آنالیز بازی استقلال در دربی ۸۴

اختصاصی آبی پوشان – استقلال در دربی هشتادو چهارم موفق شد رقیب سنتی خود را با نتیجه سه بر دو شکست دهد و همچنان روی نوار موفقیت حرکت کند . نگاهی انداخته ایم به عملکرد فنی و بازیکنان استقلال در این دیدار :

ترکیب استقلال :

استقلال منصوریان که در دور برگشت به یک ثبات خوبی در ترکیب رسیده است بازهم با همان نفرات آشنا پای به میدان گذاشت و البته یکی دو تغییر در نفرات و جابجایی در پست ها داشت . فرشید اسماعیلی بعد از مدتها به بازی گرفته شد و اینبار او به سمت راست رفت و در سوی مقابل برزای بعد از هفته ها بازی در جناح راست اینبار به جناح چپ رفت .

عملکرد فنی :

سیستم بازی استقلال در این دیدار به مانند ۴ بازی اخیرش ۴-۴-۲ بود . اکادر فنی استقلال برای این دیدار نقشه های دقیقی کشیده بود و میخواستند با همان روشی که سال قبل با نفت تهران , پرسپولیس را مغلوب کردند بازهم آنها را ناکام بگذارند ولی گل دقایق اول پرسپولیس بسیاری از معادلات را بر هم زد . استقلالیها بعد از آن گل چند دقیقه ای به شوک رفتند و حتی میتوانستند گل دوم را هم دریافت کنند .

بعد از گذشت ۱۰ دقیقه از آن استقلالیها خود را در زمین پیدا کردند و در نیمه اول سه گل به ثمر رساندند . استقلالیها در این نیمه بسیار باهوش و منطقی کار کردند و با خنثی کردن حملات پرسپولیسیها به خوبی از ضد حملات استفاده کردند .

در نیمه دوم استقلال به صورت طبیعی به دفاع کردن روی آورد و با دفاعی محکم و منطقی سد راه هافبک های پرقدرت رقیب شد و اجازه حضور آنها در نزدیکی دروازه استقلال را بسیار کم داد و اگر آن اشتباه رحمتی در اواخر بازی و البته اشتباه داوری در اعلام گل دوم پرسپولیس هم نبود آنها تا صبح هم نمی توانستند گل بزنند .

باید به این کادر فنی استقلال تبریک بگوییم که بسیار زیبا حریفان را آنالیز می کنند و با توجه به شیوه بازی رقبا به مصاف آنها می روند و با ساختن جوانترین استقلال بعد از انقلاب (و حتی تاریخ) در برابر بازیکنان گران قیمت و بزرگ تیمهایی چون السد و پرسپولیس آقایی میکنند .

اکنون به عملکرد تک به تک بازیکنان استقلال در این دیدار می پردازیم :

سید مهدی رحمتی :

عملکرد رحمتی را می شود در دو بعد فنی و اخلاقی مورد بررسی قرار داد . در بعد فنی رحمتی بی شک هنوز دروازه بان اول ایران است و هرچقدر بازیهای لیگ را دنبال میکنیم و میخواهیم دروازه بانی از نظر فنی بالاتر پیدا کنیم به گزینه خاصی نمیرسیم ولی از بعد اخلاقی و اینکه رحمتی در بازیهای بزرگ زود از کوره در می رود و برای تیم مشکل ساز میشود . لازم به مثال بیشتر نیست چون همگان موارد زیادی را در ذهن دارید که باعث حتی از دست رفتن نتیجه هم شده است . رحمتی به عنوان بزرگتر و کاپیتان تیم باید خویشتن دار باشد و بازیکنان جوان را هم به آرامش فرا بخواند ولی دیروز در صحنه ای حتی دیدیدم امید نورافکن داشت رحمتی را آرام میکرد . رحمتی باید در بعد اخلاقی و رفتاری خود تجدید نظر اساسی داشته باشد .

لئوناردو پادوانی:

بازی با السد و پرسپولیس اوج کار پادوانی بود و برد در این دو دیدار را میتوان مدیون این مدافع با تجربه برزیلی بود . پادوانی روز گذشته در ابتدای بازی کمی سر در گم بود و گل اول پرسپولیس افکار او را برهم زده بود ولی با گذشت دقایقی او نیز خود را در زمین پیدا کرد و به خصوص در نیمه دوم که هر توپی روی دروازه ارسال شد پادوانی دفع کرد و اجازه خطرسازی بیشتر به مهاجمین حریف را نداد .

