استقلال با غلبه بر پارس جونبی جم راهی نیمه نهایی شد

در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، تیم فوتبال استقلال تهران در خانه پارس جنوبی جم به مصاف این تیم رفت و در نهایت با گل سعید مهری در ابتدای نیمه اول وقت‌های اضافی، شاگردان ساپینتو برابر میزبان به برتری رسیدند و راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند.

نیمه اول بازی با نمایش پایاپای شاگردان روانخواه آغاز شد اما در ادامه آبی‌ها روی بازی تسلط پیدا کردند. هرچند این مالکیت شاگردان ساپینتو با خلق موقعیت ویژه‌ای همراه نبود تا اینکه روی یک اشتباه، با خطای پنالتی روی مهری، آبی‌ها صاحب بهترین موقعیت گلزنی خود شدند.

 

اما محبی از این فرصت استفاده نکرد تا در نهایت نیمه اول بازی با نتیجه مساوی به اتمام برسد.

نیمه دوم مسابقه با سه تعویض همزمان ساپینتو آغاز شد و به نسبت نیمه اول موقعیت‌های گل بیشتری برای آبی‌ها در بر داشت اما مهاجمان استقلال با از دست‌دادن همه فرصت‌ها، در گلزنی ناکام ماندند تا بازی با نتیجه تساوی بدون گل در اوقات معمولی به پایان رسید تا کار در وقت اضافه دنبال شود.

در وقت اضافی اول، سعید مهری، هافبک میانی آبی‌ها که دل نیمه اول بازی هم برای تیمش پنالتی گرفته بود، با یک ضربه غافلگیرکننده از زاویه بسته دروازه سینکی را باز کرد تا استقلال با یک گل از حریف پیش بیفتد.

پس از این گل، استقلالی‌ها چند فرصت ایده‌آل دیگر را هم به دست آوردند اما موفق به افزایش اختلاف نشدند تا در نهایت با همین یک گل بازی را برده و راهی نیمه‌نهایی شوند.

در ادامه با اتفاقات لحظه به لحظه این مسابقه همراه باشید؛

جام حذفی فوتبال ایران، مرحله یک چهارم نهایی
شنبه نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، ورزشگاه تختی جم

گروه داوری: احمد محمدی، سعید قاسمی، محمدصالح عرب آبادی، مهدی انصارنژاد / ناظر: محمدرضا اکبریان

پارس جنوبی

روزبه سینکی، عرفان قهرمانی، امین رضایی، حمیدرضا نادری(۸۲-بابامحمدی)، عرفان‌پورافراز، همایون افتخاری، محمدعلی صفیا، رضا بلیوند، رضا هاشمی، عیسی پرتو و میلاد سوری

سرمربی: امیدرضا روانخواه

استقلال

سید حسین حسینی، رافائل سیلوا(۴۶-آرمان رمضانی)، محمد حسین مرادمند، صالح حردانی(۸۳- پیمان بابایی)، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور(۷۰- آرش رضاوند)، محمد محبی(۴۶-رضا میرزایی)، مهدی قایدی و ارسلان مطهری(۴۶- زبیر نیک‌نفس)

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

🟨 کارت زرد

پارس جنوبی: رضا هاشمی (۴۸) – سیدسجاد موسوی ۹۱ – ۱۲۳- سجاد تمیمی

استقلال: سعید مهری (۸۰)

⚽️ شرح گل: 

استقلال یک – پارس جنوبی صفر (۹۷- سعید مهری): سعید مهری روی یک موقعیت نصفه و نیمه از زاویه بسته درحالی که همه منتطر پاس عرضی از سمت او بودند، دروازه سینکی را با یک ضربه دقیق پای چپ باز کرد.

⏱ لحظات حساس:

دقیقه ۱۵: بهترین فرصت گلزنی ممکن برای استقلال پس از اعلام خطای پنالتی روی مهری توسط محمد محبی از دست رفت. ضربه این بازیکن از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۲۷: شوت مهدی‌پور روی ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه راهی به دروازه پیدا نکرد و توپ این بازیکن با اختلافی نه‌چندان کم از کنار تیر عمودی به اوت رفت.

دقیقه ۳۲: شوت والی تماشایی میلاد سوری از پشت محوطه جریمه با نوک انگشتان حسینی به کرنر رفت.

دقیقه ۴۹: روی یک ارسال تماشایی از سمت راست خط دفاعی استقلال، همایون افتخاری فاصله‌ای تا باز کردن دروازه حسینی نداشت اما سنگربان باتجربه استقلال ضربه سر مهاجم پارس را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۴: شوت میرزایی را دروازه‌بان پارس جنوبی با واکنشی به موقع دفع کرد و در ادامه هم ضربه آرمان رمضانی با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۴۹: روی یک ارسال تماشایی از سمت راست خط دفاعی استقلال، همایون افتخاری فاصله‌ای تا باز کردن دروازه حسینی نداشت اما سنگربان باتجربه استقلال ضربه سر مهاجم پارس را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۴: شوت میرزایی را دروازه‌بان پارس جنوبی با واکنشی به موقع دفع کرد و در ادامه هم ضربه آرمان رمضانی با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۷۲: رضا میرزایی بهترین بخت استقلال در نیمه دوم را در مقابل دروازه خالی پس از دریافت توپ از جعفر سلمانی از دست داد. ضربه زمینی این بازیکن روی پاس سلمانی که سه بازیکن پارس را جا گذاشته بود، به بیرون رفت.

دقیقه ۸۶: روی ضدحمله برق‌آسای بازیکنان استقلال، پاس مهدی قایدی به پیمان بابایی رسید اما این بازیکن در موقعیت تک به تک توپ را با اختلاف به بیرون زد.

دقیقه ۹۶: موقعیت فوق العاده گلزنی برای آبی‌پوشان روی سانتر میرزایی به دست آمد که ضربه قیچی پیمان بابایی و در ادامه ریباند روزبه چشمی توسط روزبه سینکی مهار شد تا کار بدون‌گل دنبال شود.

دقیقه ۹۹: موقعیت سه به تک بازیکنان استقلال در اثر تعارف مثلث هجومی این تیم از دست رفت.

دقیقه ۱۰۰: باز هم روی ارسال از جناحین بازیکنان پارس فرصت گلزنی داشتند که ضربه سر سجاد موسوی توسط حسینی با یک واکنش تماشایی مهار شد.

🔴 حاشیه:

* پرتاب اشیا از سوی تماشاگران به داخل زمین در دقیقه ۸۸ موجب توقف چند دقیقه‌ای مسابقه شد

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.