آنالیز بازی استقلال برابر نفت آبادان

اختصاصی آبی پوشان -استقلال در هفته شانزدهم لیگ برتر موفق شد با ۴ گل تیم نفت آبادان را در هم بکوید و قاطعانه ترین برد چند سال اخیر خود را کسب کند.در این پست آنالیز بازی استقلال برابر نفت آبادان را قرار داده ایم :

ترکیب و سیستم استقلال :

استقلال در این دیدار با سیستم ۴ ۴ ۲  وارد زمین شد و شفر سه بازیکن تاثیر گذار و خوب خود در بازیهای گذشته یعنی فرشید اسماعیلی , امید نورافکن و مهدی قائدی را بیرون گذاشت . محسن کریمی ,میلاد زکی پور و فرشید باقری جایگزین های آنها در این دیدار بودند . خط دفاع استقلال در این دیدار هم به مانند همه دیدارهایی که شفر روی نیمکت بود نمره قبولی گرفت و خط هافبک پرقدرت استقلال جای هیچ بحثی باقی نگذاشت و خط حمله استقلال هم با زوج محسن کریمی و علی قربانی عالی بود .

گفتیم خط دفاع استقلال نمره قبولی دریافت می کند و این تیم بعد از دربی گلی دریافت نکرده است ولی به هیمن خط دفاع ایرادهایی هست که میتواند در بازیهای بزرگتر دردسر ساز شود و باید اصلاح شود . دو ایراد عمده به خط دفاعی استقلال اولی اینکه در پشت محوطه جریمه خطاهای بدی میدهند و مورد دوم در ضربات ایستگاهی و کرنر در برخی موارد اجازه سر زنی به مهاجمین حریف را می دهند و مهاجمین زودتر از مدافعین استقلال ضربه سر می زنند و مدافعین استقلال در برآورد فرود توپ و تایم فرود دچار اشتباه محاسباتی می شوند که باید روی این موضوع نیز کار شود .

اما از این ایرادات جزئی که عبور کنیم به تیم یکدست و خطرناک شفر می رسیم که بازی شناوری انجام می دهد و از تمام مناطق زمین استفاده می کند.پاسکاری های ترکیبی و هدفمند در تمام مناطق زمین و ایجاد موقعیت توسط هافبک های خلاق و دونده استقلال از دیگر خصوصیات تیم شفر است .

حالا شفر تیمی ساخته است که همه لیگ به آن احترام میگذارند و هواداران را سر ذوق می آورد و در ظاهر شاید انتقادهایی از این تیم منطقی به نظر نرسد ولی در میان خوشحالی این برد چند مورد ریز هم دیدیدم که بیانش شاید خالی از لطف نباشد و البته بیان این موارد چیزی از ارزشهای مربی با دانش و بین المللی استقلال کم نمی کند و شاید اصلا منطق آقای شفر درست تر باشد و چیزهایی می بیند و می داند که ما نمی دانیم و دور از تیم هستیم .

استفاده از فرشید باقری به هیچ وجه قابل فهم برای ما نیست و در مورد بازی او در پایین همین مطلب و آنالیز بازیکنان بیشتر خواهیم نوشت که می تواند مطلب را روشن کند.

مورد دوم هم درباره تعویض های آقای شفر و همچنین عدم رغبت به رو کردن پدیده است :

آوردن خسرو حیدری سانتر کن و بیرون کشیدن علی قربانی سر زن تقریبا همزمان باهم اتفاق جالبی به نظر نمی رسید . بقیه تعویض ها هم به نظر رفع تکلیف و بازی دادن به بازیکنانی که بازی نکرده بودند بود . شاید گفته شود استقلال ۴ گل زده بود و نیازی به گلهای بیشتر نبود و نمی شود از تعویض ها خرده گرفت ولی آقای شفر میرات دار تیمی هستند که با تفاضل گل بد و گلهای زده کم به او رسیده و در چنین بازیهایی می تواند گلهای زده و تفاضل را بیشتر و بیشتر کند. شاید در آن دقایق با آمدن بازیکنی چون فرشید اسماعیلی استقلال می توانست گلهای بعدی را هم به ثمر برساند و البته مورد بعدی اینکه استقلال در روی نیمکت خود از جوانان بهره نمی برد در حالی که دو نفر جوان خارج از سهمیه بزرگسالان می توانند روی نیمکت باشند و در چنین بازیهایی که اطمینان خاطر از برد استقلال از بازیکنان چون علی و فردین نجفی یا محمد جواد محمدی و… استفاده کرد تا روند بازیکن سازی استقلال هم متوقف نشود چون سال بعد بازیکنانی چون مجید حسینی و امید نورافکن و… باید به خدمت سربازی بروند . البته مسلما در این مقطع نتیجه گیری مهمترین بحث است ولی می شود نیم نگاهی هم به آینده داشت .

