بغض استقلال ترکید | ملوان اسیر بازی استقلال

در آغاز هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر، استقلال در یک بازی دیدنی و البته یک طرفه، توانست با چهار گل از سد ملوان گذشته و ضمن خروج از بحران، جایگاهش را در بالای جدول بهبود بخشد و به طور موقت، بالاتر از گل گهر در رده سوم جای بگیرد.

برخلاف انتظار، این ملوان بود که بازی را بسیار خوب آغاز کرد. ضربه قاضی پور در آستانه ورود به دروازه بود که روزبه چشمی با یک تکل دیدنی و به موقع، توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید. بلافاصله پس از این توپ، ارسلان مطهری پشت محوطه جریمه ملوان سرنگون شد که داور به یک کارت زرد بسنده کرد و خوش کفا را جریمه کرد.

در دقیقه ۳۶ و روی اشتباه مدافع ملوان، استقلال به گل رسید. پاس قایدی در دهانه دروازه در آستانه رسیدن به ارسلان مطهری بود که پس از برخورد پدرام قاضی پور با مهاجم آبی ها، او روی زمین سرنگون شد و توپ به شکل عجیبی به قاضی پور برخورد کرد و وارد دروازه شد.

در دقیقه ۴۴ استقلال اختلاف را افزایش داد. پاس خوب سعید مهری به محمد محبی رسید و این بازیکن با یک کنترل دیدنی و ضربه ای دقیق، توپ را به تور دروازه ملوان چسباند تا آبی ها موفق به گلزنی شوند. بازی در نیمه نخست با این ۲ گل به سود استقلال به پایان رسید.

 

در نیمه دوم شاگردان ساپینتو برتری خود را بر حریف دیکته کردند. ابتدا پاس رضاوند به میرزایی با ضربه عجیب این بازیکن به بیرون رفت. سپس مهری با یک پاس ۵۰ متری، قایدی را صاحب موقعیت تک به تک کرد که ضربه او با اختلاف ناچیز از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

 

استقلال توانست در ۱۵ دقیقه پایانی به ۲ گل دیگر برسد. ارسال میرزایی از سمت چپ با اشتباه بزرگ ایمان صادقی همراه شد و توپ با عبور از او به پای ارسلان مطهری برخورد کرد و این بازیکن گل سوم را نیز وارد دروازه ملوان کرد. در دقایق پایانی نیز ارسال کاشته سعید مهری در دهانه دروازه، با ضربه سر دیدنی روزبه چشمی به چهارمین گل استقلال در این بازی تبدیل شد.

 

در نهایت استقلال توانست با نتیجه پر گل چهار بر صفر از سد حریف خود گذشته و یک پیروزی شیرین را به دست بیاورد.

استقلال

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های استقلال و ملوان :

◀️بازی از هفته هفدهم – بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر
📅پنج‌شنبه: ۰۶/۱۱/۱۴۰۱ ؛ ساعت: ۱۵:۰۰
🏟ورزشگاه: آزادی تهران /  هزار تماشاگر
👕گروه داوری: سید مهدی سیدعلی / کمک ها: محمد عطایی – علی‌اکبر نوری ؛ داور چهارم: علی بای / ناظر: نادر جعفری

 

🟨 کارت زرد:
استقلال: رافائل سیلوا (۳۳)- روزبه چشمی (۴۵+۳)-رضا میرزایی (۸۶)
ملوان: علیرضا خوشکفا (۱۵)-سعید کریمی (۶۲)

ترکیب استقلال:
علیرضا رضایی، رافائل سیلوا، روزبه چشمی، جعفر سلمانی، کوین یامگا، آرش رضاوند (۷۳- امید حامدی فر)، زبیر نیک نفس، سعید مهری، مهدی قایدی (۷۳- صالح حردانی)، محمد محبی (۵۰- رضا میرزایی) و ارسلان مطهری
سرمربی: ریکاردو ساپیتو

 

ترکیب ملوان:
ایمان صادقی، علیرضا خوش‌کفا، سعید کریمی، سجاد بازگیر (۴۶- عبدالله حسینی)، مسعود کاظمین (۴۶- سهیل فداکار)، پدرام قاضی‌پور (۴۶- میلاد جهانی)، مجید عیدی، محمود مطلق‌زاده، محمدصادق بارانی، مهران احمدی و مهدی مومنی (۵۹- محمد قادری)
ترکیب: مازیار زارع

