اشتباهت را بپذیر و عذرخواهی کن

🔹خیلی وقت است که خودمان را با این جمله اشتباه داوری هم جزئی از فوتبال است گول زده ایم و تنها منتظریم که اشتباهی از داوری در یک جا سر بزند و خیلی سریع این جمله را پس از آن بیاوریم که اشتباه داوری هم جزئی از فوتبال است فقط همین.
🔹همان طور که اشتباه در کار سرمربی و یا در کار بازیکن و دروازه بان شاید بوجود بیاید، اشتباه در کار داوری هم جزئی از فوتبال است. حالا دیدید چه ساده همه چیز حل شد.
🔹اما این آقایان یادشان رفت که گاهی این اشتباهات داوری می تواند یک تیم را از رسیدن به صدر بازدارد و یا یک تیم را از سقوط نجات دهد.
🔹در هر حال نمی خواهیم در این مقال بیشتر از این بحث کنیم چون هم از حوصله بنده نگارنده خارج است و هم از حوصله شمای هوادار که با یک مشت حرفهای تکراری بخواهیم هم اعصاب خودمان را بیش از این به هم بریزیم و خورد کنیم و هم از سویی به هیچ نتیجه ای هم نرسیم.
🔹بازی با سپاهان تمام شد و یک پنالتی واضح ما گرفته نشد و در دقیقه ۹۶ هم با گل دوم سپاهان بازی به تساوی رسید و به پایان رسید.
🔹اما اصل حرف و صحبت ما با داوری ها این است که کاش حالا که دو داور در کنار دروازه اضافه بر دو داور کناری قرار داده شده است، می توانستند به داور وسط کمک کنند و در اعلام پنالتی مشورت دهند.
🔹چطور ممکن است در یک صحنه در محوطه جریمه که چشم هر ۵ داور به آن است هیچ کدام در هنگام سانتر این صحنه را ندیده باشند یا اینکه هر ۵ داور به عدم هند پنالتی اعتقاد داشته باشند.
🔹چطور ممکن است اکثر ۱۰هزار تماشاگر درون ورزشگاه و میلیون ها بیننده تلویزیونی صحنه را ببینند اما هر ۵ داور نه؟؟؟
🔹به هر حال چرا زمانی که بازی به پایان رسید و کارشناسان اکثرا بر اعلام پنالتی صحه گذاشتند و هر ۵ داور دیدند و شنیدند باز حرفی رد و بدل نشد.
باز عذرخواهی و قبول اشتباه شنیده نشد
🔹مگر در طول یک فصل چند بازی حساس به این شکل انجام می شود که روی اشتباهات فاحش نتیجه می تواند تغییر کند؟ شاید تعداد آنها به انگشتان یک دست هم نرسد که به نظرمان اصلا حتی به تعداد انگشتان یک دست هم نباید برسد.
🔹وقتی دو داور دیگر به داوران یک بازی اضافه می شود باید از آن سو اشتباه داوری چندین برابر کمتر شود بخصوص در محوطه جریمه زمین مسابقه، نه اینکه همچنان اشتباهات فاحش تکرار شوند و امتیازی حساس از کف یک تیم برود.
🔹هر چند شاید این مساله هم می تواسنت برعکس و به سود سپاهانی ها اتفاق بیفتد که از آن سو این حق را به آنها می دادیم که اینطور بخاطر از دست دادن دو امتیاز حساس اعتراض و گله و انتقاد داشته باشند.

✍️ محمود فخرالحاج

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.