اگر جای فرهاد بودم!!!

✍️ محمود فخرالحاج

🔹در چند روز گذشته چالشی در فضای مجازی و شبکه های پر طرفدار اجتماعی به راه افتاده است که هرگز زیبا و پسندیده نیست، اما وقتی می گوییم که قرار نیست هرگز حاشیه از تیم استقلال دور باشد و حتی برای مدتی کوتاه طعم خوش آرامش را بچشیم این امری طبیعی است.
🔹مهم این است که تا می توانیم حاشیه های دور و بر خود را مدیریت و کنترل کنیم و نگذاریم که حاشیه ها بر ما و تیم محبوبمان غلبه کند، والا هرگز نخواهیم توانست که حاشیه ها را برای همیشه پاک کنیم، تیم بزرگ و پر طرفدار همیشه حاشیه داشته و دارد، اما اگر در حاشیه ها غرق شویم این سخت ترین شکستی است که متحمل خواهیم شد.
🔹برای اولین فصل پس از فصل ها انتظار توانستیم یک آخر فصل طوفانی و قدرتمند را پشت سر بگذاریم و با قاطعیت نایب قهرمان لیگ شویم و سهمیه آسیایی را برای فصل آینده تضمین کنیم و توانستیم هم یک چهارم نهایی و هم نیمه نهایی پر قدرت و زیبا و درخشانی را برابر سپاهان و پرسپولیس انجام دهیم و یکی پس از دیگری آنها را حذف کنیم و به فینال برسیم.
🔹وقتی همه این اتفاقات را در طی یک ماه گذشته تجربه کرده ایم تنها استعفا و ناراحتی و دلگیری سرمربی مان را کم داشتیم که آن هم یک هفته مانده به فینال حساس برابر تراکتور کلید خورد و با کلید خوردن این استعفای مجازی و قهر چند روزه فرهاد و عدم حضورش در تمرینات دوستان دست به چالشی دیگر زدند و از مردم و هواداران خواستند که بگویند اگر آنها جای فرهاد مجیدی بودند در این برهه زمانی چه تصمیمی را می گرفتند؟
🔹مردم و هواداران نظرات مختلف و بسیاری را در مورد مجیدی و نیمکت استقلال از خود بروز دادند، یکی تصمیم فرهاد را منطقی و اصولی و قابل قبول دانست و دیگری انتقاد سخت و محکمی بر عمل مجیدی داشت.. خیلی ها با هشتگ های فرهاد برگرد و دیگران با هشتگ های وزیر آنچنانی و…و… بازار این حاشیه ها را داغ تر از همیشه کردند تا باشگاه و تیم استقلال در عذاب آورترین هفته خود پس از رفتن استراماچونی قرار بگیرد.
🔹هواداران هنوز خاطره هفته های بدون سرمربی تیم محبوبشان را از یاد نبرده اند، هفته هایی که در انتظار بازگشت سرمربی ایتالیایی خود با اشتیاق گذراندند و در پایان پس از نزدیک به دو ماه مایوس و ناامید به حضور فرهاد مجیدی قانع شدند و حال درست مثل همان داستان اما با شکل و شمایل دیگر در حال تحقق یافتن است و هواداران باز از تجربه های هواداری خود در هر دو اتفاق در فضای مجازی می گویند.
🔹اما به واقع ما هواداران نه جای استراماچونی هستیم و نه جای فرهاد مجیدی و نه جای هیچ سرمربی دیگری.. اما حتی اگر خارج از دایره هواداری و عشق به تیم محبوبمان و احساساتمان هم بخواهیم حرفی بزنیم و نظری بدهیم، این را باید بدانیم که سرمربی تیم مان حتی اگر از مذاکره مدیران عامل باشگاه مان در زمان سرمربیگری اش با یک شخص دیگری ناراحت شده است، هرگز اصولی و منطقی نیست که خود از جانب خودش تیم را ترک کند و در فضای مجازی که رسمیت دنیای واقعی را ندارد استعفای اینستاگرامی بدهد.
🔹فرهاد مجیدی اگر با تیم استقلال برای یک فصل دیگر قرار دارد، این منطقی نیست که هنوز در اواسط قرارداد خود بخاطر یک مذاکره بخواهد از ادامه مسئوولیت خود شانه خالی کند و فضا و مکان را به شخص دیگری تقدیم کند.. مجیدی باید بماند و تا آخرین روز قرارداد خود پایبند به تعهد خودش با باشگاه استقلال باشد، آنگاه پس از پایان جام حذفی اگر باشگاه برای فصل آینده تصمیم دیگری در مورد نیمکت آبی ها داشتند تصمیم خود را برای ادامه همکاری یا فسخ همکاری بگیرد.
🔹اگر فرهاد مجیدی بداند که تازه در اول راه مربیگری قرار دارد و هنوز راه طول و درازی در پیش دارد و هم باید صبر و حوصله خود را در برابر عمل و عکس العمل های دوستان و دشمنان خود بالا ببرد و رمز و راز موفقیت او کارنامه اش خواهد بود، سرمربی ای که کارنامه نداشته باشد و هی از این تیم به آن تیم در حال نقل و انتقال است نه در نگاه هواداران محبوب خواهد بود و نه باشگاه و تیم استقلال چنین شخصی را برای نیمکت بزرگ و سنگین و پر افتخار خود می خواهد.
🔹نظر تمامی هواداران محترم است و در هر صورت از نگاه هواداری خود و با توجه به اتفاقات حاشیه ای بسیاری که در این فصل طولانی مدت برای تیم محبوبشان افتاد اظهار نظر می کنند، اما این خود فرهاد مجیدی است که می تواند بهترین و معقول ترین تصمیم را برای آینده مربیگری خود بگیرد و این را هم باید بداند که داستان دوران بازیکنی اش با داستان دوران مربیگری اش زمین تا آسمان متفاوت است.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.