آنالیز بازی استقلال و تراکتور توسط داریوش یزدانی

هر سیستمی دارای نقاط ضعف و‌مثبت می باشد اما نکته مهم درک خوب تیم از شیوه بازی و نکته مهمتر پیشترفت در جریان یک مسابقه است که تیم استقلال در جریان این دیدار نیز با زیرکی خاص سرمربی خود پیشرفت قابل ملاحظه ای داشت و توانست پرمهره ترین تیم فوتبال ایران را از نظر تاکتیکی شکست دهد تا رکورد سنگین‌ترین شکست تاریخ تراکتور مقابل استقلال در لیگ برتر متعلق به استراماچونی باشد.
کادر فنی استقلال نشان دادند که آنالیز بسیار خوبی از تیم تراکتور داشتند و سرعت در فاز هجومی مسابقه برای آنها در اولویت قرار داشت. استراماچونی نقطه قوت استقلال یعنی سرعت تیمی را در مقابل نقطه ضعف تراکتور (سرعت تیمی) قرار داد و ضعف تیم تراکتور برای کل تیم‌های لیگ آشکار گردید .

شاید اگر فرشید اسماعیلی با سرعت و دقت بیشتری رو به جلو بازی می‌کرد تیم استقلال از حملات و ضد حملات مرکزی خود نتیجه بهتری می گرفت.

با توجه به کیفیت تیم تراکتور تعادل در دفاع و توازن تیمی تیم استقلال خوب بود و در نیمه دوم شاهد پوشش بهتری در مرکز زمین بودیم. تا قبل از تعویض مسعود شجاعی به‌خوبی تیم تراکتور به کناره ها هدایت می‌شد تا از دروازه استقلال دور باشند و خطر کمتری دروازه استقلال را تهدید کند. جابجایی غلامی و دانشور یکی از تصمیمات فوق العاده خوب کادر فنی استقلال بود.
تراکتوری‌ها بازیسازی از خط دفاعی را با بازی کردن در یک سوم دفاعی و زمین خود اشتباه گرفته بودند و این مسئله باعث می‌شد استقلال فرصت کافی برای بازگشت به آرایش دلخواه دفاعی خود داشته باشد.
هر دو تیم بازیهای ترکیبی خوبی را که بدون تردید بارها در تمرین تکرار شده بود را در زمین مسابقه بخوبی اجرا کردند و صاحب موقعیتهای خوبی نیز شدند که سهم استقلال هم از نظر خلق موقعیت و هم به ثمر رساندن آن بیشتر بود. امروز شاهد یکی از دیدارهای زیبای لیگ بودیم و نمایش هر دو تیم خوب کشورمان ما را به فوتبال و لیگ کشورمان امیدوار می کند.

استقلال حتی اگر تیم بارسلونا را هم شکست دهد باز هم پیشکسوتانی هستند که به دنبال عیار اصلی استراماچونی می‌گردند اما این سرمربی ایتالیایی با برد امروز نشان داد شایسته احترام بیشتری است

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.