آقا فرهاد بهترین راه ها را برای خود انتخاب کن تا نتوانند خرابت کنند

🔹محبوبیت برای یک فرد بخصوص اگر فوتبالیست باشد هم خوب است و هم بد.
🔹خوب از این بابت مورد استقبال قرار می گیرد که این محبوبیت از لحاظ فنی به دست می آید و هم از لحاظ اخلاقی. و فرهاد مجیدی در دو دهه بازیگری اش در فوتبال دارای هر دو شرایط اخلاقی و فنی بوده است و حال در دومین دوره از زندگی ورزشی و فوتبالی خود قرار است همچنان محبوبیت خود را داشته باشد.
🔹فرهاد بلا فاصله و در کمتر از ۵ سال از خداحافظی اش از فوتبال مربیگری را آغاز کرد و پس از طی چند دوره آموزش مربیگری و کسب مدارک آن راهی ایران شد تا دستیاری وینفرد شفر در استقلال را قبول کند.
🔹به استقلال آمد و از نیم فصل دوم دستیاری مرد آلمانی در استقلال را عهده دار شد و در ۵ هفته پایانی لیگ هم این فرصت را به دست آورد تا خیلی زود حتی به صورت موقت مرد شماره یک نیمکت تیم محبوبش استقلال باشد.
🔹۵ بازی سرمربی استقلال شد و همین کافی بود تا انگیزه اش برای سرمربیگری دوچندان شود.
استقلال به دنبال مربی بزرگتر و خارجی بود و برای ادامه کار به فرهاد فعلا نیاز نداشت، فرهاد هم طی چند هفته ای که در بلا تکلیفی به سر می برد با اولین پیشنهاد از فدراسیون فوتبال، سرمربیگری تیم ملی امید را برعهده گرفت و شد سرمربی تیم امید ایران.
🔹تیمی که چهار دهه متوالی است با سرمربیان بسیاری هرگز طعم صعود به المپیک را نچشیده است مطمئنا قرار هم نیست با فرهاد مجیدی که به تازگی سرمربیگری را آغاز کرده است دست به معجزه ای بزند که چهار دهه متوالی مربیان خارجی و داخلی بسیاری از عهده آن بر نیامده اند.
🔹فرهاد در دو بازی دوستانه ای که روی نیمکت تیم ملی امید نشسته است، دو شکست بد را متحمل شود و هنوز بازی های مقدماتی المپیک شروع نشده زمزمه های ناامیدی و خراب کردن امیدهای فرهاد برای ادامه راهش روی نیمکت تیم ملی امید شروع شده است.
🔹هر چند شاید دوست نداشتیم اینگونه فرهاد خیلی زود راه های پر خطر و پر استرس و ریسک پذیر برای موفقیت یا عدم موفقیت خود انتخاب کند، اما به هر حال برایش همچنان آرزوی موفقیت می کنیم و امیدواریم که در دوره جدید آغاز سرمربیگری اش همچنان به دنبال حفظ محبوبیت خود باشد.
🔹فرهاد در دوره سخت و پر استرس بزرگتر و بیشتری نسبت به دوره بازیگری اش در دوره سرمربیگری روی نیمکت تیم های بسیاری را آغاز خواهد کرد که موفقیت تیم های تحت هدایتش می تواند همچنان بر محبوبیتش بیفزاید یا آن را مستحکم تر کند و عدم موفقیت های پی در پی اش هم به احتمال فراوان خاطره های دوره های خوب و خوش و خاطره انگیز دوره بازیگری اش را در اذهان خدشه دار خواهد کرد.
🔹هرگز دوست نداریم آقا فرهاد را در جایگاهی جز جایگاه موفقیت و محبوبیت و سکوهای افتخار ببینیم و امیدواریم خود مجیدی هوای خودش را بیشتر داشته باشد و به راه طولانی و پر خطر و ماجراجویانه اش در دوره سرمربیگری بیشتر فکر کند.

✍️ محمود فخرالحاج

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.