⚽️ شرح گل:
استقلال یک – ملوان صفر (دقیقه ۳۶: پدرام قاضی پور – گل بخودی): روی حرکت خوب و دیدنی مهدی قایدی از سمت چپ، این بازیکن وارد محوطه جریمه شد و یک پاس زمینی به دهانه دروازه ارسال کرد که پدرام قاضی پور پس از برخورد با ارسلان مطهری، روی زمین افتاد و توپ با برخورد به این بازیکن، وارد دروازه شد تا گل نخست بازی اینگونه به ثمر برسد.

استقلال ۲ – ملوان صفر (دقیقه ۴۴: محمد محبی): پاس بسیار خوب مهدی قایدی به سعید مهری رسید و این بازیکن با یک پاس زمینی پشت نقطه پنالتی، محمد محبی را صاحب توپ کرد و وینگر بوشهری آبی ها نیز با یک شوت دقیق، توپ را به تور دروازه ملوان چسباند.

استقلال ۳ – ملوان صفر (دقیقه ۷۳: ارسلان مطهری): استارت انفجاری رضا میرزایی از سمت چپ و ارسال این بازیکن به روی دروازه، با خروج اشتباه ایمان صادقی و عبدالله حسینی مدافع ملوان، با تأثیرگذاری ارسلان مطهری همراه شد و این بازیکن برای سومین بار دروازه حریف را باز کرد.

استقلال ۴ – ملوان صفر (دقیقه ۸۶: روزبه چشمی): ارسال ضربه کاشته سعید مهری از سمت چپ و نزدیک به خط طولی زمین، در دهانه دروازه با روزبه چشمی رسید و این بازیکن با یک پرواز دیدنی و ضربه سری تماشایی، توپ را وارد دروازه ملوان کرد.

⏱لحظات حساس:
دقیقه ۱۰: ضربه پای چپ پدرام قاضی پور با اختلاف نسبتا زیادی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۱۲: یک موقعیت فوق العاده برای بازیکنان ملوان از دست رفت. روی حرکت مجید عیدی و ارسال او به روی دروازه، به قاضی پور رسید. شوت این بازیکن پس از برخورد به رافائل سیلوا، تغییر مسیر داد و در آستانه ورود به دروازه بود که روزبه چشمی با حضوری به موقع، توپ را از روی خط دروازه برگشت داد.

 

دقیقه ۱۳: بلافاصله و پس از این توپ، یامگا با یک پاس در عمق دیدنی، ارسلان مطهری را صاحب توپ کرد و در شرایطی که این بازیکن در حال تک به تک شدن با دروازه ملوان بود، با برخورد خوشکفا روی زمین افتاد و داور یک خطای پشت محوطه جریمه برای آبی ها اعلام کرد.

دقیقه ۱۸: پس از وقفه طولانی در بازی، بالاخره سعید مهری ضربه کاشته حاصل از خطا به روی ارسلان را زد که شوت محکم این بازیکن با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۴۳: شوت محکم مهران احمدی به شکل خطرناکی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.
دقیقه ۴۹: محمد محبی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه او با برخورد به ارسلان و مدافع حریف، برگشت داده شد.

دقیقه ۵۵: حرکت بسیار خوب رضاوند از سمت چپ و ارسال این بازیکن در محوطه جریمه به رضا میرزایی رسید ولی ضربه عجیب و غریب این بازیکن از خط طولی به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰: پاس پنجاه متری سعید متری در موقعیت تک به تک نصیب مهدی قایدی شد و در شرایطی که سنگربان ملوان نیز تا گوشه محوطه جریمه از دروازه بیرون آمده بود، اما ضربه قایدی با اختلاف بسیار کمی از کنار تیرک دروازه خالی به بیرون رفت.

