم که فردا هم آنها را خوشحال کنیم

*اول باید بدانم چرا بانوان نمی‌توانند به ورزشگاه ها بیایند و بعد در موردش صحبت کنم

وینفرد شفر در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در صورت حضور بانوان در ورزشگاه آیا وی این موضوع را تاثیری در فرهنگ‌سازی می‌داند یا خیر، گفت: من نمی‌دانم که چرا بانوان نمی‌توانند به ورزشگاه‌ها بیایند. باید ابتدا کامل در مورد این مسئله بدانم و بعد در موردش صحبت کنم. فوتبال در همه جای دنیا ارتباط برقرار می‌کند و حتی می‌تواند خیلی از افراد را هم به هم نزدیک کند. امیدوارم بانوان فردا یا دفعات بعد بتوانند به ورزشگاه بیایند.

* بعد از بازگشت از عمان هواداران پرسپولیس هم به ما تبریک گفتند

شفر تأکید کرد: ما در ۲ بازی که در لیگ قهرمانان آسیا داشتیم سفیر خوبی برای ایران بودیم مثلاً در آلمان وقتی بایرن‌مونیخ بارسلونا را شکست می‌دهد همه در مورد آن صحبت می‌کنند نه فقط در ایران بلکه تمام روزنامه‌نگاران آلمان هم در مورد بردهای استقلال مقابل الهلال مطلب نوشتند و این یک پیغام مثبت است. ما با کامرون قهرمان شدیم و همه به این موضوع افتخار کردند، بعد از اینکه از عمان به تهران برگشتیم حتی هواداران پرسپولیس هم به ما تبریک گفتند چون ما برای ایران بازی می‌کردیم. فوتبال همین است امیدوارم بانوان بتوانند به ورزشگاه بیایند چون آنطور که شنیده‌ام تیم ملی بانوان هم در ایران فعالیت می‌کند. من نمی‌دانم که آیا آقایان در ایران می‌توانند بازی بانوان را تماشا کنند یا خیر؟

در این لحظه خبرنگاران حاضر در نشست خبری اعلام کردند که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست و حتی یکی از خبرنگاران گفت مگر اینکه مثل مربی کبدی تایلند روسری به سرمان کنیم که در این لحظه مدیر روابط عمومی استقلال اجازه پاسخگویی به شفر در این زمینه را نداد.

*اگر برانکو گفته سورپرایز دارد ما نیازی به سورپرایز نداریم

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص وضعیت بویان اظهار داشت: من نمی‌توانم بگویم که چه کسی فردا بازی می‌کند یا نمی‌کند اگر برانکو گفته سورپرایز دارد من نمی‌دانم، چرا که ما نیازی به سورپرایز نداریم و بازی خودمان را می‌کنیم مثل بازی آخر که خوب بازی کردیم. ما در چند بازی آخر خیلی خوب بازی کردیم و فکر می‌کنم فردا هم بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم.

* دربی برای من خیلی خیلی مهم نیست

شفر در مورد اینکه تیمش برای بازی فردا آماده است یا نه و اینکه در بازی رفت او تازه به استقلال آمده بود اما این تیم شکست خورد، گفت: این یک دربی است و می‌بینیم که خبرنگاران زیادی اینجا هستند اما برای من این بازی خیلی خیلی مهم نیست. ما این فصل باید به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا برویم و پایه این کار را در قطر و عمان انجام دادیم. مشخص است که می‌خواهیم فردا برنده شویم. درباره هوادارانمان هم باید بگویم که در عمان ۲۰۰۰ هوادار داشتیم که همه از برد مقابل الهلال خوشحال بودند اما اگر در تهران مقابل الهلال بازی می‌کردیم ۸۰ هزار تماشاگر داشتیم. مشخص است که می‌خواهیم برنده شویم و به خودمان افتخار کنیم. ما در چند بازی گذشته سطح بالای توانایی‌مان را نشان دادیم. برای من برد در فوتبال با نتیجه ۴ بر یک خیلی بهتر از یک – یک یا برد یک بر صفر است . من نتایج بوندسلیگا را می‌دیدم که بازی‌ها صفر-صفر، یک بر صفر یا دو بر یک شده است و خوشحالم که تیم فولاد که تیم دوم ایران است را ۴ بر یک بردیم و این عالی است آن هم در حالیکه ما از عمان به تهران آمدیم و سپس از تهران راهی اهواز شدیم.

