بیوگرافی کامل سیروس دین محمدی

سیروس دین محمدی به عنوان یکی از اعضای کادر فنی استقلال انتخاب شد .نگاهی انداخته ایم به روزمه این پیشکسوت استقلال :

سیروس دین محمدی متولد ۱۵ /۷ / ۱۳۴۹  در محله عباسی تبریز به دنیا آمده است. ۴ برادر دارد و یک خواهر که البته یکی از خواهرانش فوت کرده است. او فرزند آخر خانواده دین‌محمدی است. برادران سیروس را شاهپور، غفور؛ یونس، فیروز  (غلامحسین) تشکیل می‌دهند.

سیروس دین محمدی متاهل است و دارای  دو فرزند است .

بازی در زمین‌های خاکی

در محله عباسی تبریز یک زمین خاکی بزرگ بود که برادران دین‌محمدی هر روز با هم برای بازی به آن‌جا می‌رفتند. برادران قد و نیم قد عشق فوتبال داشتند و هر روز به عشق بازی در زمین خاکی خانه را ترک می‌کردند تا با بچه‌های محله هم فوتبال بازی کنند، چه لذتی داشت آن روزها بازی در زمین‌های خاکی محله عباسی برای سیروس دین محمدی که می‌خواست فوتبالیست بزرگی شود.

هوادار استقلال از بچگی

خانواده دین‌محمدی همه استقلالی بودند. در خانواده او کسی قرمز دوست نبوده آن روزها شهر تبریز تیمی با عنوان منتخب تبریز داشته که سیروس هم جدا از استقلال طرفدار این تیم بوده و بازی‌های این تیم را تعقیب می‌کرده است. به قول سیروس یاشاسین آذربایجان.

پدرش هم بازیکن بود

پدرش یکی از مشوقین او برای فوتبالیست شدن بود. پدر سیروس هم فوتبالیست بود و در تیم اتحاد تبریز فوتبال بازی می‌کرد. به همین دلیل مشوقین پسرانش در فوتبال بازی کردن بود. در نهایت سیروس و غلامحسین دین‌محمدی توانستند به صورت حرفه‌ای فوتبال بازی کرده و از چهره‌های شناخته شده فوتبال ایران شوند.

روز تلخ سیروس

پدر همیشه تماشاگر بازی‌های او بود. هر وقت سیروس‌اش بازی داشت خود را به استادیوم می‌رساند تا بازی او را تماشا کند، برایش دست بزند، اما یک روز پدر وقتی دید سیروس‌اش گل زد از شدت خوشحالی سکته کرد و دیگر نه حرفی زد، نه صدایی را شنید. او را به بیمارستان رساندند، اما افسوس که کار از کار گذشته بود. بعد از بازی سیروس که خوشحال از گلزنی در بازی تیمش بود وارد رختکن شد تا خبر تلخی را به گوش او برسانند. سراسیمه خود را به بیمارستان رساند، اما دیگر نه پدر بود و نه لبخند زیبای او. پدر در بازی ماشین‌سازی و شهرداری که به سال ۱۳۷۳ برمی‌گشت با گل سیروس پرواز کرد و به آسمان رفت.

فرزندان

سیروس دین‌محمدی دو فرزند دارد. یکی ویدا که ۱۸ سال سن دارد و یکی هم هیراد ۹ ساله. دین‌محمدی حتماً پسرش را تشویق می‌کند تا او هم روزی فوتبالیست بزرگی شود.

ازدواج در سال ۷۴

سال ۷۴ بود که سیروس شیرینی زندگی را چشید. او با دختر دایی‌اش ازدواج کرد. ازدواجی که خوشبختانه موفق است تا آنها زندگی سالم و پر از عشقی را در کنار هم داشته باشند.

بهترین گل

سیروس دین محمدی در این فوتبال گل‌های زیادی را به ثمر رسانده، اما دیدنی‌ترین گل او از دید خودش به جوبیلو ایواتا بود. او دو، سه بازیکن ژاپنی را جا گذاشت و شوت محکم خود را وارد دروازه این تیم کرد. اگر چه آن بازی برای سیروس و همه استقلالی‌ها تلخ بود، اما او معتقد است یکی از فنی‌ترین گل‌هایی که به ثمر رسانده همین گل به جوبیلو بوده است.

سی، سی، سی، سیریوس

دهه شصتی‌ها باید خیلی خوب تشویق ویژه سیروس در استادیوم را یادشان باشد. هواداران استقلال برای او تشویق خاصی داشتند که هنوز هم آن را در تمرینات استقلال تکرار می‌کنند. آن‌ها با شعار  (سی، سی، سی، سیریوس) دین‌محمدی را تشویق می‌کنند تا باعث بالارفتن روحیه این استقلالی متعصب باشند.

روبرتو کارلوس

هواداران استقلال زمان بازی کردن دین‌محمدی به او لقب روبرتو کارلوس داده بودند. شوت‌های محکم دین‌محمدی باعث شده بود تا هواداران استقلال بازی او را مشابه روبرتو کارلوس برزیلی بدانند.

روزی که به استقلال آمد

سیروس روزی که به استقلال آمد را یکی از بهترین روزهای زندگی‌اش عنوان می‌کند. آن روزها تمرینات استقلال پر از جمعیت بود. حدود سه هزار هوادار برای دیدن بازی‌های استقلال به مرغوبکار می‌آمدند. آن‌ها استقبال خیلی خوبی هم از دین‌محمدی داشتند. به قول سیروس آن روزها در تمرین یک شوت زیبا که می‌زدی صدای فریاد و تشویق هواداران آن‌قدر بلند می‌شد که بهترین انرژی را به بازیکن بدهد. هجوم هواداران در تمرین استقلال حتی یک بار باعث شده بود تا شیشه‌های اتومبیل او از فشار و ازدحام هواداران حاضر در تمرین پایین بیاید.

رقم اولین قرار داد

اولین قرار‌دادی که با استقلال بست به ارزش ۹میلیون تومان بود. رقمی که سیروس توانست با آن ماشینش را عوض کرده و یک پراید صفر که آن زمان ارزش بالایی داشت و بالاترین مدل اتومبیل بود را خریداری کند. در حال حاضر ماشین دین‌محمدی سناتو است.

رفقای دیروز استقلالی

همیشه در اردوها با محمد نوازی هم‌اتاق بود و البته که در این چند سال هم رفاقت صمیمی با هم داشتند تا الان هر دو با یکدیگر بر روی نیمکت استقلال بنشینند. علیرضا اکبرپور، ایوب اصغرخانی، یدا… اکبری هم از بقیه دوستان صمیمی دین‌محمدی در استقلال بودند تا با هم‌ اکیپ آذری‌های استقلال را تشکیل بدهند. این جمع الان هم با یکدیگر رفاقت خیلی خوبی دارند.

 

دوران بازی :

سیروس دین محمدی در تیمهای شهرداری تبریز و استقلال تهران و ماینس آلمان و پگاه گیلان به بازی پرداخت .

او ۳۹ بازی ملی و ۶ گل ملی هم داشت .

 

دوران مربی گری :

سیروس دین محمدی سرمربی تیم ب و امید استقلال بوده و تیم امید استقلال با او نتایج درخشانی گرفت و و بازیکنان خوبی چون رمضانی و محسن کریمی را تحویل بزرگسالان داد .

او سرمربی گری در راه آهن را هم به مدت کوتاه به عهده داشت که به دلیل مشکلات این تیم استعفا داد .

تلگرام استقلال

1 دیدگاه برای “بیوگرافی کامل سیروس دین محمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.