کنفرانس خبری کارلوس کی روش قبل از دیدار با توگو

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در نشست خبری پیش از دیدار با توگو شرکت کرد.

صحبت های اولیه:

اردوی پیش رو و دیداری که برابر توگو داریم، مرحله دیگری از آماده سازی ما را برای جام جهانی روسیه آغاز خواهد کرد. تا بازی آغازین در جام جهانی تلاش می کنیم تا ۴ اردو داشته باشیم و تلاش می کنیم ۶ دیدار دوستانه انجام دهیم. یک بار دیگر مراحل را کاملا توضیح می دهیم. مرحله بلند مدت آماده سازی، ۴ اردو و ۶ بازی دوستانه است. در نزدیکی جام جهانی مرحله میان مدت با دو یا سه بازی دوستانه انجام می شود و سپس به جام جهانی می رویم.

چرا با توگو دیدار می کنیم؟

زیرا شانس زیادی وجود دارد که با یک تیم آفریقایی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دیدار کنیم و این دیدار ما را برای دیدار با یک تیم آفریقایی آماده می کند. بازی دوم ما برابر تیم ملی روسیه نیز بسیار بزرگ خواهد بود. روسیه به ما افتخار داد و این هماهنگی صورت گرفت تا روسیه با ایران دیدار کند. افتخار بزرگی است که با میزبان جام جهانی دیدار می کنیم و باید ثابت کنیم که چرا بهترین تیم آسیا هستیم و دومین تیم صعود کننده به جام جهانی بودیم.

 

حمایت از تیم ملی؟

امیدوار هستم و تاکید می کنم که همه خبرنگاران و دیگر دوستان از تیم ملی حمایت کنند. سعی کنید شرایط تیم ملی ارتقا پیدا کند. در چند ماه آینده تنها تیم ملی ایران است که این فرصت را دارد تا افتخار برای ایران رقم بزند. هیچ تیمی در ۷ سال گذشته موفق نشده برای ایران افتخار کسب کند و تا پایان جام جهانی تنها تیم ملی این شانس را دارد. تیم ملی می تواند با حضور در جام جهانی کسب افتخار و غرور کند. این تیم ملی ما و شما است که می تواند این کار را انجام بدهد. انتظار داریم هواداران، اصحاب رسانه و دولت عزیز از تیم ملی حمایت کنند.

 

 

 

ضربه زدن مسائل غیر قابل پیش بینی به برنامه تیم ملی؟

 

تعداد زیادی بازیکنان جوان در تیم ملی داریم و این دیدارهای آماده سازی برای ما بسیار لازم است. چیزی که برای موفقیت در جام جهانی نیاز داریم، توانایی بالا و کیفیت لازم است. از الان تا جولای سال ۲۰۱۸ این تنها تیم ملی فوتبال ایران است که می تواند با حضور موفقیت آمیز در جام جهانی برای ایران کسب و افتخار کند. در چند ماه آینده بازی های لیگ قهرمانان آسیا را داریم اما تنها تیم ملی ایران است که فرصت حضور در مسابقات بین المللی را دارد. شخصا فکر نمی کنم درست باشد که تمام منابع برای تیم ملی فوتبال هزینه شود. البته توقع ما این است که مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون هماهنگی و اقدامات لازم را بیاندیشند تا امکانات لازم برای صعود ایران به دور دوم جام جهانی فراهم شود.

 

