آنالیز بازی استقلال برابر نفت تهران

اختصاصی آبی پوشان -استقلال برابر نفت به پیروزی رسید تا شفر اولین پیروزی خود را با استقلال در لیگ برتر به دست آورد . بردی که میتوانست بسیار پررنگ تر و پرگل تر از دو گل باشد ولی اشتباه داوری در اعلام نشدن گل سوم استقلال و موقعیت های فراوانی که بازیکنان خراب کردند باعث شد همان دو گل در تابلوی نتایج به ثبت برسد .

ترکیب و سیستم استقلال :

شفر در این دیدار هم با سیستم مورد علاقه خود یعنی ۴ ۴ ۲ به میدان آمد و اینبار دو مهاجم تخصصی و افت کرده خود یعنی علی قربانی و سجاد شهباززاده را بیرون گذاشت و به جای آنها زا دو مهاجم سرعتی یعنی جابر انصاری و فرشید اسماعیلی استفاده کرد.البته استقلال ر مواقع حمله به ۴ ۳ ۳ هم تبدیل آرایش میداد و با سه مهاجم به سمت دروازه حریف یورش می برد .

آنالیز بازی :

در بازی استقلال مواردی دیده می شود که واقعا امیدوار کننده است . پاس کاریهای ترکیبی و پرتعداد و مالکیت بالای بازی و انتقال سریع توپ از خط دفاع به خط حمله از موارد امید بخشی است که چون فقط یک بار اتفاق نمی افتد و در طول بازی به کررات دیده می شود و مشخصا اتفاقی نیست و روی این مسائل کار شده است .

استقلال در این بازی و به خصوص در نیمه دوم از طول و عرض زمین و عمق خط دفاعی نفت به خوبی استفاده کرد و پاس کاری های کوتاه و تند و تیز باعث شکاف بین مدافعین فشرده و پرتعداد نفت ایجاد می کرد.

شاید استرس و ترس از نبردن هنوز در ساق استقلالی ها هست و با یکی دو برد متوالی و پشت سر هم میتواند خودباوری را هم به تیم تزریق نماید. با توجه به بازیهای پیش رو میتوان به بردهای بعدی استقلال هم امیدوار بود . استقلال با دو سه برد متوالی می تواند به کورس هم برگردد .

باهم نگاهی به عملکرد تک تک بازیکنان در این دیدار خواهیم انداخت :

حسین حسینی

زیاد تحت فشار قرار نگرفت تا بتوان نمره خاصی به او داد ولی با اثبات جایگاه خود در استقلال و دعوت به تیم ملی در چشمان او هم می شد اعتماد به نفس را دید . حسینی حتی میتواند در جام جهانی هم فیکس باشد و فقط باید به چیزی که رسیده قانع نباشد و زیاده خواه باشد و تمرین زیاد داشته باشد .

مجید حسینی

او هم به تیم ملی دعوت شد . تیم ملی که واقعا لیاقت رسیدن به ان را دارد . مجید حسینی در دفاع بهترین عملکرد را داشته و در کل فصل هم آمار خط دفاعی استقلال خوب بوده و به جز سه تیم اول جدول استقلال کمتر از بقیه تیمها گل خورده و البته این آمار بعد از آمدن شفر بهتر هم شده است و در سه بازی لیگ استقلال فقط یک گل دریافت کرده است که نقش مجید حسینی  در این بین پر رنگ است .

روزبه چشمی

عملکرد بی نقصی از او در خط دفاعی شاهد هستیم . برخلاف گزارشگر بازی که سعی می کرد ارزشهای بازی او را کم کند ولی روزبه بسیار مسلط شدر خط دفاعی قرار میگیرد و زوج او و سید مجید حسینی اطمینان خاطر خاصی به خط دفاعی داده است .

وریا غفوری

وریا در این فصل تبدیل به همان بازیکنی شده است که همه از او انتظار دارند . بسیار پرتلاش و دونده  و خستگی ناپذیر . در سمت راست هر بازیکنی بازی می کند وریا با او زوج سازی های خوبی انجام می دهد .

میلاد زکی پور

میلاد هم دیروز روز خوبی را پشت سر گذاشت و نمره قبولی از این دیدار می گیرد و فقط بازهم باید روی ارسال های خود بیشتر کارکند به خصوص الان که او ملی پوش هم هست .

سرور جپاروف

جپاروف به قدری خوب بود که در آخر بازی شفر از او لب به تعریف گشود . این بازیکن نامدار و با تجربه آسیایی بسیار منظم و باهوش بازی می کند و پاسها و جاشگیری های دقیقی هم دارد .

امید ابراهیمی

امید با روزهای اوج خود فاصله دارد و امیدی نیست که هواداران انتظار دارند . البته پنالتی او گل شد و تمام ایران هم دیدند به جز داور و کمک داور

فرشید باقری

همواره منتقد باقری بودیم ولی او در بازی دیروز جای انتقاد از خود باقی نگذاشت و بسیار محکم و خوب در میانه میدان ظاهر شد . شفر در مورد او گفته بود عملکردش در زمین بازی و تمرینات بسیار متفاوت است و دیروز او به کیفیت مدنظر شفر و کیفیتی که در تمرینات از خود به نمایش می گذارد نزدیک شده بود .

داریوش شجاعیان

داریوش هم خوب بود و موقعیت های خوبی نصیب هم تیمی های خود کرد و از سوی کاربران آبی پوشان هم به عنوان بهترین بازیکن استقلال انتخاب شده است . البته دیروز تک روی های او زیادتر از حد معمول بود .

فرشید اسماعیلی

مفید و تاثیر گذار بازی کرد و در پست جدیدش حسابی جا افتاده است . پاس گل او با ضربه سر به جابر انصاری اوج نمایش فرشید در این بازی بود .

جابر انصاری

شاید بتوان گفت پرتلاش ترین بازیکن استقلال بود . جابر هم خوب می دود هم خود را در موقعیت گل خوبی قرار می دهد و هم با حرکات بدون توپش باعث ایجاد موقعیت برای سایر هم بازی هایش می شود . او تنها در زدن ضربات آخر دقت لازم را ندارد و باید شفر موارد لازم را به او یادآوری کند. در کل بودن جاب  در ترکیب آمار موقعیت های گل استقلال را زیاد می کند و خط حمله استقلال را خطرناک تر .

مهدی قائدی

همان چند دقیقه زمان هم کافی بود خودش را به شفر و هواداران اثبات کند. آینده از آن قائدیست …

علی قربانی

ضربه سر او از دو قدمی دروازه چطور به بیرون رفت شاید خودش هم نتواند پاسخی داشته باشد .

حسن بیت سعید

دقایق کمی در بازی بود و نمی شود زیاد در مورد بازی او نظر داد .

تلگرام استقلال

1 دیدگاه برای “آنالیز بازی استقلال برابر نفت تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.