دقیقه ۶۱: حرکت دیدنی رضاوند از چپ و پاس او در محوطه جریمه به میرزایی رسید که شوت این بازیکن را ایمان صادقی، سنگربان ملوان دفع کرد و توپ به عبدالله حسینی رسید تا این بازیکن توپ را راهی کرنر کند.
دقیقه ۶۹: ضربه محمد قادری با فاصله از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۷۵: یک ارسال از سمت راست به روی دروازه، در محوطه جریمه به صادق بارانی رسید. شوت این بازیکن با برخورد به حامدی فر راهی کرنر شد. کرنر ارسالی نیز با ضربه سر مدافع پیش تاخته ملوان همراه شد که رضایی توپ را مهار کرد.
دقیقه ۸۱: شوت سعید مهری از پشت محوطه جریمه، به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

🥇 بهترین بازیکن:
سعید مهری بهترین بازی دوران حضورش در استقلال را انجام داد. بازیکنی که در این دیدار همه کار کرد. او سازنده گل های محمد محبی و روزبه چشمی بود و سه پاس کلیدی دیگر نیز به هم تیمی هایش داد که مهمترین آنها پاس ۵۰ متری به مهدی قایدی بود که اگر این بازیکن موقعیت تک به تک خود را به گل تبدیل می کرد، مهری در زمینه گلسازی هت تریک می کرد. البته نباید از بازی بسیار خوب روزبه چشمی و ارسلان مطهری نیز به راحتی گذشت.

📌اتفاق ویژه: 
ملوان در پنج دیدار قبلی خود در لیگ برتر گلی را دریافت نکرده بود و طی هفت دیدار قبلی نیز شکست نخورده بود. تمامی این رکوردها در استادیوم آزادی به باد رفت و این تیم سنگین ترین شکست این فصل خود را تجربه کرد.

🔴حاشیه:
* محمدحسین مرادمند مدافع مصدوم استقلال قبل از کاروان آبی‌ها و همزمان با ورود اعضای تیم ملوان با لباس شخصی وارد ورزشگاه آزادی شد. مرادمند ابراز امیدواری کرد که به بازی بعدی استقلال مقابل مس کرمان برسد.

* عارف غلامی که به تازگی از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده همراه کاروان استقلال وارد ورزشگاه شد. سیدحسین حسینی کاپیتان آبی‌ها نیز که به دلیل مصدومیت فعلا قادر به همراهی تیم نیست به همراه سایر نفرات و با عصا به رختکن رفت.

* هواداران استقلال نسبت به قسمت‌های جدید بلیت در استادیوم آزادی گله‌مند بودند. بلیت‌های روبروی جایگاه دویست هزار تومان و پشت دروازه‌ها صد هزار تومان است. بلیت جایگاه ویژه نیز یک میلیون تومان است.

* پیش از شروع بازی ساپینتو نسبت به پراکندگی هواداران استقلال روی سکوها معترض شد. سرمربی استقلال در این لحظه به استقرار یکپارچه هواداران ملوان اشاره کرد اما لحظاتی بعد تعدادی از هواداران استقلال در سکوی جنوبی با هدایت نیروهای انتظامی به سکوهای روبروی جایگاه رفتند.

* پیمان بابایی بازیکن محروم استقلال از روی سکوها تماشاگر بازی شد.

* در دقیقه ۱۴ اعلام خطا به سود استقلال پشت محوطه جریمه ملوان اعتراض بازیکنان دو تیم و هواداران استقلال به داور را در پی داشت. در این صحنه روزبه چشمی از هواداران استقلال که معتقد به خطای پنالتی بودند خواست علیه داور شعار ندهند.

* با وجود گذشت چندماه از آغاز مرمت سکوهای ورزشگاه آزادی هنوز پیشرفتی در این مورد دیده نمی‌شود.

* در سالروز تولد شادروان منصور پورحیدری، هواداران پدر معنوی استقلال را در دقیقه ۲۲ تشویق کردند.

* در دقیقه ۳۱ حمله ملوان به خاطر برخورد توپ به داور در محوطه جریمه استقلال خراب شد که این اتفاق عصبانیت و اعتراض شدید مازیار زارع را در پی داشت.

* پس از بازشدن دروازه ملوان، ساپینتو به صورت جدی نکات فنی را به زبیر نیک نفس تذکر داد.

* پژمان نوری مدیرعامل باشگاه ملوان با حضور در ورزشگاه تماشاگر بازی شد.

* در دقایق پایانی بازی نیز وریا غفوری از سوی تماشاگران تشویق شد.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.