* قدم بعدی ما بازی با العین است 

در این حین شفر که متوجه شده بود نشست خبری‌اش به صورت مستقیم از تلویزیون پخش می‌شود به بینندگان تلویزیونی سلام کرد و در پاسخ به خبرنگاری  که از او در مورد سورپرایز کردن هواداران استقلال در بازی فردا پرسیده بود، اظهار داشت: بارها در تهران دیده‌ام که مردم از دربی حرف می‌زنند و این نشان می‌دهد که دربی برای آنها چقدر مهم است. ما باید توجه کنیم که قدم بعدی ما چیست؟ قدم بعدی ما بازی با العین است که این تیم را می‌شناسم و مشخص است که می‌خواهیم آنها را ببریم. وضعیت ما نرمال است و به چیزی که نیاز داریم این است که خوب بازی کنیم و هواداران از ما حمایت کنند. شاید در دقایقی از بازی بازیکنان خسته شوند اما هواداران اگر آنها را حمایت کنند می‌توانند به بازی برگردند. ما با هوادارانمان مثل یک خانواده هستیم و می‌توانیم نتیجه خوبی هم بگیریم. توجه ما به العین است.

* برای پادووانی بهترین آرزوها را دارم

وی اظهار داشت: حالا که صحبت‌های من به صورت مستقیم از تلویزیون پخش می‌شود باید بگویم که برای پادووانی بهترین ‌آرزوها را دارم و توجه زیاد من به سمت اوست.من امروز با دکتر تیم صحبت کردم و از او پرسیدم که وضعیت پادووانی از دیروز و ۲ روز قبل بهتر شده یا نه که خوشبختانه فهمیدم از روزهای قبل بهتر شده است. وقتی که در چنین شرایطی مشکل پیش می‌آید مهم است که در کنار هم باشیم و پادووانی هم به جمع ما برگردد

وضعیت مصدومان استقلال و برازی؟
پژمان منتظری بازگشته و وضعیت پادوانی نیز مشخص است. او یک مشکل بزرگ دارد و نام آن مصدومیت نیست. برزای نیز مصدوم است.

آیا عصبانی هستید؟
نه؛ عصبانی نیستم و خوشحالم که اینجا حضور دارم. تنها وقتی یک بار دیر رسیدم، ناراحت شدم. من نمی توانم رسانه ها را بخوانم اما از حضور شما خوشحالم.

فصل بعد به الهلال می روید؟
تمام تمرکز من روی تیمم است و بقیه مسائل کار من نیست و مدیر برنامه های من درباره آن حرف می زند. من اینجا هنوز کار دارم و عاشق تیمم هستم. وقتی که آمدم تیم پانزدهم بود و الان سوم است و عملکرد بهتری دارد. خیلی از خبرنگاران در آسیا از من پرسیدند که چگونه استقلال بهتر شده است. من عاشق هواداران هستم و کار من هنوز تمام نشده است. یادتان هست که به شما گفتم ما در لیگ قهرمانان با فوتبال موفق می شویم و با پاس بلند موفقیت نخواهیم داشت؟ من می خواهم به مرحله بعدی لیگ قهرمانان صعود کنم و سپس می بینیم که چه اتفاق خواهد افتاد. خیلی مسائل باید در باشگاه عوض شود. مانند اینترنت همکاران من. همکاران من روزی چند ساعت کار آنالیز در خانه انجام می دهند و وقتی اینترنت نیست، نمی شود کاری انجام داد. من ۴ ماه منتظر رزومه بازیکنان تیم های پایه هستم اما هنوز به من نرسیده است. باز هم می گویم من عاشق تیمم هستم. من مربی جوانی نیستم و تجربه زیادی دارم و باید بگویم که شخصیت تیم من، یکی از بهترین ها در کارنامه من است. درباره آینده، چیزی نمی دانم.

چگونه وسط زمین را کنترل خواهید کرد؟
من دیدار پرسپولیس و السد را تماشا کردم و دیدم برای اولین بار پرسپولیس با یک روش جدید پرس می کند و اگر اینها این کار را انجام دهند ما مجبور هستیم ضد حمله استفاده کنیم. ما بازیکنان بسیار خوبی داریم؛ امید ابراهیمی یک فرمانده است. بعد از بازی با الهلال و فولاد خوزستان به کی روش بابت داشتن ابراهیمی تبریک گفتم. ما جپاروف را داریم. باقری نیز یک جهش بلند به سمت عملکرد بهتر داشته است. امیدوارم با این بازیکنان وسط زمین را کنترل کنیم و مطمئنم می توانیم این کار را انجام دهیم. البته فقط هافبک ها نقش ندارند و باید از عقب و از دروازه بان تا مهاجم، همگی فوتبال بازی کنیم و توپ را به حرکت در بیاوریم.

