به بهانه ۱۷ مرداد؛ روز خبرنگار

📄به بهانه ۱۷ مرداد؛ روز خبرنگار

🗞 یاد باد آن روزگاران… یاد باد…🗞

🖌نوشته: محمود فخرالحاج

پیش از اینکه فضای مجازی و سایت ها و خبرگزاری ها و کانال ها و صفحات اجتماعی اینطور افزایش پیدا کنند و فراگیر شوند، خبرنگاران را افرادی دست به قلم و نویسنده ای می شناختیم که در تحریریه یک نشریه برای خبررسانی به خوانندگان و مخاطبان خود مشغول کار بودند.
اما امروزه که می بینیم این نشریات کاغذی دارند یکی پس از دیگری تعطیل می شوند و این فضاهای مجازی بیشتر افزایش پیدا می کنند و بیشتر جذب مخاطب می کنند، هنوز معنای خبرنگار را درون آنها نمی توانیم واضح لمس کنیم.
کپی کردن بسیاری از خبرها از این خبرگزاری به آن خبرگزاری و از این کانال تلگرامی به آن کانال و از این صفحه به آن صفحه اینستاگرامی دیگر احترام و معنا بخشیدن به نوشته های تولیدی و خبرهای تولیدی خیلی کم شده است و شاید کم معنا شده است.
دلمان این روزها به حال خبرنگار می سوزد، چون حتی معنای خبرنگار واقعی هم در بین این همه مجازی بازی ها گم شده است..
دلمان هنوز آن روزهای خاطره انگیز را می خواهد.. آن روزهایی که مجله هایی داشتیم به اسم کیهان ورزشی و دنیای ورزش وامروز نیستند، هفته نامه های آبی به نام های آوای ساوه و آوای هفته و نخل و هدهد و پیام آور و سیروسیاحت و فوتبال و غریو و روزنامه هایی مثل استقلال جوان و ۹۰ و البرز ورزشی و هوادار و شاخص و اخبارورزش و…و… و امروز خبری از هیچ یک نیست.
امسال را هم شاید به سختی روز خبرنگار را به همه آن بازمانده های خبرنگارهای خبر تولیدی تبریک بگوییم و معلوم نیست که سال بعد هم دیگر نشریه ای با خبرنگاری باقی بماند یا نه!!!
روز خبرنگار را به دوستان خوب خودم در نشریات کاغذی تبریک عرض می کنم، نشریاتی که خصوصی هستند و دولتی نیستند و با دست رنج و جیب کم پول یا حتی بی پول خود هنوز در این وادی سخت و بی رحم نشریات کاغذی نفس می کشند..
خدا قوت، دست مریزاد.. روزتان مبارک

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.