پیام باشگاه استقلال به مناسبت قهرمانی در آسیا

باشگاه استقلال با انتشار پیامی سالگرد قهرمانی آبی پوشان در آسیا را گرامی داشت.

قهرمانی-در-آسیا

 

متن پیام باشگاه به این شرح است :

امروز، ٧ مرداد ١٣٩۵ است، ٢۵ سال پیش در چنین روزی استقلال برای دومین بار به قهرمانی در مسابقات جام باشگاههای آسیا رسید و دومین ستاره را روی سینه خود حک کرد.
٧ مرداد ١٣٧٠ بود که استقلال که آبی های پایتخت در مسابقه فینال جام باشگاههای آسیا در بنگلادش مقابل لیائونینگ چین قرار گرفته و با نتیجه ١-٢ به پیروزی رسیدند و برای دومین بار بر قله آسیا ایستادند.
رضا حسن زاده و صمد مرفاوی گلهای استقلال را به ثمر رساندند و این تیم در بازی پایانی موفق شد با نتیجه ۲ بر ۱ از سد لیائولینگ چین بگذرد و قهرمانی را به خود اختصاص دهد. در این دوره عبدالصمد مرفاوی آقای گل مسابقات شد، مجید نامجو مطلق تکنیکی‌ترین بازیکن، عباس سرخاب بهترین بازیکن و احمدرضا عابدزاده بهترین دروازه‌بان جام شدند. یاران استقلال در طی این جام عبارت بودند از: احمدرضا عابدزاده، حمیدرضا بابازاده، شاهرخ بیانی، شاهین بیانی، فرشاد فلاحت‌زاده، رضا حسن‌زاده، مهدی فنونی‌زاده، امیر موسوی‌نیا، صادق ورمزیار، رضا نعلچگر، جعفر مختاری‌فر، امیر قلعه‌نویی، رضا احدی، میرشاد ماجدی، ایمان عالمی، عبدالصمد مرفاوی، عباس سرخاب، عبدالعلی چنگیز، مسعود غفوری‌های اصل، ناصر عباسی، مرحوم امیر دولت‌آبادی، خسرو پارسا و مجید نامجو مطلق. سرمربی‌گری تیم نیز بر عهده منصور پورحیدری بود.
کسب ٢ قهرمانی در آسیا، این تیم را به یکی از پرافتخارترین باشگاههای قاره کهن تبدیل کرد، افتخاری که کمتر تیمی در سراسر آسیا به آن دست یافته است.
استقلال بزرگ، در مسیر موفقیت و افتخار گام برمیدارد و امیدواریم ستاره سوم هم به زودی به کلکسیون عناوین این باشگاه پرافتخار اضافه شود.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.