تیم ملی در جام جهانی؟
شبیه یک لاتاری یا قرعه کشی است. اول از همه چیز برای کی روش در جام جهانی بهترین ها را آرزو دارم و امیدوارم برای اولین مرتبه تیم ایران به مرحله بعدی صعود کند. ما بازیکنان بسیار خوبی در داخل و خارج از لیگ ایران داریم. نه فقط امید ابراهیمی، بازیکنان پرسپولیس و بازیکنانی مانند چشمی و حسینی در تیم ملی حضور دارند. البته گروه آسانی پیش روی ما نیست. بازی اول یک مسابقه کلیدی برای ایران خواهد بود و با برد مراکش، به مرحله بعدی می رویم. من با تیم ملی کامرون در جام جهانی بودم و به شما می گویم اگر برنده باشیم، به مرحله بعدی می رویم. تیم و اسم بزرگ اسپانیا و پرتغال مهم نیست و شاید یکی از آنها شکست بخورد و در این صورت کار آنها در بازی های بعدی سخت خواهد شد. تیم ملی باید با اعتماد نفس بالا در جام جهانی شرکت کند. جام جهانی فوق العاده است.

به هدایت تیم ملی ایران علاقه دارید؟
من گفتم که هنوز با استقلال کار دارم. دوباره تکرار می کنم که عاشق بازیکنان و شخصیت آنها هستم اما درباره آینده هیچ چیز را نمی دانم. قبل از بازی پرسپولیس ما با فولاد بازی داشتیم و تمرکز ما روی فولاد بود و الان تمرکز من روی بازی پرسپولیس است و سپس بازی العین. باز هم می گویم که تیم ما برای صعود قدرتمند است.

وضعیت رحمتی برای دربی چگونه است؟
من دروازه بان را برابر الهلال تغییر دادم. حسینی یک استعداد بسیار بزرگ است و دروازه بانی شبیه به جوانی های اولیور کان است. او باید از عقب با بازیکنان صحبت کند. ما برابر الهلال، در غیاب منتظری و نورافکن بازی کردیم و به همین خاطر دروازه بان با تجربه تر را درون دروازه قرار دادیم و او خوب بازی کرد و مطمئنم فردا در دربی خوب بازی خواهد کرد. دروازه بان سوم ما نیز امروز خوب تمرین کرد و او شانس خود را بو می کشد و بابت داشتن سه دروازه بان خوشحال هستم.

از باختن در دربی می ترسید؟
به باخت در دربی فکر نمی کنم و همیشه به برد فکر می کنم. مطمئنم داور فردا نیز یکی از بهترین داوران آسیا است و این موضوع خیلی خوشحال است. در گذشته او را دیدم و می دانم بسیار خوب است.

به ثبت دو گل یا سه گل برای استقلال فکر می کنید؟
امیدوارم این اتفاق برای ما رخ دهد. بعد از بازی شاید ۴۰ هزار تماشاگر ما ۴۰ هزار تماشاگر پرسپولیس از زمین بیرون می روند و نمی خواهم تنشی میان آنها باشد. من سه امتیاز را می خواهم. برای قهرمانی دیر رسیدم و به همین دلیل می توانیم از همین حالا بگوییم پرسپولیس قهرمان شده است. همه تیم ها می خواهند استقلال را شکست دهند و ما شرایط را می دانیم. ما برای این بازی آماده هستیم.

احیای وریا غفوری در استقلال و تقابل او با امیری؟
هر مربی وقتی عملکردی مانند وریا می بیند، خوشحال می شود. وریا قبلا از سمت راست حرکت می کرد اما الان بسیار خوب است و گل می زند و از عملکرد او بسیار خوشحال هستم. بابت این پیشرفت بسیار خوشحال هستم. وریا یک بازیکن بسیار حرفه ای است و وقتی در تمرین حاضر می شویم، او یک ساعت قبل تمرین خود را آغاز کرده و به تمرین امادگی جسمانی می پردازد. این یک ایده آل برای همه بازیکنان در ایران است. او پسر بسیار خوبی است و شخصیت خوبی دارد و کار خود را درست انجام می دهد. برای کی روش بسیار خوب است که کیقیت بازیکنان لیگ بالاتر رفته است. قبلا لیگ فقط مانند تنیس بود و توپ ها بلند حرکت می کرد اما الان همه فوتبال می خواهند.

تاثیر باخت در دربی روی تمدید قرارداد برای سال آینده؟
من هیچ نگرانی و ترسی بابت باخت ندارم.

نگران تمدید قرارداد با استقلال نیستید؟
این در دست من نیست و به مدیرعامل باشگاه بستگی دارد. من یک مدیر برنامه دارم و البته یک رزومه خوب برای آینده و تنها همین را می توانم بگویم. وقتی من آمدم استقلال یک بیمارستان بود اما الان همه رسانه ها می نویسند که استقلال خوب شده است. از پانزدهم به سوم رسیدیم. این کار همه کادر من از جمله طاهری، میگوئل، ساناک، ساشا و اشکان نامداری است. ما تیم بسیار خوبی داریم و البته هواداران فوق العاده و می خواهم آن چیزی که هواداران به من دادند، به آنها برگردانم. آینده استقلال در دست من نیست و من چیزهای دیگری را دارم.

تلگرام استقلال

دیدگاه برای “کنفرانس خبری وینفرد شفر قبل از دربی ۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.