شایعات پیرامون سید جلال حسینی؟

از این فرصت برای حمایت از سید جلال حسینی استفاده می کنم. آیا از یک روزنامه خاص فردی اینجا حضور دارد؟(خبرنگاران پاسخ منفی دادند). بعضی ها متاسفانه سنگی را پرتاب می کنند و بعد خود را پنهان می کنند که نمونه آن این روزنامه خاص است. بازیکنان به خوبی این موضوع را می دانند و شما باید این موضوع را بدانید. زمانیکه یک بازیکن وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهد من با او برخورد جدی دارم. بازیکنان به خوبی این موضوع را می دانند و شما نیز می دانید که اگر یک روزنامه و فردی بخواهد به یکی از بازیکنان من لطمه وارد کند، او دشمن من است. باز هم تکرار می کنم و امیدوارم همه درک کنند. برای من مهم نیست چه شخص یا فردی این کار را انجام دهد. در حال حاضر یک روزنامه خاص دشمنان ما هستند زیرا به تیم ما ضربه وارد کردند. این حرکتی که انجام دادند، حرکتی بزدلانه است و بعد از ۷ سال می دانم چه شخصی پشت این اتفاقات است. من از آن مربیان نیستم که صورت خودم را در زمان وقوع این اتفاقات پنهان کنم. اگر بازیکنان من با مشکلاتی دست و پنجه نرم کنند، من از آن مربیان نیستم که خودم را پنهان کنم و بگویم همه چیز خوب است. بار دیگر از زحمات و حمایت های شما عزیزان تشکر می کنم. در این مسیر راه خودمان را بر اساس وظایفی که نسبت به تیم ملی داریم، ادامه می دهیم و امیدوار هستیم تا فدراسیون فوتبال تحقیق کند که چه شخصی این صحبت ها را انجام داد. من می دانم چه شخصی این صحبت را مطرح کرده است. حالا بیایید راجع به بازی، مراحل آماده سازی، مربیان محترم ایران و شما خبرنگاران عزیز صحبت کنیم و همه تلاش کنیم تا به این هدف برسیم. همه ما یک هدف والا داریم و آن این است که به دور دوم جام جهانی صعود کنیم. آقایان بیایید دست به دست یکدیگر به این مهم دست پیدا کنیم زیرا هدف بسیار بزرگ و کار دشواری پیش رو داریم. وقتی لیست کشورهایی که موفق به صعود به جام جهانی نشدند را نگاه می کنم به این نتیجه می رسم که حضور در جام جهانی کار بسیار بزرگ و دشواری است. یک روزنامه خاص نیز از محیط ما ممنوع است و تا زمانیکه عذر خواهی نکند، اجازه حضور ندارد. هیچ کدام از بازیکنان و یا کادر مربی گری تیم ملی با این روزنامه صحبت نخواهند کرد.

 

بازی های بعدی دوستانه تیم ملی مشخص شده است؟

ما برای صعود به جام جهانی جنگیدیم و این موضوع عملی شد و حالا برای حضور قدرتمند در جام جهانی تلاش می کنیم. مطمئنا بسیار خوشحال هستیم که هواداران برای حضور در جام جهانی از ما حمایت کردند و ما به عنوان یک قهرمان پا به جام جهانی می گذاریم. بعد از پایان جام جهانی نمی توانیم نتایج را کنترل کنیم. اما مطلبی که می توانیم کنترل کنیم، نوع نگرش و اخلاق ما خواهد بود. ارزش ها و اصول فرهنگی تیم ملی را باید رعایت کنیم و با انجام دادن این مسائل بسیار مهم، شجاعت و پایبندی خود به اصول را نشان خواهیم داد. باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا بعد از پایان هر دیدار جام جهانی هواداران ایران و تیم های دیگر بگویند wow و از عملکرد تیم ما تقدیر کنند.

 

احتمال حضور بازیکنان جدید برابر توگو؟

بله. بازیکنان جدید به همین خاطر در اردو حضور دارند. آنها اینجا هستند تا کسب تجربه کنند و فرصت لازم را به دست بیاورند و در بازی فردا نیز این فرصت را به آنها خواهیم داد. ولی فقط نباید از بازیکنان جوان صحبت کرد و باید از هواداران صحبت کنیم که باید فردا تیم ملی خود را در مسیر حضور در جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ حمایت کنند. باید کاری کنیم که همه طعم موفقیت تیم ملی را بچشند. باید کاری کنیم که همه متوجه موفقیت ها و حضور متحد تیم ملی در بازی های خانگی بشوند. وقتی تیم ملی درون زمین موفقیت آمیز عمل می کند، با الگوهایی مانند سید جلال حسینی هزاران جوان ایرانی ترغیب می شوند به فوتبال روی بیاورند و یا آن را پیگیری کنند. نه تنها برای نسل فعلی، بلکه برای نسل آینده عملکرد تیم ملی ماندگار است و فراموش نمی شود. نمی خواهم سن خودم را بگویم اما چند ماه پیش بود که من کودک بودم و بازی تیم ملی پرتغال و موزامبیک را در ذهن دارم و خاطرات من از این بازی هیچ وقت از ذهن من پاک نمی شود. خود شما احساس نمی کنید حمایت از تیم ملی چقدر اهمیت دارد؟ از بعد اجتماعی اهمیت این اتفاق در ایران بسیار بالا است. قبل از جام جهانی قبلی گفتم که زدن یک گل در جام جهانی، مهم تر از چند قهرمانی در لیگ داخلی است. فدراسیون فوتبال آمادگی کامل دارد تا جلوی برخی افراد را بگیرد و فدراسیون کاملا مطلع است که چه افرادی پشت این قضایا هستند. همگی فردا در ورزشگاه حضور داشته باشید و هواداران را با خود به ورزشگاه بیاورید.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.