در زیر به آنالیز تک تک بازیکنان استقلال می پردازیم :

حسین حسینی

چند شوت به سمت دروازه استقلال به خصوص از جاسم کرار بود که واکنش خوبی از خود نشان داد . حالا او با ۶۱۰ دقیقه بدون گل خورده در لیگ برتر به دنبال رکورد شکنی است .

مجید حسینی

دفاع مستحکم استقلال همچنان به همراه زوج خود روزبه چشمی خط دفاع استقلال را بیمه کرده اند .

روزبه چشمی

روزبه چشمی هم بی اشتباه در خط دفاعی قرار دارد و زوج او و سید مجید تا حدی موفق بوده که شفر فعلا خود را ملزم به استفاده از پژمان منتظری نکرده است .

وریا غفوری

وریا هم در بهترین روزهای خود است و کاملا با انگیزه و موثر در خط دفاعی استقلال قرار دارد .

میلاد زکی پور

میلاد بعد از چند بازی نیمکت نشینی دیروز به ترکیب استقلال بازگشت و در دفاع موفق و همچنان در کارهای هجومی و سانترها دچار مشکل است .

امید ابراهیمی

با وجود اینکه تا روز قبل بیمار بود و حتی تمرین هم نکرده بود بسیار جنگنده و با غیرت بازی کرد و به حدی خوب بود که در آخر بازی شفر از او تقدیر جداگانه ای داشت .

فرشید باقری

گفته بودیم درباره او بیشتر خواهیم نوشت . هر بازی که او در بازی هست میخواهیم خودمان را متقاعد کنیم که درباره او اشتباه می کنیم ولی هرچه به بازی او دقیقتر می شویم بیشتر متوجه می شویم او بازیکن پراشتباهی است . در نیمه اول کاملا او را در زیر نظر داشتیم و ۹ بار توپ به پایش خورد و از این ۹ مرتبه ۴ بار پاس اشتباه داد و در ۵ دفعه دیگر هم دو بار پاس رو به عقب و ۳ بار هم پاس های نزدیک به بازیکن کنار دستی داد . متاسفانه در نیمه دوم به علت شور و نشاط بازی نتوانستیم روی آمار تکی فرشید باقری زوم کنیم ولی نیمه دوم او هم بهتر از نیمه اول نبود و اشتباهات او در بازی خوب بقیه محو شد و به چشم نیامد . او خودش را از توپ دور و مخفی می کند که این برای یک هافبک دفاعی اصلا ایده آل نیست .

سرور جپاروف

یک بازیکن فوق العاده که مثل همیشه تاثیر گذار بود و در گل اول استقلال هم نقش داشت و پاس او داریوش شجاعیان را راه انداخت و سپس محسن کریمی کار را تمام کرد.

داریوش شجاعیان

بازی فوق العاده او همه را شگفت زده کرد . دو پاس گل و یک گل او روز فوق العاده ای را برای داریوش رقم زد . پاس گلهای داریوش به محسن در ادامه لیگ هم می تواند تداوم داشته باشد .

محسن کریمی 

بازگشت فوق العاده داشت و طوری در تمرینات و بازی حذفی خوب بود که شفر را مجاب کرد در ترکیب اصلی قرار دهد و او هم به خوبی جواب این اعتماد را داد .

علی قربانی

علی قربانی با اینکه گل نزد ولی او هم مفید و خوب بود . پاس گل او به داریوش هم فوق العاده بود و البته افسوس آن تک به تکی که نزد را میخوریم .

 

بازیکنان ذخیره استقلال در این دیدار فرصت زیادی برای خودنمایی نداشتند و از آنالیز این بازیکنان صرف نظر می شود .

استفاده از مطلب با ذکر منبع سایت آبی پوشان بلا مانع می باشد .

تلگرام استقلال

6 دیدگاه برای “آنالیز بازی استقلال برابر نفت آبادان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.