ایران بازهم سه بر یک باخت

 

والیبال

تیم ملی والیبال کشورمان در سومین بازی خود در لیگ جهانی ۲۰۱۵ از ساعت ۲۲ و ۵۵ دقیقه جمعه به مصاف لهستان که سابقه قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، رفت که جدال دو تیم در پایان با نتیجه ۳ بر یک به سود لهستان به پایان رسید.

اسلوبودان کواچ در ابتدای این مسابقه از ترکیب سعید معروف، فرهاد ظریف، فرهاد قائمی، سامان فائزی، امیر غفور و محمد موسوی برابر لهستان استفاده کرد.

ست اول مسابقه با شاگردان آنتیگا در تیم ملی لهستان همراه بود و آنها توانستند با حمایت پرشور هواداران خود ۲۵ بر ۲۰ پیروز شوند.

در ست دوم تا امتیاز ۱۵ بر ۱۴ دو تیم پایاپای پیش می‌رفتند، اما لهستانی‌ها با دریافت‌ها و سرویس‌های خوب خود اختلاف را افزایش دادند و ۲۳ بر ۱۹ نیز پیش افتادند، اما ملی پوشان با سرویس‌های خوب فرهاد قائمی حساب کار ۲۳ بر ۲۲ کردند که همین اتفاق باعث شد سرمربی لهستان درخواست وقت استراحت کند. در ادامه کار یک اسپک و یک سرویس لهستانی‌ها با امتیاز همراه بود و آنها این ست را هم ۲۵ بر ۲۲ به برتری رسیدند.

در ست سوم ملی پوشان کشورمان بازی را بهتر آغاز کردند و کواچ از دو چهره جدید یعنی صنوبر و معنوی نژاد استفاده کرد. بازی خوب شاگردان کواچ حساب کار را ۸ بر ۵ کرده بود و لهستانی‌ها در صدد جبران بودند که اسپک خوب معنوی نژاد و سرویس خوب شهرام محمودی حساب کار را ۱۱ بر ۷ کرد.

در ادامه کار نیز برتری از آن تیم ملی ایران بود و فاصله ۴ امتیازی حفظ شد. دفاع خوب موسوی و معنوی نژاد و تیزهوشی سعید معروف در جای خالی‌ها حساب کار را ۱۸ بر ۱۲ کرد تا سرمربی لهستان احساس خطر کرده و درخواست وقت استراحت کند.

عملکرد بازیکنان کشورمان در این ست آنقدر خوب بود که حریف به هم ریخته بازی می‌کرد و سرویس ‌ها و اسپک‌های زیادی را از دست داد تا در نهایت ۲۵ بر ۲۱ ایران برنده شود.

در ست چهارم دریافت‌های ایران خوب نبود و لهستانی‌ها سه امتیاز اول خود را از طریق سرویس دریافت کردند. در این ست صنوبر و معنوی نژاد از همان ابتدا در ترکیب بودند و موسوی از روی نیمکت کار را دنبال کرد. به هم ریختگی در تیم ایران و استفاده لهستانی‌ها از این فرصت حساب کار را ۸ بر ۳ کرد و ورود عادل غلامی به زمین با یک امتیاز برای کشورمان همراه بود.

برتری همچنان از آن میزبان بود و آنها اختلاف ۶ امتیازی ایجاد کرده بودند. حساب کار ۱۷ بر ۱۱ بود که دو سرویس پر قدرت معنوی نژاد امتیاز ایران را به عدد ۱۳ رساند و بلافاصله آنتیگا برای لهستان درخواست وقت استراحت کرد.

در ادامه کار ملی پوشان کشورمان فاصله را بسیار کم کردند و اسپک خوب محمودی کار را ۲۲ بر  ۱۹ کرد و ایران در امتیاز ۲۲ به لهستان رسید تا دوباره میزبان درخواست وقت استراحت کند. حساسیت بازی به اوج رسید و دو تیم در امتیاز ۲۴ نیز مساوی شدند. در نهایت لهستانی‌ها ۲۷ بر ۲۵ به پیروزی رسیدند و ۳ بر یک برنده بازی شدند تا سه امتیاز کسب کنند و ایران از کسب امتیاز ناکام ماند.

بازی دوم دو تیم امروز شنبه ساعت ۲۲ و ۵۵ دقیقه از شبکه یک و شبکه ورزش پخش خواهد شد.

تیم ملی کشورمان در دو بازی اول نیز مقابل آمریکا نتیجه را ۳ بر یک واگذار کرده بود.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.