رابسون جانواریو :

بازهم جانواریو و بازهم تحلیل همیشگی ما که او را به زودی در تیمهای خوب اروپایی خواهیم دید . رابسون جانواریو در کنار هموطن خود به خوبی بازی کرد و نفس طارمی را در این دیدار برید . رابسون جانواریو یکی از بهترین بازیکنان خارجی است که به فوتبال ایران آمده است .

مجید حسینی :

منصوریان خیلی به موقع و خوب زمانی او را به زمین فرستاد تا قدرت تدافعی استقلال را بیشتر کند . مجید حسینی هم بعد از ورود به زمین بازی بی نقصی انجام داد و در دفاع بسیار موثر و مفید بود . استقلال دارای سه مدافع میانی خوب است که هر کدام در خط دفاع جواهری برای استقلال هستند .

خسرو حیدری :

شاید بتوان گفت خسرو ضعیف ترین بازیکن استقلال در این دیدار بود . خسرو دیگر ان کار آیی گذشته را ندارد و شاید به نفع خودش هم باشد که امسال را سال آخر فوتبال خود قرار دهد . سانترهای خسرو هم دیگر مثل قبل دقیق و خطرساز نیست .

میلاد زکی پور :

این جوان خوش استیل استقلال هم در سمت چپ فوق العاده بود و به خوبی سمت راست پرسپولیس که منطقه قدرت حریف هست را مهار کرد و اجازه کار بیشتر از آن جناح داده نشد .

بهنام برزای :

بهنام برزای در هر منطقه از زمین به کار گرفته میشود بازی درخشانی انجام میدهد . برزای در این فصل در دفاع راست- هافبک راست- مهاجم و هافبک چپ به زمین رفته و در همه پست ها هم عالی کار کرده است . برزای قدم به قدم به تیم ملی هم نزدیکتر می شود .

فرشید اسماعیلی :

نمایش فوق العاده ای داشت و بازگشت باشکوهی به ترکیب استقلال داشت . یک کنترل توپ عالی و شوت سرکش او که یک گل را برای استقلال به همراه داشت و یک پاس گل فوق العاده از او روزی به یاد ماندنی را برای فرشید رقم زد .

امید ابراهیمی :

امید ابراهیمی رهبر و فرمانده میانه زمین استقلال که به معنی واقعی میجنگد . امید گاهی آنقدر در درگیری های میان زمین شرکت دارد که بیننده تلوزیونی با نگاه به حرکات او خسته میشود چه برسد به خودش که در میانه زمین با جان و دل بازی می کند .

امید نورافکن :

بی شک پدیده اول لیگ امسال کسی نیست جز امید نورافکن . امید آنقدر خوب و پخته کار می کند که کسی تصویر او را نبیند نمیداند که این بچه چنین کم سن و سال است . امید به مانند یک بازیکن با تجربه کار میکند و در میانه زمین به خوبی میلیادرهای پرسپولیسی را کنترل کرد . آینده مسلما برای این بازیکن است و اگر دچار بد شانسی نشود میتواند همه نگاه ها را به خود معطوف کند ( حتی فراتر از ایران و آسیا)

مجتبی حقدوست :

بعد از چند بازی که در ترکیب اصلی بود اینبار به صورت بازیکن تعویضی به زمین آمد و در حفظ توپ و از سرعت انداختن بازی نقش موثری داشت . مجتبی حقدوست هم با وجود دقایق اندک حضورش در زمین نمره قابل قبولی دریافت کرد .

علی قربانی :

علی قربانی مهاجم بی ادعا و همیشه موثر خود که او هم هرچه در توان دارد برای استقلال می گذارد . قربانی روز گذشته هم با یک ضربه سر بسیار حرفه ای و دقیق در میان مدافعین پر ادعای پرسپولیس موفق به گلزنی شد .

کاوه رضایی :

منصوریان همیهش در کنفرانس های خبری به صورت ویژه اسم کاوه را می آورد و این نشان دهنده اهمیت کاوه در ترکیب استقلال است . روز قبل هم منصوریان اذعان داشت که کاوه بالای ۱۰۰ استارت زده . گل او هم بسیار حرفه ای و دقیق زده شد . ۷ گل و ۶ پاس گل برای کاوه عملکرد فوق العاده ای تا اینجای لیگ بوده است .

تلگرام استقلال

3 دیدگاه برای “آنالیز بازی استقلال در دربی ۸۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.